Gå til innhold

Frastjålet pass og bankkort - hva skal jeg sperre/stoppe?

Anbefalte innlegg

Gjest linneawarp
Skrevet

Hei,

det var en frekk tyv som stjal mitt bankkort og pass!

Jeg har sperret hos banken, men er det flere jeg bør si i fra?

Tyven har nå forsøket å lage nytt mobilnummer via telenor :S

Har nå sperret det også!

Hvem er det flere jeg bør ringe og sperre hos? Folkeregisteret?

Postkontoret? Creditfirmaet? Osv....Redd at han skal bestille

masse på internett med min personnummer og alt :S :trist:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

politi! det var det første jeg gjorde når passet mitt ble borte. så dem ikke kan bruke det til å reise noe sted. itillegg til at de vet om saken.

Anonym poster: cf8c80c85e0f6882be9a6697c72bc43e

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du bør absolutt melde passet ditt stjålet, - hos Politiet (sammen med at du anmelder hele tyveriet).

Skrevet

Det du kan gjøre er å kontakte kredittfirmaer (feks lindorff osv?) og gi dem beskjed om at du skal stå som ikke kredittverdig i en periode.

Da vil det ikke være mulig å bestille noe i ditt navn som krever kredittvurdering (som feks et mobilabonnement krever).

Siden det da er du selv som har satt deg på svartelisten (og ikke fordi du faktisk har saker som er gått til inkasso) så kan du når som helst oppheve svartelistingen av deg selv.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvis det var lommeboken din, med førerkort og 'full pakke' som ble stjålet så mener jeg du trenger politianmeldelsen for å få en midlertidig kjøretillatelse på trafikkstasjonen (?)

Alle kredittkortselskaper (som du har kort hos) må kontaktes slik at de kan sperre kortene dine.

Forøvrig godt råd fra Solbærsaft :)

• Liker 2
Gjest linneawarp
Skrevet

Tusen takk snille dere - saken er politianmeldt ja, men greit å få mer tips tillegg ;)

Håper tyven ikke tuller mer med meg!

AnonymBruker
Skrevet

Det du kan gjøre er å kontakte kredittfirmaer (feks lindorff osv?) og gi dem beskjed om at du skal stå som ikke kredittverdig i en periode.

Da vil det ikke være mulig å bestille noe i ditt navn som krever kredittvurdering (som feks et mobilabonnement krever).

Siden det da er du selv som har satt deg på svartelisten (og ikke fordi du faktisk har saker som er gått til inkasso) så kan du når som helst oppheve svartelistingen av deg selv.

Veldig viktig. Ta kontakt med de størte kredittselskapene og svartelist deg selv for en periode. Du har allerede fått bekreftet at den som stjal dette er ute etter å misbruke det på alle måter.

Anonym poster: 814f3ba75b70eb4a247b56bde8445873

• Liker 2
Gjest linneawarp
Skrevet

Veldig viktig. Ta kontakt med de størte kredittselskapene og svartelist deg selv for en periode. Du har allerede fått bekreftet at den som stjal dette er ute etter å misbruke det på alle måter.

Anonym poster: 814f3ba75b70eb4a247b56bde8445873

Ja, det er gjort. Tusen takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Fytti så frekt. Hvem gjør noe slikt? Tror de seriøst de kan bruke et abonnement de lager? Har du anelse om hvem det kan være?

Anonym poster: 95d8a7a26c8b4f586b13027e55d99e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...