Gå til innhold

Sambo sier at barnet vårt vil klare seg dårlig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare så innmari lei meg her jeg sitter... Vi holder på med prøving for fullt, men det har ikke klaffet ennå. Jeg fikk mensen i dag, og satt og var litt trist fordi det ikke gikk denne gangen heller. Men jeg oppmuntret meg selv med at det er hyggelig med et sommerbarn også, hvis det skulle klaffe utover sommeren/høsten.

Da jeg sa dette til samboeren min, sa han at det bare blir verre og verre for hver gang vi ikke får det til, fordi barnet da blir født senere på året. Så la han i vei om forskning som viser at de fleste og beste fotallspillerne og næringslivslederne osv er født i første kvartal, og at det går dårligere og dårligere for hvert kvartal barnet blir født gjennom året.

Selv er han født i januar, mens jeg er født i august. Jeg er kanskje dum, men jeg ble veldig lei meg over disse uttalelsene, og følte at han ønsket å ramme meg. Akkurat som om dette skulle spille noen rolle?? Blir ikke barnet vårt like fantastisk uansett når på året det blir født? Det er jo VÅRT barn, og for meg er det like velkomment uansett når det kommer. Det var vondt å høre at han tenkte på slike ting.

Anonym poster: 4b3d317c8029603d50140e8587dca49d

Videoannonse
Annonse
Gjest O___o
Skrevet

Hvis dette er vurderinger dere tar hensyn til - når dere skal ha barn

- kanskje dere skal la være å få barn i det hele tatt?

(oh. nå får jeg sikkert juling)

• Liker 11
Gjest "gjest"
Skrevet

31 desember er jo dagen å ha bursdag på etter at man har blitt voksen. Sistemann til å fylle 30 år. Og ferdig med videregående før fylte 19 år. Det er faktisk genialt.

Fyren din er en idiot, jeg ville ikke vurdert å få barn med ham overhodet, hvis jeg var deg, men nu er jo ikke jeg deg da så...

• Liker 6
Skrevet (endret)

Har aldri hørt noe om akkurat det. Barn utvikler seg jo i forskjellig tempo, noen senere enn andre. Det samboeren din sier høres ikke helt riktig ut i mine ører. Hvorfor skulle barn som er født tidligere på året lykkes mer karrieren?

Endret av Sofie_22
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er vurderinger dere tar hensyn til - når dere skal ha barn

- kanskje dere skal la være å få barn i det hele tatt?

(oh. nå får jeg sikkert juling)

Ehh, nå gjorde jeg det vel ganske klart at det var samboer, ikke jeg, som tenkte på disse tingene. For meg spiller det overhodet ingen rolle når barnet blir født - hvis jeg er så heldig at jeg kan få et barn!!!

Anonym poster: 4b3d317c8029603d50140e8587dca49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glad for å få barn, og driter i at faren er teit ? Han virker stormansgal.

Anonym poster: bb8f7c65dec23b01ccbca3520edcdbb3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for sent ennå. Klarer du å bli gravid i første halvdel av juli så greier du å trøkke ut ungen i mars mnd.

Anonym poster: ff31cbd3826eb40c6848d860bc859fc5

Skrevet

Han har ikke tilfeldigvis lest dette på kvinneguiden? Her er det jo tross alt seriøse og pålitelige journalister.. hosthost

Be han ta seg en bolle, jeg er født i august og er en naturlig leder med stålkontroll på mine prosjekter og grupper. For en dust.

Har en kollega som ønsker min stilling ved hvilken som helst avdeling, men etter 11 år er han fortsatt på gulvet. Jeg ble utdannet i fjor. Og jeg er ganske sikker på at jeg feiret bursdagen hans i februar.

Ps, ikke meningen å virke cocky, men ærlig talt..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange som er intelligente og smarte som er født de 6 første mnd i året, men jeg kjenner like mange som er intelligente og smarte som er født de siste 6 mnd i året.

Så sånn sett, så prater samboeren din tull!!! Selv om han har lest det han leste noe sted, er det faktisk mange fotballspillere og næringstopper som er født sent på året også!

Anonym poster: d8cc10e9cd10949efb9831c0bd5cc7b3

Skrevet

Selv er han født i januar, mens jeg er født i august.

Tja, det hjalp jo ikke ham å være født i januar, gjorde det vel? :filer:

• Liker 19
Gjest Gjest
Skrevet

Samboeren din har delvis rett, forskning viser at barn som er født tidlig på året GJENNOMSNITTLIG gjør det bedre på skolen enn barn som er født senere på året. Undersøkelser viser også at barn født tidlig på året er overrepresentert innen idrett på toppnivå.

Samtidig viser en ny undersøkelse at dette visstnok ikke har noe å si for fremtidig inntekt.

Uansett så er jo foreldrenes bakgrunn langt viktigere for vellykkethet enn når på året barnet er født.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er født i Januar. Og har dysleksi, dyskalkuli, lærevansker og store konsentrasjonsproblemer.. slet alltid utrolig mye på skolen som barn. Så jeg kjenner meg ikke igjen.

