AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Finnes sikker flere slike emner, men here it goes: Sambo har altså fått invitasjon til bryllup, og jeg ble ikke invitert. Jeg har vært på fest med og truffet både brud og brudgom flere ganger. Nei, vi er ikke "venner", men de vet godt at vi er sammen og de har altså valgt å ekskludere meg likevel. Skuffa og ørlittegranne irritert. Er dette virkelig normen? Jeg kunne aldri funnet på noe sånt... Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280
Amens Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Vi ikke ikke gjort det. Har invitert partnerene til alle i vår omgangskrets. Til og med de vi ikke har truffet. Vi kan ikke drive og skille folk etter hvor seriøst vi tror forholdet til noe er. Nå har noen en tendens til å skille mellom kjærester og gifte, men det fungere jo ikke spesielt bra med tanke på hvor mange som velger å være samboere.
Gjest Ellab Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Det hadde jeg ikke godtatt. Er de gode venner med samboeren din? Broren min skal gifte seg i sommer og de har invitert kjæresten til kusinen vår som vi kun har møtt en gang. Det er absolutt helt vanlig å invitere kjærester eller samboere. Mange gir jo til og med single muligheten til å ta med seg en "date" til bryllupet!
Arlea Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Hvor nær er samboeren din i relasjon til brudeparet?
Portvinpiken Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Jo da det er mest normalt å invitere med partner. Vi også gjør det, bortsett fra våre foreldre - de får komme hver for seg 1
Gjesten Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Det kommer i mine øyne litt an på hvor lenge dere har vært sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Dette opplevde jeg også. Trodde det var vanlig å bli bedt med partner jeg, men i alder av 30 fikk jeg en innbydelse kun til meg. Vel, det ble ikke så jeg dro siden bryllupet var på en annen kant av landet + at jeg var høygravid. Hadde jo lyst til å ha med gubben. Anonym poster: f91585533b27415b3682c8da57920143
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Vi har ikke invitert partnere til noen av våre venner, rett og slett fordi det er bare to som har kjæreste og de har vi ikke møtt. Synes det er sært å møte noen for første gang i vårt eget bryllup. Da har de kjærestene heller tydeligvis ikke prioritert å møte oss tidligere selv om de er invitert her og der på fest, så da prioriterer vi heller ikke de når vi må velge ut hvem vi skal invitere til bryllupet vårt. Anonym poster: 19c7fa7378ffce8604dc080715b4417f 1
redchilli Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 jeg syns det har noe å si hvor lenge dere har vært sammen, men skjønner at du er skuffa
Solbærsaft Skrevet 21. juni 2012 #11 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Min samboer er invitert til bryllup i utlandet i sommer, og jeg er ikke invitert. Han er tilogmed forlover! Men nå har jeg ikke møtt noen av de som gifter seg heller da, og bryllupet var planlagt før vi ble sammen (selv om vi hadde vært sammen nesten halvannet år da invitasjonene ble sendt ut). Den ene av de som skal gifte seg er norsk, den andre er fra landet de skal gifte seg i. Men tror dette er mer unntaket enn hovedregelen. Det er jo fordi de ikke har møtt meg, men jeg var jo velkommen til å planlegge reisen til utlandet, og de kunne muligens ordne en plass til meg dersom noen meldte avbud (plassbegrensninger og økonomi som avgjorde det hele). Jeg har valgt å bli hjemme, siden det hele var så usikkert og det kostet en del å reise dit. Hvordan er det med de andre som brudeparet har invitert? Er de invitert med eller uten partner? Hvis alle venner er invitert uten partner, så er det jo ingenting å henge seg opp i. Men om du er den eneste av partnerne som ikke er invitert, så kan du jo kanskje få kjæresten din til å spørre om hvorfor? Endret 21. juni 2012 av Solbærsaft
