AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Jeg reiser endel rundt i forb. med jobb i sommer, og vil stort sett ikke ha tilgang på treningsstudio/treningsutstyr (jeg startet å trene for bare noen mnd sidne, og mye av dette er fortsatt nytt og litt ukjent for meg). Jeg vil gjerne få gjennomført noen styrketreninger i uka - men jeg vet rett og slett ikke hvilke øvelser jeg bør velge...? Jeg har skikkelig travle dager, så det ideele ville vært en 4-5-6 grunnøvelser som dekker "hele" kroppen, da rekker jeg det. - Beina er greit, der er både knebøy, utfall og trappetrinn muligheter. - Planken tar seg av kjernemuskulaturen. - Dips på en stol/sengekant er kanskje trilstrekkelig for skuldre/triceps? - Hva med biceps? Jeg har ikke tilgang på noe å løfte, tror jeg... Finnes det øvelser som bruker egenvekt? - Push-ups er litt dumme: skulderen min har begynt å "klikke" veldig høyt når jeg tar dem. Mulig det er ufarlig, men innen jeg får komemt meg til lege og sjekket hva det er så holder jeg meg unna øvelser som får dette til å skje. Kan push-ups erstattes med noe? - Også er det sikkert greit med noen mage- og ryggøvelser i tillegg? noen forslag på gode? Det ble mye, det her... Anonym poster: 2a5a6219be900949328f71ad237a6c36
Supraspinatus Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Jeg reiser endel rundt i forb. med jobb i sommer, og vil stort sett ikke ha tilgang på treningsstudio/treningsutstyr (jeg startet å trene for bare noen mnd sidne, og mye av dette er fortsatt nytt og litt ukjent for meg). Jeg vil gjerne få gjennomført noen styrketreninger i uka - men jeg vet rett og slett ikke hvilke øvelser jeg bør velge...? Jeg har skikkelig travle dager, så det ideele ville vært en 4-5-6 grunnøvelser som dekker "hele" kroppen, da rekker jeg det. - Beina er greit, der er både knebøy, utfall og trappetrinn muligheter. - Planken tar seg av kjernemuskulaturen. - Dips på en stol/sengekant er kanskje trilstrekkelig for skuldre/triceps? - Hva med biceps? Jeg har ikke tilgang på noe å løfte, tror jeg... Finnes det øvelser som bruker egenvekt? - Push-ups er litt dumme: skulderen min har begynt å "klikke" veldig høyt når jeg tar dem. Mulig det er ufarlig, men innen jeg får komemt meg til lege og sjekket hva det er så holder jeg meg unna øvelser som får dette til å skje. Kan push-ups erstattes med noe? - Også er det sikkert greit med noen mage- og ryggøvelser i tillegg? noen forslag på gode? Det ble mye, det her... Anonym poster: 2a5a6219be900949328f71ad237a6c36 Det finnes mange øvelser du kan gjøre. Spesielt innenfor gymnastikk. http://www.beastskills.com/. På denne siden er det mye bra guider. I tillegg kan du søke etter "calisthenics workout" på google. da finner du nok mye spennende.
Spøkelse Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Vet jeg har postet denne før, men jeg tror mange av oss kan plukke mange øvelser fra denne videoen:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå