Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan få noen råd.. Hva synes du er best å utdanne seg til med tanke på videreutdanning av sosionom, barnevern, vernepleie og sykepleier? Har prøvd å finne ut litt på nettet, men er ikke mye klokt å finne.. Hva kan man bli med forskjellige videreutdanningen om man går på noen av de?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan få noen råd.. Hva synes du er best å utdanne seg til med tanke på videreutdanning av sosionom, barnevern, vernepleie og sykepleier? Har prøvd å finne ut litt på nettet, men er ikke mye klokt å finne.. Hva kan man bli med forskjellige videreutdanningen om man går på noen av de?

Blir du sykepleier, kan du f.eks. videreutdanne deg til jordmor og spesialsykepleier. Eksempler på spesialsykepleier er intensivsykepleier, kreftsykepleier etc.

Anonym poster: d3e6d4d486628a5fd2a2545c6df0fb84

Gjest O___o
Skrevet

Hvis du ønsker å ta videreutdanning for pengenes skyld - har du skivebomma.

Tenk heller mer på HVA vil du arbeide MED :)

Skrevet

Jeg har tenkt å utdanne meg som vernepleier. :) Da kan man jobbe innen psykatri, barnevern, psykisk utviklingshemmede osv.. Grunnen til at jeg velger det fremfor sykepleien er fordi jeg ikke er spesielt interessert i sårstell, sprøyter og slike ting, men veldig interessert i det som foregår i hodet, og som mer går på det indre. Selvsagt lærer du jo om sykdommer og pleie i vernepleien også, men ikke så stor grad.

Skrevet

Hvis du ønsker å ta videreutdanning for pengenes skyld - har du skivebomma.

Tenk heller mer på HVA vil du arbeide MED :)

Hadde jeg tenkt på pengene, hadde jeg nok valgt lege osv :P

Gjest O___o
Skrevet

Hadde jeg tenkt på pengene, hadde jeg nok valgt lege osv :P

Og jeg skulle ha ønsket deg lykke til med å komme inn på legestudiene :klemmer:

Mange videre- og etterutdanninger er åpne for flere studier. Dvs. at f.eks sykepleiere, vernepleiere, sosionomer, barnevernspedagoger, førskolelærere, politi, lærere, sosiologer og prester kan søke seg inn på en videreutdanning / master.

Lokaleopptak velger studentene litt ut i fra søkermengden.

Men samtidig så må du jo (logisk nok) ha sykepleien i bunn, dersom du skal bli anestesisykepleier, helsesøster osv, eller være sosionom, hvis du skal bli klinisk sosionom.

Så finn ut hva du vil arbeide med først. :)

AnonymBruker
Skrevet

Som sykepleier har du et hav av muligheter for videreutdanning, på stående fot kommer jeg på følgende; anestesi*, intensiv*, operasjon*, jordmor*, helsesøster*, akutt*, gastro*, nevro*, kardio*, rus, psykiatri, samtaleterapi/familieterapi, pediatri*, onkologi*, legevakt*, kommunehelsetjeneste*, veiledning, geriatri*, palliasjon*, folkehelse, smertebehandling*, hygiene/smittevern*, rehabilitering og diabetes*. De med* er forbeholdt sykepleiere, de andre kan man f.eks ta som vernepleier. Men som nevnt over her, du bør tenke på hva du tror du kan like å jobbe med, fremfor hvilken utdanning som har flest videreutdanningsmuligheter.

Anonym poster: 2c3cc15e8e4a0691dbe31378a3dd4e3a

Gjest test123
Skrevet

Hva synes du er best å utdanne seg til med tanke på videreutdanning av sosionom, barnevern, vernepleie og sykepleier?

Nå ble jeg nysgjerrig, både på hva du mener med spørsmålet og hvorfor du bruker det som et kriterie for å velge yrke.

Gjest O___o
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, både på hva du mener med spørsmålet og hvorfor du bruker det som et kriterie for å velge yrke.

og 'vraket' legestudiet.

Skrevet

og 'vraket' legestudiet.

For jeg klarer ikke velge hva jeg vil gå på om du skjønner, og viss jeg en eller annen gang vil videreutdanne meg, er det fint å vite muligheter :) prøver bare å tenke framover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...