Quirky Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Jeg oppdaget nylig at jeg har fått en mørk skygge over munnen, som ser ut som uønsket hårvekst, men ikke er det. En venninne med peiling fortalte meg at dette nok er en pigmentflekk (virkelig hyggelig plassering når jeg først skulle få en...kvinner med bart er en SÅ god look)- jeg har tydeligvis ikke vært nazi nok med solfaktor/ikke brukt en solkrem med bra nok UVA-filter (den jeg har brukt har faktor 50, men tydeligvis ikke høy nok UVA-beskyttelse) Nå er solkrem med faktor 50+ og supergod UVA-beskyttelse anskaffet, men hva gjør jeg med skaden som allerede har skjedd? Nevnte venninne snakket om blekemidler man får på resept fra lege, men at jeg ikke burde satse på slike før til høsten, siden de gjør huden enda mer solømfintlig og sårbar for pigmentflekker. Noen som har erfaring med dette? Hvor lang tid tar det før pigmentflekkene evnt. har blitt bleket bort? Er det HELT uaktuelt å bruke blekekrem om sommeren? Jeg vil ha "barten" vekk ASAP!
Aranciata Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Uff dette har jeg også! Har den utrolig kjipe "barten" og også flekker under oynene, utrolig kjipt! Det er visst hormonellt så for meg er nok grunnen p-pillene, men hudlegen mente det ikke var noen grunn til å slutte. Jeg har fått blekekrem, bruker den nå men det tar visst to måneder å se noen resultater... Det kjipeste er at jeg alltid bruker solkrem, hele året, faktor 30 minst, så dette er veldig irriterende. Jeg bruker også hatt om sommeren.
Gjest KateW Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 De blir ikke borte. Det er det som er helvete med pigmentflekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå