Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er er 15 år og jeg har lyst til å bli jagerlypilot. Jeg har ikke akkurat de beste karakterene, men jeg skal bli bedre. Jeg er allergisk mot dyr og pollen, og astma ligger i familien. Kan jeg bli pilot? Hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Hilsen trist jente

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er er 15 år og jeg har lyst til å bli jagerlypilot. Jeg har ikke akkurat de beste karakterene, men jeg skal bli bedre. Jeg er allergisk mot dyr og pollen, og astma ligger i familien. Kan jeg bli pilot? Hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Hilsen trist jente

Har du astma selv? Karakterer spiller ikke så mye rolle tror jeg. Du kan fint komme inn på pilotstudier i USA med dårlige karakterer, men det koster. Husk at du må bestå fysiske tester for å kunne bli jagerflypilot.

Anonym poster: cc1009ea5206423bf95628c69727916e

AnonymBruker
Skrevet

Det er ca 2-5 i året som faktisk bli jagerflypiloter, de fleste blir silt ut lenge før de engang sitter i et fly. (Les her, 5 av 900 søkere klarte utdanningen). Tror ikke du skal bekymre deg med mindre du har astma, det er synet som må være perfekt. Men for å være brutalt ærlig, sjansen for at du ryker på sesjon, fysiske/psykiske tester, andre tester, befalsskolen eller luftkrigsskolen er stor. Skulle du være så heldig å bli sendt videre til utdanning i USA er denne knalltøff, og det er ikke sikkert du kommer deg gjennom. Husk også at du har 12 års plikttid i forsvaret etter alt dette. Les mer her. Så du kan drømme og jobbe mot målet, men du bør ha en annen plan for videre utdanning også.

Anonym poster: cce82f634bca31c5d9d43041ee5d2502

Skrevet

Akkurat når det gjelder den militære flyverutdanningen har det pleid å være slik at man skal ha gode karakterer for å komme i betraktning. Forsvaret har vanvittig mange søkere til veldig få plasser, naturlig når man tenker på at de har de råeste pilotjobbene, lønn under utdanning, jobbgaranti og høy lønn etter utdanning... De sivile utdanningene koster mye og har ingen jobbgaranti, så "alle" potensielle piloter vil fortrinnsvis ta utdanningen gjennom forsvaret.

Pollenallergi er ikke automatisk diskvalifiserende for å bli jagerflyver, men når det er 500 andre helt uten allergi som vil ha din skoleplass betyr det at du må være bedre enn disse på andre måter, f.eks. gjennom skoleprestasjoner. Piloter både militært og sivilt må kunne lære nye ting kjapt, så selv om mange av fagene på skolen ikke er direkte relevant for å styre et fly så er gode karakterer over hele linjen en ypperlig måte å vise opptaksnemden at du kan lære alt som kreves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...