Gå til innhold

Pomeranian

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal hente en pomeranian over helgen på 3 år, og lurer på om noen har erfaring med slike? Har jo lest rundt på nettet så vet jo litt om dem . Har hatt hund før og men ikke denne rasen. Hva er positivt og hva er negativt med disse og er det forskjell på hann og hunn?

Anonym poster: 5cb848aab6393f6d3a478aa40fe763a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet noe om disse?

Gjest Aria.
Skrevet

Vet ikke så mye, men kan jo svare siden ingen andre har svart enda :)

De er ganske gode vinterhunder. Tåler en del kulde pga. pelsen, har jeg hørt. Jeg kjenner kun 2, som bor helt forskjellige steder og begge bjeffer veldig, veldig mye. Ellers virker de veldig greie. Lykke til :)

Du sier du skal hente en, du skal passe den eller ta over ansvaret?

Skrevet

De er så søøte :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha den selv ja :)

Skrevet

Åå, gratulerer med en pom!:) For det første er det den søteste hunderasen man kommer borti:D De kan bjeffe en del, noe som kan være irriterende for mange. De krever mye pelsstell, særlig under røyteperiodene. Pom'er er livlige, ekstremt hengivende ovenfor sin eier/leder. De kan være skeptiske til fremmede. De er lette å oppdra. Det er noen punkter, men generelt er det verdens beste hunderase :D Det finnes mange gode sider rundt om på nettet, særlig nettsidene til pomeranianoppdrettere, der står ca. alt du trenger å vite :) Masse lykke til, det er bare å si ifra hvis det er noe mer spesifikt du lurer på!=)

Skrevet

Du må forresten huske å behandle den som en hund, og ikke et menneske, som dessverre mange gjør. De er veldig aktive og prøv gjerne agility eller sporsøk med den:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, gleder meg allerede! Nå er han jo voksen så det der med bjeffinga får jeg vel se etterhvert. Oppdretter sa han kunne bjeffe litt ja.

AnonymBruker
Skrevet

:rodmer:

aWW :rodmer:

Skrevet

Åh, gleder meg allerede! Nå er han jo voksen så det der med bjeffinga får jeg vel se etterhvert. Oppdretter sa han kunne bjeffe litt ja.

Dersom det med bjeffing blir et problem, kan du lage en høy lyd hver gang hunden bjeffer (f.eks. riste på en boks med mynter) for å fange oppmerksomheten, og deretter komme med en bestemt "hysj!"-kommando. Det funket veldig bra for meg ihvertfall :) Husk at dersom den bjeffer på andre hunder er det som oftest for å invitere til lek, og det å bjeffe er jo en normal del av å være hund ;) Så bare hysj når det er "irriterende" bjeffing.

Skrevet

har pomeranian selv.

negativt:

*de gneldrer. nytter ikke å slå dem / straffe dem for at de gneldrer MYE.. dette ligger i rasen og det burde alle vite før de skaffer dem.

*de krever mye oppmerksomhet. sikkert fordi de er så små men.. hehe..

*ca alle pomeranian vil slite med tannproblemer. tannstein for eks. dette koster MYE å fikse på og du får ikke dette dekka av forsikringa. de må mest sannsynlig trekke tenner også med tiden. DYRT.

*utroooooooolig mange pommer får hofteproblemer. det kommer knekkelyd fra beina deres når de blir i - 6 års alderen. dette MÅ fikses på men dekkes av forsikringen noe av det da. 12.000kr per bakbein.

og dette skjer veldig ofte, det måå du vite.

det er kjempe dyrt å ha små hunder.

*de tåler svært lite.

POSITIVT:

* de er mammadalter. noe mer sjarmerende finnes ikke.

* de elsker kos og sove i samme seng, gjerne under dyna med deg.

* de koster ikke så mye i for som en stor hund.

* de krever ikke de lengste turer, men gjerne to turer om dagen på en km minst :)

tips:

når du går tur med hunden å ser på den gå, så følg med på om den hopper over noen skritt med bakbeina. da kan det bety den har disse hofteproblemene. hør etter om beina "knekker" når du løfter den.

puss tenna HVER DAG!!! der er min tabbe. jeg glemte det..

kjøp baby tannbørste på vanlig butikk, mye mer effektivt enn hundetannbørstene.

men kjøp hundetannkrem.

kjøp en del bamser og leker til hunden.

IKKE gi den sjokolade!:P

og husk, de er lette å trene bare gi dem tid! :)

Og siste tips: hvis hunden gjør noe galt så ikke straff den men gi den alltid komplimenter, kos eller "godteri" når den gjør noe positivt. :) lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

*de tåler svært lite.

Det kan jeg skrive under på. Du må være forsiktig med en slik i huset. Kjenner noen som mistet hunden sin pga utenksomhet. Hunden døde momentant.

Anonym poster: 0b8942507c4ff38a7ba0084104c86023

Gjest _La Femme
Skrevet

har pomeranian selv.

negativt:

*de gneldrer. nytter ikke å slå dem / straffe dem for at de gneldrer MYE.. dette ligger i rasen og det burde alle vite før de skaffer dem.

Hva faen feiler deg? Prøver du å slå hunden din?

Skrevet

Hva faen feiler deg? Prøver du å slå hunden din?

Hunder skal ikke ha fysisk straff uansett, selv om det er ting som er mildere enn å slå.

Problemet med sånne ekstra søte hunderaser, er at de tiltrekker seg fjortismennesker med luft i hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...