Gjest Marsvinet Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Jeg ønsker å vite hvordan du klarte å gå ned i vekt. Ta med kjønn, alder, vekt før og nå, treningsrutiner og kosthold. Hva var det som motiverte deg til å gå ned i vekt? Hvor lang tid tok det? Endret 21. juni 2012 av Marsvinet
Gjest gulfugl Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Sluttet å drikke brus, "trente" meg selv til å bli mett av mindre porsjoner og ikke spise meg stappmett (litt tungt i starten, men ble vant til det etterhvert.) Det skal sies at jeg hadde et fryktelig dårlig kosthold, så det skulle ikke så mye til Gikk vel ned rundt 15kg, tror jeg. 1
Timseh Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Var 108,5 kg, ble 78 kg på 5 mnd. Er nå 69 kg. Trente hver dag. Den første mnd gikk jeg bare turer, så ble det trening 1 gang i uken og etter hvert ble jeg hekta og til slutt trente jeg hver dag. Elsker å trene veide maten min hver dag. Er 21, 164,5 høy. Det som motiverte meg var bl.a at jeg skal treffe mannens foreldre for første gang (de bor i utlandet). Ville være flott og fin til det. En sv de største grunnene var at jeg fikk en sønn som jeg ville være sprek, rask og flott for. Var redd han ville bli mobbet dersom moren var tjukk. Dessuten er hjemmelaget og sunn mat til min sønn en av mine hovedprioriteringer, så da måtte jeg sette meg inn i kostholds-verden Endret 21. juni 2012 av HenLu 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Jeg har gått ned i vekt to ganger. Første gangen var da jeg flytta hjemmefra. Jeg arvet selvsagt mine foreldres dårlige kosthold, så jeg slet mye med vekta. Men da jeg ble 19 og flyttet på hybel fikk jeg stålkontroll på alt jeg spiste, og laget med den enkle regelen om jeg skulle ALLTID ha noe grønt til middagen, samme hva det var, jeg skulle spise fisk 2 ganger i uka, og vegetar 1 gang i uka. Etter et halvt år hadde jeg gått fra ca. 80 til ca 70, og jeg er 170 høy. Jeg trimmet ikke eller noe, det gikk helt av seg selv, og jeg så ikke resultatet før etter et halvt år, for jeg hadde ikke vekt den gang. Den andre gangen er akkurat nå Jeg er 24 nå, og begynte å legge på meg igjen i jula. Jeg begynte å krype opp mot 80kg igjen, og jeg sverget jo til meg selv at jeg aldri skulle bli 80kg igjen, så jeg tok grep. Jeg hadde fortsatt vanen med fisk og grønnsaker, men har blitt flinkere til å spise frukt også nå. Jeg kuttet også brødmat som var min store fiende. Om man har 5 måltider om dagen så er det jo enkelt å få inn de berømte 5 om dagen, som er en fin plass å starte om man skal ha orden på kostholdet:) Denne gangen har jeg imidlertid trent også, både kondisjon, intervall og styrke. Har så langt tatt av 8kg og skal ned 5-6 til:) Første gang var det ikke noe motivasjon inn i bildet, jeg slanket meg ikke bevisst, det bare skjedde da jeg fikk kontrollen over kostholdet. Andre gang var imidlertid bevisst. Jeg sverget jo at jeg ikke skulle opp på 80kg igjen, så noe av motivasjonen lå der. I tillegg kom noe av motivasjonen for helsen sin del, har mye hjerte sykdommer og kreft i familien. Trening og sunt kosthold hjelper meg forhåpentligvis å unngå det. Men noe av motivasjonen kom også fordi jeg plagdes med å finne klær som passet. Man burde kunne finne seg klær samme hvor tjukk man er, men jeg ble lei av å plages. Og så var det jo selvsagt litt for utseendet:P Anonym poster: 1619c486bb6cfc494258c46ba4481b51
Rosa.sky Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Har gått ned ca 12-15 kg. Var egentlig ikke noe hokus pokus. Flyttet hjemmefra og inn til min nåværende samboer. Fra å spise mye fet mat hjemme. Faren min er hobbykokk, men lager sjelden sunn mat. i tillegg spiste jeg mye ute. Da jeg flyttet ut skjønte jeg to ting: Jeg liker best sunn mat (og elsker overskuddet det gir) og jeg er faktisk flink til å både lage mat og variere måltidene. I tillegg var jeg ikke redd til å prøve nye ting. Begynte å bake mine egne (sunne) rundstykker, lage supper fra bånn, være kreativ med fisk og magert kjøtt og kutte litt ned på unødvendige karbohydrater. Plutselig hadde jeg gått ned fra rundt 85 til 70-72. Dette var ett år siden. PS! Gikk opp til rundt 75-77 da jeg trente som verst for noen mnd siden, men nå er jeg nede i 74 (ifølge vekta hos legen). Vi har ikke vekt i huset, så veier meg kun når jeg er på besøk hos foreldra mine noen ganger i året.