• Liker 1
Skrevet

Det må nesten være noe av det rareste jeg har hørt. Hva med f.eks Bill Gates, Pele, Beethoven, Higuain?

Alle disse er født sent på året og vil tro de er/var mer suksessfulle enn samboeren din.

Skrevet

WTF?! Det var også noe å bry seg om når man er prøvere. Han burde være glad han får barn i det hele tatt. Idiot.

Skrevet

Det er sikkert Denne artikkelen samboeren din har lest.

Må ikke tro på alt som står skrevet.

Gjest Gjest
Skrevet

Bare slapp av du ts :) min eks er også født i begynnelsen av januar og han er en ressursvak idiot.

Tid på året har ingenting å si:)

• Liker 2
Skrevet

Å kjære... Jeg syntes også det var litt kjipt å få termin på senhøsten, for babyens skyld. Men det er kun fordi jeg har bursdag tidlig på sommeren, og synes det er helt perfekt selv!:ler: Jevn gavestrøm hvert halvår med jul/bursdag.

Nå trøster jeg meg med at tid på året å ha bursdag strengt talt ikke spiller noen rolle annet enn kanskje det året man fyller 13, 16, 18 og 20. Etter det er det bare greit å være yngst!;)

Skrevet

I en skoleklasse er det nesten et helt års forskjell på et barn født i januar, og et barn født i desember. Da sier det seg selv at barnet som er født i januar gjerne har et fortrinn ved skolestart. I tillegg er det kjedelig å være sistemann i klassen som fyller 18 år når vennene har vært på utesteder med 18-års grense i nesten et helt år uten at du kan bli med. Og så er det jo dette med barnehageplass dersom man bor et sted hvor det er knapt med plasser. Så jeg er enig med samboeren din i at det sannsynligvis er en fordel å få barn i første halvdel av året.

Når det er sagt, er min erfaring at de forskjellene som er på barn ved skolestart, jevner seg ut og har ingenting å si for prestasjonene etterhvert. Og til tross for at vi ikke har sjans til å få barnehageplass, venter jeg barn med termin helt på slutten av året. Og jeg er overbevist om at barnet mitt kommer til å klare seg minst like bra som mange av vennene som er født tidligere på året. Sosial arv er mye viktigere for hvordan man vil lykkes i livet.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det var sambo's måte å trøste deg på.. for etter min beregning så vil ett barn laget nå- bli født tidlig neste år-

Tross alt vi 9 mnd gravide -)

• Liker 3
Skrevet

Det er sikkert Denne artikkelen samboeren din har lest.

Må ikke tro på alt som står skrevet.

Syns ikke denne artikkelen er helt dum, jeg, den gjenspeieler egentlig noe som er helt logisk.

All barneidrett er lagt opp etter årskull. For de yngste, som ligger inntil et år etter rent fysisk, er det vanskelig å hevde seg og bli blant de beste på laget.

Det betyr samtidig at de ikke får de samme utviklingsmulighetene som de andre. Fysisk så utjvnes forskjellene etter hvert som de blir eldre, men denne utjevningen blir ofte drept fordi de som gjør det best får tilbud om både å trene og spille kamper med eldre lag helt fra de er ganske små. Dvs de får ofte mulighet til å trene dobbelt så mye som de øvrige i aldersklassen sin, og beholder det forspranget de allerede hadde. Når uttak til krets- og landslag for juniorer kommer i 15-16 års alderen, har de gjerne hatt muligheter til å utvikle ferdigheter som deres yngre lagkamerater ikke har vært i nærheten av. Dessverre.

Denne artikkelen forteller at toppledere oftere er født i årets første måneder. Dette er også naturlig. I tidlige år tar de eldste i klassen ting raskere, og "setter" på en måte en slags posisjon i klassen helt fra start. Denne beholder de, selv om andre etter hvert går forbi dem. Siden de har fått det å være fremst litt gratis, er det i voksen alder naturligere for dem å søke lederposisjoner enn for de øvrige elevene.

De som på den annen utfordrer denne posisjonen, og senere blir toppledere, blir sterkere ledere enn de som var eldst i klassen. Fordi de lærer seg å ta kampene og slåss for det de vil ha. Så slik sett kan det å være yngst være en fordel.

For politikere sier artikkelen at et flertall er født sent. Dette er også naturlig, som artikkelen sier så blir de yngste elevene nødt til å utvikle høyere grad av sosial intelligens for å åle seg imellom. Og det er jo det politikk handler om ;)

Men å bruke dette som kriterium for barnefødsler blir helt feil. Barnet er like nydelig og har både samme verdi og samme potensial som det ville hatt om det var født tidlig på året. Resultatene over er dessuten bare på gjennomsnitt, de som vil noe kommer gjerne dit uansett. Og så tror jeg veldig mye er gjort med foreldre som støtter dem hele veien.

Når det gjelder mannen din, TS, så ville jeg snakket med ham. Kanskje han bare trenger litt kunnskap om saken. Ikke døm ham i utgangspunktet, men hør hva han tenker, og gi ham litt "input". Kanskje han roer seg, det er jo verdt å prøve det først :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...