Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei snille sjeler! :)

Jeg føler at jeg har så tørt og krusete hår. Det er nok litt slitt også, men skal klippe tuppene mine snart. Jeg har langt går, ned til korsryggen, men jeg har så lyst til å gjøre det litt mykere og glattere. Slik at det blir lettere å gre og fikse. Sånn er det er nå får jeg floker så fort! :sukk:

Jeg har veldig mye volum i håret, da jeg har veldig mye hår. Det er jeg glad for, men jeg ønsker altså å få litt mer kontroll over det. Når jeg har håret sånn halveis løst, står det liksom litt "ut", hvert fall lenger ned i lengdene. Dette er også årsaken til at jeg nesten aldri går med det helt løst, jeg føler det er så mye at jeg mister kontrollen :P

Jeg bruker kun vanlig butikkshampo og balsam nå. Har ikke råd til sånn veldig dyre greier, men nå føler jeg at jeg må gjøre noe med det. Jeg har faktisk aldri brukt noe hårkur/pleiekurer, da jeg har null peiling på dette. :sjenert:

Så hva bør jeg gjøre for å få det glattere, mykere og litt mer shiny? Noe som gjør at det ikke er så tørt og krusete, jeg vil ikke ha de små hårene som stikker ut her og der. Hva slags hårkurer/pleie vil dere anbefale? Helst noe jeg kan kjøpe i type velværebutikker.

Sånn det er nå føler jeg at det gjør at jeg ser "styggere ut" enn jeg er, det er vanskelig å ha kontroll over det. Det er ikke så ille, får ofte komplimenter for håret, men det er så lite mykt!

Håper virkelig på noen tips her! Jeg vet ingenting om hårkurer og sånt, så gode tips tas veldig godt i mot :)

PS: vil helst ikke miste volumet i håret, eller få det helt flatt og glatt, er glad i mine krøller/bølger ^^ bare mykere og mindre tørt/krusete

Anonym poster: 94592acbf0ba8db49c572e70ddfa8308

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

fins mange forskjellige hårkurer på markedet, også i billigvarianter. De fleste er for å mykgjøre håret, men mange billige inneholder silikon som ikke er bra for håret. Det er en fill-in ingrediens som gir håret glans, men trekker ikke inn og gir næring.

Anbefaler Aussie sine produkter. Her eg hjemmesiden og viser de forskjellige produktene. Selges på Cubus, Sparkjøp, Vita og Kicks.

Aussie har produkter for all type hår: tørt, kjemisk behandlet, farget, tynt som trenger volum og "frizzy", altså sånt som ditt :) Det er som er til felles med hele produktserien er at den gir mye fuktighet! Det er det du trenger! Du trenger ikke volumshampo, men fuktighet.

John Frieda fås også på Sparkjøp og Vita. Prisklassen er den samme som Aussie, men akkurat nå er det tilbud på Vita!! De har en produktserie som heter Frizz Ease - altså en som roer ned håret slik at det blir glatt :)

Anbefaler deg å daglig bruke en olje. Mange billigmerker lager det nå. Bruker selv en fra Kicks, merket PHC, 85 kr og Define sin for 80 kr. Begge gir fukt og glans, håret blir silkemykt og deilig å ta i :)3<3

AnonymBruker
Skrevet

En skikkelig klipp og balsammetoden, helt klart.

Anonym poster: 4856add45793590a38ca361c78b5c439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aussi og John Frieda inneholder silikoner, som slik du selv sier gjør håret tørt.

Anonym poster: 9056d6f0c32459e46e84e4a724d86615

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar kittycat, skal sjekke det ut :)

Men er det sånn at det du nevner også inneholder silikon og gjør håret tørt?

Klippe meg vil jeg helst ikke, det er ikke helt slitt heller, mest tørt.

Tar gjerne i mot flere forslag!! :)

Har hørt en del om Redken og sånt, hvordan er det egentlig? Kan det gjøre håret mykere og glattere?

