Gå til innhold

Mobiltelefon-hvor mye betyr størrelse,funksjoner og modell?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er du opptatt av å ha det siste nye innen mobil, som telefoner med kamerea og andre nye finesser?

Jeg har merket at jeg er litt mer bevisst på det enn da jeg fikk min første mobil. Nå kan man jo få så mye, og jeg må si det er litt stas at telefonen jeg fikk i gave til jul både er liten og nett og har en god del funksjoner. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mobilkamera er en vits, bildene man tar med slike kameraet er elendige. Vent ett par år så kommer det mobiler med like gode kameraer som dagens digitale kameraer.

Min telefon er liten, batteriet holder i ca. 6-7 dager, den har radio, god lyd, alarm ol. Det holder for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om telefonen min er fancy bare den har god batterikapasitet. I det siste har jeg faktisk brukt en 5110. Den er kanskje litt stor, men jeg kan gå uten å lade batteriet i dagesvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Min telefon er jo ganske ny med en del funksjoner. Men kamera på tlf bryr jeg meg ikke om. Jeg legger også mye på bateriet. Jeg har en 3100 og kan gå godt over en uke uten å lade den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig at den får plass i veska og i jakkelomma (ellers glemmer jeg å ta den med meg). Menyen bør være enkel og det er negativt med for mange funksjoner.

Men radio er kjekt. Kalender og vekkefunksjon er jeg avhengig av.

Kamera vil jeg ikke ha og fargeskjerm har jeg ikke bruk for.

Er heller ikke opptatt av MMS, men det er greit med SMS til korte beskjeder.

Jeg bruker mobilen til å sende/motta korte SMS og viktige samtaler.

Og den brukes som reserve-vekkerklokke hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke om kamera på mobilen. Bildekvaliteten er jo så sugen at det ikke er brukenes til noe.

Legger også vekt på batteri, men jeg valgte min mobil,(6800), fordi den kan slås ut, så jeg får tastatur. Skriver så sent med T9.

Hadde vært veldig fornøyd med den, hvis det ikke hadde vært for at det er irriterende småfeil på den, som at f.eks a'en pluttselig ikke virker.

(også er den litt stor da).

Kommer ikke til å kjøpe Nokia neste gang, synes det er alt for mye feil på dem, og det er utroolig irriterende og ha de på reperasjon i ett sett! :sinna: (Har hatt flere tlf. som har vært inne, flere ganger).

Neste gang har jeg lyst på Samsung E 700. Den er rålekker og er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funksjoner og finesser som kamera, rare spill o.l. betyr ingenting for meg. Jeg vil ha en relativt liten mobiltelefon hvor jeg kan ringe og sende meldinger, og hvor batteriet ikke må lades hver eneste dag. Resten er uvesentlig. Har alltid hatt Nokia-telefoner og er svært fornøyd med dem, aldri noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Driter i hva slags funksjoner den har. Poenget er at jeg skal ha en som jeg kan ringe med/ta i mot samtaler.

Vet de som betaler 1000 vis av kroner for en mobil, men om dem trenger kamera så er det ikke mobil dem trenger.

Er det ikke 16 og kul dette er så viktig for?

tror de som virkelig trenger mobil driter i utseende, funksjoner og hva de måtte ha. Poenget er at de er å få fatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det er et par kjappe ting jeg krever med mobilen.

1) den skal være god å bruke til det den er ment for - å ringe

2) den MÅ ha modem-mulighet.

