Gå til innhold

Tåpelige regler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags regler er det foreldre har som du synes er helt tåpelig? Hadde du noen regler å forholde deg til da du bodde hjemme som du nå som voksen fortsatt ser på som tåpelig?

Anonym poster: d9eefdd16f40caf4d298fe7ea1684625

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Nei :) Synes selvfølgelig de var dødståpelige når jeg var yngre, men nå ser jeg jo at det kun var fornuftig :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg husker at jeg ble veldig irritert da jeg ikke fikk lov til å se på Hotel Cæsar som 8-åring.

Skrevet

Det å måtte spise opp maten til tross for at det var noe man ikke likte....

Mamma og pappa laget jo aldri middager som de ikke likte, så følte det ganske så urettferdig!

Mine barn må smake, men jeg tvinger ikke i de noe de ikke liker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes alle reglene i huset var tåpelige da jeg var yngre. Jeg var da vel stor nok til å bestemme selv!?

Men når jeg ser tilbake, så ser jeg at husreglene faktisk var helt ok. Inne klokka 10 på en skoledag er faktisk ikke noe problem for en 15-17åring, selv om det der og da var "urettferdig" at noen andre i klassen fikk være ute til midnatt. På en skoledag...

(Når det gjelder å spise opp maten, jeg måtte alltid spise opp det jeg hadde forsynt meg med. På den måten lærte jeg å forsyne meg i små omganger, og jeg måtte smake på alt, men det trengte ikke være mye. Hadde noen venninner som alltid måtte spise opp en skikkelig porsjon av alt, selv ting de ikke likte. I dag spiser de samme personene ikke grønsaker, fisk osv.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mer en utendørsregel enn en husregel. Dvs, det er begge deler faktisk. Jeg kan fortsatt ikke skjønne at det var så livsfarlig å leke utendørs selv om det begynte å regne. Selv hvis vi var i bassenget (og logisk nok allerede våte), ble vi ropt inn i all hast. Hyyyl, kom innn, det begynner å regneee!

Anonym poster: dc4695fdc5e04aa9856454f5040eadbf

Skrevet

Dette er mer en utendørsregel enn en husregel. Dvs, det er begge deler faktisk. Jeg kan fortsatt ikke skjønne at det var så livsfarlig å leke utendørs selv om det begynte å regne. Selv hvis vi var i bassenget (og logisk nok allerede våte), ble vi ropt inn i all hast. Hyyyl, kom innn, det begynner å regneee!

Anonym poster: dc4695fdc5e04aa9856454f5040eadbf

Huff, ja, det var jo en tåpelig regel! Folk tåler jo vann...

I dag har vi vært ute i tre-fire timer, og det har regnet hele tiden. Regntøy er jo gull.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke se på tvprogramer som handler om magi. Det er nemlig spiritisme som har med satan å gjøre. gjett om jeg har gått glipp av en del disney filmer!

harry potter blandt annet!

Anonym poster: f027c264111948e7531a9316f8819ec2

AnonymBruker
Skrevet

Min stemor var veldig nøye på at det bare var hennes barn som fikk oboy i melken, siden det var de som bodde der. Vi fikk sikkert sånt når vi var hjemme hos oss selv.

At alle barn drikker melk, juice og vann er bare for voksne.

Anonym poster: 41cbda23155b3fb2e2ca8d1028affc87

Skrevet

Min stemor var veldig nøye på at det bare var hennes barn som fikk oboy i melken, siden det var de som bodde der. Vi fikk sikkert sånt når vi var hjemme hos oss selv.

At alle barn drikker melk, juice og vann er bare for voksne.

Anonym poster: 41cbda23155b3fb2e2ca8d1028affc87

Var vann bare for voksne!?

Skikkelig dårlig gjort av din stemor å ikke gi sjokolademelk til alle som satt ved bordet... :kjefte:

Skrevet

Jeg ser fortsatt ikke poenget med å nærmest tvinge barn til å spise opp mat de tydeligvis ikke liker.

Å smake? Ja!

Å spise opp det man forsyner seg med? Ja!

Å alltid få noe annet istedenfor? Nei!

Men "du MÅ spise hele brokkolibiten og fiskestykket ditt"? Nei, innse at barn liker ikke alt, akkurat sånn som voksne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt forståelig da, men jeg var litt irritert på at jeg ikke fikk lov til å synge ved matbordet. Jeg har alltid vært en liten sanglerke, men når vi satt rundt bordet skulle det ikke synges uansett hvor fin musikk det var på radioen. Synge med mat i munnen er vel ikke særlig pent, men jeg skjønte aldri hvorfor jeg ikke kunne synge litt når jeg var ferdig å spise og bare satt ved matbordet.

Anonym poster: b208ba2dad933460d43b619f35d4a6a9

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Mvh Sulosi, mod.

Skrevet

jeg synes at det var teit at jeg ikke fikk lese bladet TOPP før jeg var fylt 13 fordi mamma synes at det var for voksent for meg (tror hun reagerte på spør mona&mikkel artiklene i bladet)

jeg synes sånn var veldig spennende lesing og jeg fikk svar på mange spørsmål jeg selv satt inne med. jeg vil tro at uansett hvor gammel du er så er slike svar gull verd fordi at da lærer du iallefall hvordan ting virker.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg hadde det ekstremt strengt da jeg var barn!

Fram til jeg var 15, fikk jeg aldri være ute etter kl 19 på kvelden. Var jeg litt sen, var faren min ute og lette etter meg til han fant meg og dro meg med hjem.

Var det klassefest e.l måtte jeg hjem kl 22.

Tvang meg til å spise opp all maten min, alltid!

Spilte på skyldfølelse for å få meg til å gjøre som de ville.

Gjest Vettel
Skrevet

- spise opp mat jeg ikke lite, for eksempel tørrkokt torsk med kokte poteter og gullerøtter. Og ikke noe saus.

Glad jeg er voksen og kan lage GOD fiskemiddag nå.

- streng på det å se filmer, Star Wars så jeg ikke før jeg var voksen. Mistenker at mine foreldre ikke var interessert i slike filmer, og derfor ikke visste hva det egentlig var.

- Strenge innetider! Men forståelig idag. :)

- jeg var den med mest husoppgaver som barn/tenåring, men også den som fikk minst ukelønn. DET syntes jeg var urettferdig!

- samme leggetider som lillesøster som var 4 år yngre. Har fått vite at lillesøster var vanskelig å legge, derfor måtte jeg legge meg tidligere.

Og ja, det er og var urettferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...