Som sagt, vet veldig lite om dette.

Skrevet (endret)

Har hørt en del om Redken og sånt, hvordan er det egentlig? Kan det gjøre håret mykere og glattere?

Jeg har også tørt hår. Og det er i tillegg slitt. Jeg har bestemt meg for å prøve Balsammetoden. Her er en link til hjemmesiden som beskriver hva det er. Man dropper alle produkter med silikon, alkohol og mineraloljer. For de tingene tørker ut håret. ;)

Endret av Paien
Skrevet

Jeg linker deg nå til feeluniqe sin side, den er veldig god, rask levering og superflotte priser, bra merker.

Her er seriene som jeg anbefaler til ditt hår utifra din beskrivelse om tørt hår.

http://www.feelunique.com/brands/redken/all-soft

http://www.feelunique.com/brands/redken/smooth-down

http://www.feelunique.com/brands/kerastase/nutritive

http://www.feelunique.com/brands/joico/moisture-recovery

Anbefaler deg og slutte med butikk shampoo og balsam, da det ikke gjør stort for håret og du får så mye mer "produkt" i et ordentlig frisør merke da du vil oppdage at du trenger kunn en tredjedels produkt av hva du bruker nå for at håret skal bli bra :)

Skrevet

Hææ hadde ikke jeg skrevet et langt innlegg her?

Jeg har klaget mye på tørt og brusete hår her inne. Så bestilte jeg meg All Soft-serien til Redken. Shampoo, conditioner og leave-in-cream.

Har brukt dem to ganger nå, og håret mitt har blitt helt annerledes :) Det har fått tilbake glansen og er helt glatt. Jeg har veldig tynt hår, men nå samler det seg bedre i tuppene og er KJEMPEMYKT :) Er sååå fornøyd..

Bestilte på ebay og betalte rett under 500 kr inkl frakt. Det vil si under 160 kr per produkt, i forhold til aussie som koster 99 kr.

Det var forresten aussie jeg brukte da jeg slet som mest med tørt hår..

AnonymBruker
Skrevet

Hææ hadde ikke jeg skrevet et langt innlegg her?

Jeg har klaget mye på tørt og brusete hår her inne. Så bestilte jeg meg All Soft-serien til Redken. Shampoo, conditioner og leave-in-cream.

Har brukt dem to ganger nå, og håret mitt har blitt helt annerledes :) Det har fått tilbake glansen og er helt glatt. Jeg har veldig tynt hår, men nå samler det seg bedre i tuppene og er KJEMPEMYKT :) Er sååå fornøyd..

Bestilte på ebay og betalte rett under 500 kr inkl frakt. Det vil si under 160 kr per produkt, i forhold til aussie som koster 99 kr.

Det var forresten aussie jeg brukte da jeg slet som mest med tørt hår..

Silikon...

Skrevet

Silikon...

Inneholder Redken silikon? Eller, det gjør det sikkert, men mange frisører anbefaler jo Redken..

Jaja, så lenge håret mitt ser blankt og sunt ut, og det ikke er slitt, så er jeg fornøyd :)

Gjest bambam
Skrevet

burde prøve hårpleie fra redken! jeg har langt hår som er litt slitt, og det gjør at håret ser myyye sunnere ut :) det koster en del hos frisøren, men på feelunique.com er det kjempe billig. jeg bestiller herfra hele tiden og nettsiden anbefalles. husk på at tollen kommer i tillegg bare.

Skrevet

Jeg har også mye hår (men tynne hårstrå som lett blir brusete) og krøller/fall, og jeg synes Kerastase Nutritive-serien som Auroressa linker til er helt genial. :tommelsmil: Jeg bruker Bain Satin 1 (sjampo) og Lait Vital-balsamen. Dessuten bruker jeg denne i halvtørt hår for å dempe brus og definere krøllene litt.

Jeg har tidligere prøvd diverse Redken-produkter, men de gjorde null og niks for mitt hår. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...