3) den MÅ ha e-post (pop3)

4) den MÅ ha bilmontert handsfree

5) den må være noe helt annet enn Nokia

6) den bør ha IR-port

Ellers får den nå ha alle de funksjoner den vil. Kamera på telefonen er bare oksekake, det samme med radio. Spill ser jeg lite poeng med. Men jeg setter pris på fint design, ok knapper (der burde SE skjerpe seg en del nå..), polyfoniske toner er litt ok og så liker jeg telefoner med ekstern antenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er enig i at batterifunksjonen betyr mye, men må også si at telefonen er liten og nett også er en god ting. Og litt funksjoner og muligheter (aom å sende mms) kommer vel med, er vel ikke fjortis selv om jeg mener det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg skal kjøpe ny telefon om noen få strakser, og for meg er egentlig størrelse og design ganske viktig. Jeg vil ikke ha noe som ser billig ut... Eller noe i fjortisdesign. Ellers er batterikapasitet viktig, og at jeg kan stole på at telefonen faktisk virker. Jeg vil gjerne ha fargeskjerm, men vet med meg selv at et evt. kamera kommer til å bli fint lite benyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en telefon som er enkel, ikke for "fancy", har fargeskjerm, alarm og kalender.

Jeg har nylig kjøpt en 3100 og er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr det alt.

Anser meg selv som en avansert mobilbruker. Bruker vel de fleste tjenster som tilbys.

Derfor er en mobils funksjonalitet alfa omega for meg.

Har også brukt kamera delen mye. Den erstatter områder jeg før brukte polaroider til. Men forstår at akkuart den delen nok ikke er bra nok utviklet ennå, for annen bruk.

Og så er jeg ltt opptatt av designet da. ... Bruker min mobil mye, og vil gjerne at den skal se ok ut, og samtidig være funksjonell.

Om man snur oppned på dette tar en mob bruker som min far. Som bare trenger en telefon å ringe med, er det fortsatt greit å holde seg oppdatert på teknologi fronten.

Han kjøpte ny mobil i julen, og kom til meg for å få hjelp til å forstå funksjonaliteten.

Jeg pakket den pent ned i esken igjen ba han gå i butikken å bytte den til modell X.

Selgeren hadde dyttet på ham alverdens funksjonalitet som han ikke hadde hverken peiling på, eller bruk for.

-Så unasett brukernivå er det griet å holde seg oppdatert.

...i tilfelle noen skulle prøve å lure på deg et produkt som er for stort eller lite til ditt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minne

Størrelse/Design

Batteri

Funksjoner er mindre viktig, da jeg aldri får utnyttet alt uansett.... Men likevel så er det litt viktig. Jeg kjøper alltid en dyrere telefon enn jeg egentlig trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg er ikke akkurat storforbruker..

Men!

Jeg har krav for telefonene jeg kjøper:

God batterikapasitet.

Pent design og lommevennlig.(Dvs. Ikke klumpete og bør se ok ut)

Fargeskjerm.

Radio - var et must før jeg kjøpte meg MP3-spiller med radio.

Mulighet for infrarød.

GPRS og WAP.

Har en 6610, og er veldig glad i den. Akkurat perfekt for mitt bruk. Vanskelig å finne ok mobiler uten kamera i dag. Har ikke bruk for det iom at jeg alltid har et digitalt kamera i vesken. Bildekvaliteten suger anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God batterikapasitet er et must. Fikk med to batterier på mobilen min - genialt. Ellers ønsker jeg ikke kamera på mobilen pga bildekvalitet. Jeg vil heller ikke ha Nokia. Den skal også se bra ut. Synes mange av dagens telefoner er for firkantet.

Har denne og er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God batterikapasitet er et must. Fikk med to batterier på mobilen min - genialt. Ellers ønsker jeg ikke kamera på mobilen pga bildekvalitet. Jeg vil heller ikke ha Nokia. Den skal også se bra ut. Synes mange av dagens telefoner er for firkantet.

Har denne og er strålende fornøyd.

Den har jeg også, og er storfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg er batterikapasitet, plass til meldinger (på mange telefoner er det så liten plass) og at den er grei å skrive SMS på.

Det var ikke viktig for meg å ha telefon med kamera på, men det var nå det vi endte opp med, så nå har vi hver vår Nokia 6600, og er knallfornøyde :stortsmil: Det er veldig god batterikapasitet på den, plass til veldig mange SMS pluss at man kan ta opp lyder og filme og ta bilder - bildene blir ikke så ille heller faktisk. Og så er det bluetooth da, stor fordel! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...