Gå til innhold

Utdrikningslag og lang vei hjem - dra "tidlig"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i utdrikningslag til en veldig god venninne og har veldig lang vei hjem (ca. 1 1/2 time med tog eller mer med buss). Har fått tilbud om å overnatte på sofaen til venner, men merker at det er lite fristende, spesielt fordi det er enda vanskeligere å komme meg hjem dagen etter da det går få tog på søndager.

Utdrikningslaget varer fra 11 og utover, og alle de organiserte aktivitetene er ferdige i 22-tiden, deretter skal de videre på et utested og feste til de stuper ;) Siste tog/buss hjem for meg går i tolv-tiden.

Har jeg lov til å si at jeg tar siste toget hjem, eller er det "uakseptabelt" å dra fra et utdrikningslag på denne måten?

Jeg forstår jo at det avhenger av hva den kommende bruden mener om det, men siden det hele skal være en overraskelse så får jeg ikke spurt. Så, hva ville dere tenkt?

Anonym poster: f17ccd7d730dc0c803f8e9c5889c69d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg er forståelig :)

Hadde det vært jeg som var bruden hadde jeg selvfølgelig hatt lyst å ha med alle så lenge som mulig for jeg synes det er så stas å være med vennene mine, særlig de jeg ser sjeldent, men jeg hadde hatt full forståelse for om noen dro tidligere for å komme seg hjem uten større vanskeligheter :)

• Liker 1
Gjest Cessie
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert negativt på at du ønsker å ta siste buss/tog hjem. Da vi kom til utested-punktet i mitt utdrikningslag var vi bare tre igjen... Men gjett om vi koste oss likevel.

• Liker 1
Gjest Ellab
Skrevet

Synes det er helt greit! Du får jo vært med på alle planlagte aktiviteter, så det gjør vel ingenting at du drar med siste toget. :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit når ting avsluttes rundt kl. 22 og resten bare er en bytur.

Ikke greit dersom alle dro og den kommende brud ble alene.

Her må du rett og slett se ann situasjonen.

Anonym poster: 3c7a4e6036445ad5151b25d0f7cb830e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde definitivt dratt tidlig. De siste timene får man som regel lite ut av, annet enn at man heller i seg litt for mye drikke på tampen og får en forferdelig dagen derpå. Dessuten pleier ofte utdrikningslag å slukne i 24-01 tiden uansett, dersom man starter tidlig.

Eneste unntaket er dersom bruden mister alle eller mesteparten før festen er slutt, da synes jeg man bør strekke seg for å bli til siste slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...