Que Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 Jeg er 22 år og 167 cm høy... Etter et svangerskap med fråtsing og null trening hadde jeg lagt på meg 30 kg på 9 mndr og veide 96 kg like før fødsel. To uker etter fødsel veide jeg 85 kg og hadde da 20 kg som skulle vekk. Motivasjonen har igrunn vært på topp siden før fødselen. Jeg har allti veid ca 65 kg og trening er bare gøy, men jeg har en tendens til å komme inn i en ond sirkel om jeg velger å ta en pause i treninga ved ferie e.l. Jeg begynte å spise/drikke mindre søtt, gå turer med barnevogna og var på håndballtrening første gang etter fødsel da guttungen var 5 uker;) Der fikk jeg meg et skikkelig sjokk. Hadde aldri trodd jeg kunne bli i SÅ dårlig form... Ingen god følelse og motivasjonen og lysten til å finne tilbake kroppen og formen ble bare sterkere av det, heldigvis! I november satte jeg opp delmål og et hovedmål. Målet var å nå 65 kg innen 1.juli 2012. Meldte meg inn på treingsstudio i begynnelsen av februar og benyttet permisjonstiden til å trene masse (4-5 ganger i uka). Har hele tiden trent en kombinasjon av styrke, cardio og mage/rygg-trening. I begynnelsen ble det mye apparat-øvelser, men den siste måneden har jeg gått mer over til styrke med frivekter i tillegg til noen gliding øvelser og strikk-øvelser. Føler jeg får mer ut av det egentlig. Når det gjelder maten er jeg ingen fanatiker og koser meg med godteri og sjokolade og cola i helgene (gjerne både fredag og lørdag), men mengden er betydelig redusert;) Uten at det har vært så veldig vanskelig å få til. Nå en uke før hovedmålet mitt, er jeg faktisk nesten i mål;D I dag veier jeg 66,9 kg og har tatt av 18 kg siden oktober 2011. Føler meg bedre enn på lenge og begynner endelig å bli fornøyd igjen;D Det som gjenstår nå er litt oppstramming av slapp mamma-mage og hengerumpe, men det kommer seg sikkert med tiden det også
lykkeknotten Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 (endret) Jente på 23 år. Motivasjonen for å gå ned i vekt var rett og slett bare at jeg ville føle meg bedre, og se bedre ut. Jeg spilte håndball aktivt før, og var veldig godt trent. Dessverre ødela jeg beina mine, og vekta kom snikende på. Til slutt innså jeg at jeg måtte stoppe før det gikk for langt. Jeg meldte meg inn i vektklubben og gikk ned ti kilo på 2-3 måneder. Det gikk opp et stort lys for meg da jeg begynte å registrere kaloriene mine. Jeg tenkte aldri over at småslanter med kalorier ofte, utgjorde til slutt ganske mye. Og at matvarer jeg trodde jeg kunne spise, nå er "bannlyst" (koser meg selvfølgelig med det en gang i blant). Jeg skal ned 10 kg til, og synes det er lettere enn jeg trodde det skulle være. Det koster meg nesten ingenting å trykke meg inn på mobilen og registrere hva jeg har spist til frokost f.eks. Og ser jeg at jeg har litt kalorier til gode en dag, så kan jeg kose meg med litt kjeks eller sjokolade Jeg trener på treningsstudio, men det blir for det meste vekter, og overkropp, ettersom jeg har problemer med å bøye og belaste beinet. Treningen er derfor ikke på topp før jeg har fått operert beinet. Edit: kjønn, alder, motivasjon. Endret 23. juni 2012 av lykkeknotten
Anneline80 Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Gikk ned ca 25 % av kroppsvekten min for et par år tilbake. Innså at jeg var blitt større enn jeg var komfortabel med og sletmed å finne tøy som satt pent i vanlige butikker. Gikk overraskende enkelt: sluttet med godis ("forbud" mot å kjøpe for å spise for meg selv, kun lov i selskap/sosiale settinger) og meldte meg inn på treningssenter. Kom over første kneika og siden har det blitt en vane. Har holdt stabil vekt på 58-60 kilo det siste året og er superfornøyd med mitt nye jeg. Har ikke gått på noen diett, lavkarbo eller telt kalorier, men som nevnt kuttet mye ned på godis og snack. Nå spiser jeg mer av dette enn i "nedgangsfasen", kan fint spise både potetgull og sjokkis daglig, men mengdene er helt annerledes enn før og jeg har ikke samme godissuget som da. Spiser nok også generelt mindre porsjoner av middagsmat og til øvrige måltider, men jeg spiser oftere og mer regelmessig enn før og alltid frokost. Har aldri drukket mye brus, juice og sånt, så det har jeg ikke endret på. Endret 24. juni 2012 av thora
Supera Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Jente på 27 år. Vekt før: 135 kg. Vekt nå: 107 kg. Holder fortsatt på. Trener like lite som før (en gang i uka ca), men spiser sunt nå. Type LCHF. Jeg føler meg så bra at det ikke er tvil om at jeg skal spise slik som dette resten av livet. Jeg hadde det egentlig greit som 135 kg også, men en dag kom jeg over lavkarbo, begynte å lese om det og bestemte meg for å prøve. Det angrer jeg ikke på!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 22 år. 164 cm høy og 56 kg i begynnelsen. Greit med muskelmasse, men for høy fettprosent. Kuttet ut brød, og erstattet disse måltidene med proteinrik mat som kyllingfilet,karbonadedeig, CC, kesam og grønnsaker. Trappet opp kondisjonstreningen til rundt en mil x5-6 i uken kombinert med styrketrening. Veier nå 48-49 kg og prioriterer å gå ned ytterligere i fettprosent og opp i muskelmasse. Motivasjonen er selvfølgelig å se bra ut. Anonym poster: 37f6fe7ee8221a1e6543b7174e26529d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Kvinne, 40 år. Veide 81 kg, har gått ned til 66 siden nyttår. Gikk opp i vekt etter kneskade som umuliggjorde trening og generelt spist for mye. Trener fem-seks dager i uka, styrke og spinning. Har tatt grep på kosthold, men veier ikke maten, spiser ikke lettprodukter eller lavkarbo. Har likevel kuttet ut hvetemel, pasta, ris og poteter nå når jeg har slanket meg, og spist moderat av det jeg ellers spiste. Knekkebrød med sunt pålegg til frokost, samme mat som resten av familien til middag. Kuttet ned på alkohol i helgene, men har likevel kost meg med litt. Motivasjonen er å se bra ut, samtidig som jeg synes det var utrolig kjipt å bli i så dårlig form som jeg var i - siden jeg egentlig er en treningsdame. Nå har jeg tatt en kroppsanalyse - slankejobben er gjort og jeg skal bare holde vedlike. Jeg har 17 % fett - noe under ønskelig. Det sier meg at jeg har gjort dette på en konstruktiv måte og at jeg har trent rett. Skal fortsette å trene for å holde vekten på stabilt nivå. Anonym poster: 487698360947b0b069f1a43a0ee66321
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå