Gå til innhold

Skatteoppgjøret ligger på Altinn!

Tyggegummi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man hadde noen endringer, får man brev i posten om disse endringene er godkjente og hva den nye skatten blir?

Anonym poster: 252d97087af80556fc2346d739d6b154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det rart at jeg fikk tekstmelding 25. juni om at skatteoppgjøret mitt var klart, men ikke har fått pengene? Jeg vet mange må vente, men de sier at de fleste lønnstakere skulle få i juni, og jeg fikk tross alt melding om at det var klart. Synes det er rart de sa det var klart hvis jeg ikke får pengene. Har sjekket kontonummeret.

Trodde poenget med tekstmeldingen var at de skulle varsle meg om at alt var i orden og at jeg får penger, ikke 'Hei, vi vet du har betalt skatt, skal bare minne deg på det, men du får ikke noe igjen nå altså.'

Jeg passer på å ikke betale for mye skatt og får bare litt igjen og er ikke avhengig av dette, prøver bare å forstå systemet her.

Anonym poster: dfe038ab037735e4eb153eb1b2d9446d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det rart at jeg fikk tekstmelding 25. juni om at skatteoppgjøret mitt var klart, men ikke har fått pengene? Jeg vet mange må vente, men de sier at de fleste lønnstakere skulle få i juni, og jeg fikk tross alt melding om at det var klart. Synes det er rart de sa det var klart hvis jeg ikke får pengene. Har sjekket kontonummeret.

Trodde poenget med tekstmeldingen var at de skulle varsle meg om at alt var i orden og at jeg får penger, ikke 'Hei, vi vet du har betalt skatt, skal bare minne deg på det, men du får ikke noe igjen nå altså.'

Jeg passer på å ikke betale for mye skatt og får bare litt igjen og er ikke avhengig av dette, prøver bare å forstå systemet her.

Sikker på at du ikke har mottatt pengen på en konto du ikke har sjekket? Gå inn på ALtinn så ser du både hvilken konto pengene blir sendt til og hele oppgjøret, at det stemmer med det du forventet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikker på at du ikke har mottatt pengen på en konto du ikke har sjekket? Gå inn på ALtinn så ser du både hvilken konto pengene blir sendt til og hele oppgjøret, at det stemmer med det du forventet

Som jeg skrev, har sjekket kontonummeret, senest i dag. Er heller ikke så mye aktivitet på den kontoen, har bare fått én sum inn de siste to månedene, og det er 100 % sikkert ikke den. Vet ikke helt hva jeg skal se på der inne, det som står oppdatert er hvor mye skatt jeg skulle ha betalt, ikke hvor mye jeg får igjen, stemmer det? Det jeg får igjen stod jo på selvangivelsen, men det ble endret littegrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oook, ringte den lokale kemneren og de sa de ikke hadde fått noe oppgjør på meg. Greit å vite, har ingen problemer med å vente, men synes det er rart jeg da fikk melding om at oppgjøret var klart for en måned siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...