Gå til innhold

Uteplanter til balkongkasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne hatt forslag til blomster og planter jeg kan ha i et par kasser jeg skal ha på balkongen min. Jeg tenkte på noen blomster og kanskje noen hengeplanter i mellom. Kan det bli fint, eller?

De må uansett tåle regn og direkte sol, da jeg ikke har tak, og balkongen er sørvendt.

Any ideas?

Anonym poster: b77f282cce033c0d10555456b81c3af6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slyngpelargonia? :)

Kalles også hengepelargonia.

Jeg har to med røde blomster og en med rosa blomster i hver balkongkasse. De blomstrer hele sommeren. Fra jeg planter de ut i begynnelsen av mai til frosten kommer i oktober.

Anonym poster: 3d9fe9accb4f3cf02af93ca85c9b03f4

Skrevet

Slyngpelargonia? :)

Kalles også hengepelargonia.

Jeg har to med røde blomster og en med rosa blomster i hver balkongkasse. De blomstrer hele sommeren. Fra jeg planter de ut i begynnelsen av mai til frosten kommer i oktober.

Anonym poster: 3d9fe9accb4f3cf02af93ca85c9b03f4

Hei, litt OT men, har du noen tips til hvordan de kan overvintres fra år til år?

Jeg har de vanlige pelargoniene mine inne på vinteren, og tar de frem på senvinteren og setter dem i stuen - det går stort sett bra. Men, får det aldri til med slyngpelargoniaene! Så jeg må alltid kjøpe nye, kjedelig, for jeg har mistet så mange fine :sukk:

Ellers må jeg bare si meg enig i at slyngpelargonier er nydelige i altankasser, Verbena er en annen favoritt her i gården :)

AnonymBruker
Skrevet

Potteroser? Min tante har hatt det i flere år og ifjor sto de til november.

Anonym poster: ffa9ff5552cf1d4e7f149e622293985c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, det ble 2x million dollar bells og 2x Petunia. Pluss hvite Margeritter, de var så fine!

Er dog litt usikker på stell og plassering på Petuniaen. Noen som vet?

Gjest gjest17
Skrevet

Hengelobelia, spanskemargeritter, lavendel, petunia og potteroser :-)

Gjest gjest17
Skrevet

Takk for tips, det ble 2x million dollar bells og 2x Petunia. Pluss hvite Margeritter, de var så fine!

Er dog litt usikker på stell og plassering på Petuniaen. Noen som vet?

Mye sol, mye vann og jevnlig gjødsling :-)

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, nå føler jeg at jeg ikke har grønne fingre likevel. Ble faktisk usikker på hva jeg har kjøpt nå!

Million dollar bells er tydeligvis mini-Petunia? Eller?

Tenkte jo jeg skulle ha million dollar bells og Petuniaen i blomsterkasse, men jeg leste en plass på nettet at ingen av dem liker å stå i regnet. Noe som gjør at jeg må revurdere plasseringen på disse?

Takk for hjelp, dere. Snakker om å være rookie..

ts

Gjest gjest17
Skrevet

Petuniaen er ikke så veldig glad i regn nei, Million dollar bells kjenner jeg ikke til, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...