AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Har utenlands navn, men har bodd i Norge i ca.25 år, så jeg regner meg selv som norsk. Nå i de siste 6 årene har jeg hatt problemer med å få meg fast jobb pga at jeg gikk på et smell og sluttet i min forrige jobb. Har da vært på kurs gjennom Nav ellers hatt vikarjobber i mellom tiden. Er nå dritt lei og ønsker meg noe fast. Har søkt på masse jobber, men hører aldri noe fra arbeidsgiveren eller bare fått avslag. Kommer heller ikke inn på intervju. De som har sett på søknaden min sier at den er bra, så nå skjønner jeg ingen ting hva galt jeg har gjort. Søker da kun på de stillingene jeg mener jeg er kvalifisert til. Så bør jeg skifter navn? Anonym poster: 80daea3d916f55ae36c710e790823e3f
Gjest Ellab Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Dette er noe som irriterer meg enormt mye! Om du har utenlandsk navn skal da ikke ha noe med jobbsøknader å gjøre. Men dessverre er det vel noen som faktisk legger bort søknader med utenlandske navn... Men det er jo rart hvis mange har avvist deg på grunn av dette. Hvis du føler det er navnet det står på er det ikke noe vanskelig å bytte navn her i Norge, man leverer bare en søknad som oftest blir godkjent. Men det er jo veldig synd å bytte navn hvis dette er den eneste grunnen. Synes du burde ta en prat med NAV angående navnet ditt. Og har du flere grunner til å skifte navn er det jo en mulighet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå