Gå til innhold

Jobbe fullt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan var overgangen fra å være i permisjon til å være ute i full jobb? Jeg har bare en unge, men syns det kan være mye med barnet og husarbeid på dagene nå, hvordan blir det da når jeg skal ut i full jobb :tristbla:

Hvordan syns du overgangen var?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme i mange år mens barna var små, begynte gradvis på jobb igjen, først med et par dager i uka, så økte det på til fullt,synes det var en fin overgang.

Anonym poster: 125845df6d17115ac5a547e3f0b2d7f1

AnonymBruker
Skrevet

Joda, men nå har du jo "full jobb" hjemme på dagtid. Jeg syntes det var utrolig deilig å begynne i full jobb igjen, jeg holdt på å bli gal av mangelen på stimuli da jeg gikk hjemme... Hele dagen med småbarn og styring i hjemmet var mentalt slitsomt. Selv om jobb også kan være slitsomt er det en avveksling fra heimen, og dagene blir mer varierte og derfor ikke så trøttende.

Anonym poster: 3a19c6b5b29f919ad6261711565f5ee8

• Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at det føles som om jeg er på jobb i åtte timer, og så går jeg hjem og jobber videre i åtte timer :sjenert:

Det blir tidspress og småstress, og mye som må gjøres unna på kvelder og i helger. Enda bedre blir det når barna blir større og har travle ettermiddager også.

Men det er helt levelig, altså, bare man tar høyde for at det kan være slitsomt av og til. I tillegg, som andre påpeker, er det stimulerende og sosialt å være i jobb- for ikke å forglemme at man får penger i kassa...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var ganske grusomt egentlig...

For selv om man er på jobb, er det jo like mye som må gjøres i huset, og den lille tiden man har med barna vil man jo bruke på dem og ikke matlaging og husarbeid..

Så jeg skulle gitt mye for å kunne være hjemmeværende, evt, kun jobbet 50%...

Anonym poster: 61ff6c8334ea6a4d969dcbaf2fc162e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var helt forferdelig! Men etter et par uker vennet jeg meg til det, og etter det har det gått bra. Det var nesten et lite sjokk for meg at jeg kun skulle se babyen min ca 3 timer i døgnet. Ble kjempesliten av alt sammen, og hadde det fælt. Men som sagt, det gikk seg til. Nå har jeg ingen problemer med å se han så lite. Deilig å være på jobb og få brukt hodet litt, + å omgås kollegaer :)

Anonym poster: 408bde838067b817867f29d738651b08

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syntes det var utrolig deilig å komme tilbake til jobb faktisk. Trivdes ikke i det hele tatt hjemme med babyen.

Men jeg er kanskje ikke i flertall ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...