AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Et luksusproblem, ja, men hva skal jeg velge? Jeg: - er gift, har to barn - pappan skal være hjemme med det minste barnet høstsemesteret 2012 - kommunen vår har to barnehageopptak, så vi kan være heldige og få plass i januar, men dette er ikke garantert - jeg bor 50 min unna universitetet jeg har fått plass ved - jeg har ikke jobb nå, men vet at jeg er ønsket på en ungdomsskole hvis de får behov (altså: dukker det opp et vikariat så får jeg det) PPU heltid: + jeg er ferdig utdannet om et år + blir godt å være fulltidsstudent igjen, og være en del av et studiemiljø - hva om barnet mitt ikke får barnehageplass i januar? Mannen min kan ikke ta mer permisjon - jeg får ikke mulighet til å jobbe særlig mye ved siden av, så jeg må belage meg på Lånekassen, og det blir trangt for oss Hvorfor velge FPPU: + samlingsbasert, så jeg kan jobbe ved siden av + hvis ikke barnehageplass så kan jeg fortsatt studere, men la være å jobbe i tillegg (har litt sparepenger som vi kan supplere med hvis det blir trangt, men disse skulle egentlig gått til oppussing) - er veldig lei av å studere, og vil bli ferdig fortest mulig - gir lav lønn i to år, kontra heltids-ppu hvor jeg blir adjunkt om bare 1 år Kan noen hjelpe meg litt på vei her? Hva bør veie tyngst? Anonym poster: db5b5db1e312044a4c0dd7a87b15c8df
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Jeg ville ha valgt PPU om du tror det vil være mulig å få dagmamma om dere ikke får barnehageplass. Anonym poster: da2f827ed660df4c477a6eca4ec22724 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå