AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #21 Skrevet 21. juni 2012 Har ikke klart å finne noen andre som er invitert uten følge... Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280
Gjest "gjest" Skrevet 21. juni 2012 #22 Skrevet 21. juni 2012 Har ikke klart å finne noen andre som er invitert uten følge... Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280 Da er det nok bare dere og dere må regne med at det er noe personlig og da er det på tide å gi fanden. Beklager. 1
kaprifolen Skrevet 22. juni 2012 #23 Skrevet 22. juni 2012 Vi inviterte med partner til alle som hadde partner på tidspunktet invitasjonene ble sendt på. Jeg synes det skal være en avtalt skikk på dette i gjengen før man utelater partner. Jeg kjenner f.eks en venninnegjeng med 10-12 nære venninner. Noen er single, noen gift, noen skilt. De inviterer alltid uten partner til bryllup, fordi de er så mange. Noen ønsker små bryllup, andre tar hensyn til plass eller økonomi, og siden det er avtalt, funker det for alle.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #24 Skrevet 22. juni 2012 Vi hadde dette dilemmaet når vi selv planla bryllup - man ha et visst budsjett, og har simpelthen ikke ønske eller råd om å invitere folk vi knapt har truffet før. Dette sammen med den typiske "når venn 1 inviteres så må bekjent 2 inviteres, ellers kan de bli fornærmet - og begge de to har kjæreste" - så var vi jo oppe i en økning på 15-20 personer, som i budsjettet ville betydd en 20.000 kr ekstra. Det er 20.000 kroner vi ikke har. Men når det er sagt er jo denne kaffetingen i dette tilfellet helt håpløs. For det første inviterer man ikke kaffegjester som må reise(mer enn en kjapp biltur i samme by/bygd) - og det er jo helt underlig å ikke invitere deg med når kostnaden jo er omtrent 0. Anonym poster: 3a6812c2e6a2c3791b4e9c22868ebf92
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #25 Skrevet 22. juni 2012 Da er det nok bare dere og dere må regne med at det er noe personlig og da er det på tide å gi fanden. Beklager. Nja, det skal du ikke være helt sikker på. Jeg og mannen var i bryllup for endel år siden til et vennepar, og de hadde invitert alle som var naturlig å invitere. På den tiden var jeg kjæreste med en god kamerat(og kjente brudeparet godt), og en annen var gift med ei de hadde truffet flere ganger og ikke hadde noe vondt å si om. Likevel kom han alene, vi spurte selvfølgelig hvor kona var blitt av - og han bare "hun fikk ikke invitasjon". Ingen visste hvorfor....vi synes jo alle det var utrolig sløvt å ikke engang gi forklaring. Hun var naturlig nok kjempelei seg, fordi hun trodde det var noe galt. Disse har aldri hatt noe mot kona hans, jeg tror det handlet om at de ikke hadde plass(salen var smekkfull på sitteplasser) og så har de i sløvhetens navn glemt å begrunne det. Anonym poster: 3a6812c2e6a2c3791b4e9c22868ebf92 1
SolLove Skrevet 22. juni 2012 #26 Skrevet 22. juni 2012 Når jeg å min forlovede skal gifte oss blir vi å invitere de som er samboere/forlovet eller gift, enten vi har møtt partneren eller ikke, men ikke de som 'bare har en' kjæreste som de ikke bor sammen med. Der er vår grense, men tror det må være opp til hver enkelt..
Gjest Purple Haze Skrevet 22. juni 2012 #27 Skrevet 22. juni 2012 Her er jeg invitert uten partner, vi har vært sammen i nesten fire år, samboende i to av dem. Sønnen min er invitert uten partner, de har vært sammen i 2,5 år, samboer i 1 av dem. Begge sønnene mine ble invitert i samme invitasjon som meg, og begge er voksne. Merkelig måte å gjøre det på, synes jeg. Men nå takket vi nei alle sammen, så da er det ikke noe å tenke mer på. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå