Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg vaske disse? I varmt vann bare?

Hvor ofte bør penslene vaskes?

Hva med sånne små som følger med i skrinene (ikke pensler), kan de også vaskes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker mine ganske ofte. Både penslene og svamp-applikatorene og særlig når jeg har brukt dem på andre.

Mine blir vasket i Zalo for det er mye mer skånsomt enn de fleste håndsåper, skylt godt og deretter lagt til tørk på et rent håndkle. Det er viktig at særlig pensler ligger for dersom de står så renner det vann ned i skaftet og limet som holder den sammen vil oppløses.

Skrevet

Takk! :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vasker mine ganske ofte. Både penslene og svamp-applikatorene og særlig når jeg har brukt dem på andre.

Mine blir vasket i Zalo for det er mye mer skånsomt enn de fleste håndsåper, skylt godt og deretter lagt til tørk på et rent håndkle. Det er viktig at særlig pensler ligger for dersom de står så renner det vann ned i skaftet og limet som holder den sammen vil oppløses.

Hva gjør du med svamper? Jeg har prøvd å vaske dem flere ganger men synes alltid det sitter igjen noe foundation i dem. Hvis jeg klemmer på dem f eks så ser jeg at de ikke er reine. Har prøvd både å vaske dem for hånd og i maskin.

Skrevet

Nå ligger penslene mine til tørk og det trengtes en vask.

Skrevet

Hva gjør du med svamper? Jeg har prøvd å vaske dem flere ganger men synes alltid det sitter igjen noe foundation i dem. Hvis jeg klemmer på dem f eks så ser jeg at de ikke er reine. Har prøvd både å vaske dem for hånd og i maskin.

Svamper er veldig vanskelig å få rene. Jeg vasker dem så godt jeg kan for hånd og kjører dem deretter på 60 grader i maskinen, men jeg bruker dem aldri lenge før jeg kaster dem.

Skrevet

Ok, en ting til siden vi nå er inne på det.

Jeg bruker Kanebo-pudder med sånn svamp for å påføre det med. Skal disse vaskes eller rett og slett byttes ut ofte?

Skrevet

Jeg bruker Kanebo-pudder med sånn svamp for å påføre det med.  Skal disse vaskes eller rett og slett byttes ut ofte?

Jeg prøver å vaske dem, og hvis det ikke går bruker jeg uorginale svamper :D Det er ikke alltid det er nødvendig å vaske dem, men er man plaget med uren hud bør man det. Og hvis den lukter vondt.

Skrevet

Zalo!!! du vil vel ikke ha det i ansiktet???

Jeg vasker mine med øyesminkefjerner, noe jeg synes er naturlig det jo sminke du skal ta bort fra kostene da.

Vasker dem 1 gang i mnd. viktig at du lar dem LIGGE og tørke.

Pliiis da ikke vask dem i ZALO?? :-?

Skrevet
Zalo!!! du vil vel ikke ha det i ansiktet???

Jeg vasker mine med øyesminkefjerner, noe jeg synes er naturlig det jo sminke du skal ta bort fra kostene da.

Vasker dem 1 gang i mnd. viktig at du lar dem LIGGE og tørke.

Pliiis da ikke vask dem i ZALO?? :-?

Zaloen skyller man da bort og dessuten er Zalo mye mer nøytralt enn både såpe og shampo!

Skrevet
det jo sminke du skal ta bort fra kostene da.

Dessuten samler det seg bøttevis at bakterier i slike koster og det tar ikke vanlig sminkefjerner bort!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg bruker Kanebo-pudder med sånn svamp for å påføre det med. Skal disse vaskes eller rett og slett byttes ut ofte?

De bør vel ikke byttes ut for ofte heller, sist jeg sjekket kostet en sånn kanebo-svamp 60 kroner :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...