Gå til innhold

Katten klorer på veggene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to katter, snille og gode, men med den ene er det et problem. Han ødelegger huset, rett og slett. Alle vegger, dører og flere av listene er klort i stykker og jeg får ham ikke til å slutte!

Jeg har hatt utallige katter opp i gjennom årene, men har aldri opplevd at en katt har drevet på så voldsomt med kloring før. Vi har flere klorestativ inne og han bruker dem også, men kan altså like gjerne står og strekke seg godt oppetter veggen og raspe ivei..

Han er utekatt, går inn og ut som han ønsker og får masse aktivisering. Jeg tror han vet godt at han ikke har lov, for jeg møter ofte blikket hans når han står der og klorer, og når jeg sier strengt nei, så spretter han avgårde. Har prøvd å sprute vann på ham også, men han er for kjapp og oppmerksom, så han er borte vekk før jeg rekker å komme bort til ham. Han er fire år forresten, så dette er ikke noe kattungefakter heller.

Hjelp?

Anonym poster: d8511dd4161c79bb9f581b085ef3797a

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Finnes forskjellige keep-off sprayer man kan spraye på f.eks veggen som fungerer godt hos noen. Ellers ville jeg være konsekvent med å flytte pus fra veggen til kloremøbelet HVER gang den klorer på veggen. Ville også kjøpt litt catnip og spraye det på kloremøbelet så han vil være der litt til.

Litt stimulering kan også hjelpe, leke litt med han og holde han opptatt. Min gikk litt løs på veggen en periode han fikk lite oppmerksomhet. Han ble rett og slett understimulert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...