Mariahamm Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Vi har valgt å ikke invitere kjærestene til venner. Blir 90 i bryllupet, og har ikke mulighet til å invitere flere. Prioritere heller flere venner enn at de fikk med kjærester. Har snakket med de om det, og det var ikke noe problem :-) Nå er vi også unge, og med begrenset budsjett.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #13 Skrevet 21. juni 2012 Ser at dere spør om hvor lenge vi har vært sammen. Nei, vi har ikke vært sammen så lenge. 1 år. Men vi er voksne (26 og 29), samboere og jeg har jo møtt disse menneskene flere ganger. De vet godt at vi er i ferd med å kjøpe drømmehuset sammen, og andre venner har blitt invitert med følge. Jeg kjenner at jeg tar det ganske personlig Dessuten blir jeg litt provosert over at folk liksom skal "rangere" andre menneskers forhold etter hvor lenge de har vært sammen. Alle må starte på 0, og fordi vi er voksne, ferdig med utdannelse osv. så har vi for lengst kommet over det stadiet der vi slår opp i helgene og ikke er stabile Han kjenner dem ganske godt og har kjent begge to lenge. Dessverre er de bedre venn med hans eks enn han, og jeg føler nesten at det er det de har tatt hensyn til i dette tilfellet. Velvel... Jeg hadde faktisk hatt stor forståelse for dette hvis de hadde sagt ifra på forhånd. "Vi kan dessverre ikke invitere deg med følge fordi vi har nådd maksimum kapasitet" eller noe. Men her kommer invitasjonen i posten, og vi hadde begge regnet med at vi begge skulle bli invitert. Sambos reaksjon var umiddelbart at da gidder ikke han å gå i bryllupet heller, men det har jo ingenting å si. Han må gjerne reise - skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan delta. Han er ikke invitert til middagen, så det er ikke slik at de hadde måttet betalt 3-retters for meg Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280 1
Portvinpiken Skrevet 21. juni 2012 #14 Skrevet 21. juni 2012 Ser at dere spør om hvor lenge vi har vært sammen. Nei, vi har ikke vært sammen så lenge. 1 år. Men vi er voksne (26 og 29), samboere og jeg har jo møtt disse menneskene flere ganger. De vet godt at vi er i ferd med å kjøpe drømmehuset sammen, og andre venner har blitt invitert med følge. Jeg kjenner at jeg tar det ganske personlig Dessuten blir jeg litt provosert over at folk liksom skal "rangere" andre menneskers forhold etter hvor lenge de har vært sammen. Alle må starte på 0, og fordi vi er voksne, ferdig med utdannelse osv. så har vi for lengst kommet over det stadiet der vi slår opp i helgene og ikke er stabile Han kjenner dem ganske godt og har kjent begge to lenge. Dessverre er de bedre venn med hans eks enn han, og jeg føler nesten at det er det de har tatt hensyn til i dette tilfellet. Velvel... Jeg hadde faktisk hatt stor forståelse for dette hvis de hadde sagt ifra på forhånd. "Vi kan dessverre ikke invitere deg med følge fordi vi har nådd maksimum kapasitet" eller noe. Men her kommer invitasjonen i posten, og vi hadde begge regnet med at vi begge skulle bli invitert. Sambos reaksjon var umiddelbart at da gidder ikke han å gå i bryllupet heller, men det har jo ingenting å si. Han må gjerne reise - skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan delta. Han er ikke invitert til middagen, så det er ikke slik at de hadde måttet betalt 3-retters for meg Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280 I alle dager. Er din samboer kun invitert til kaffe/fest og ikke engang middag? Og så tar de seg ikke råd til å invitere med partner? Det hørtes jo helt merkelig ut. 5
Solbærsaft Skrevet 21. juni 2012 #15 Skrevet 21. juni 2012 Ser at dere spør om hvor lenge vi har vært sammen. Nei, vi har ikke vært sammen så lenge. 1 år. Men vi er voksne (26 og 29), samboere og jeg har jo møtt disse menneskene flere ganger. De vet godt at vi er i ferd med å kjøpe drømmehuset sammen, og andre venner har blitt invitert med følge. Jeg kjenner at jeg tar det ganske personlig Dessuten blir jeg litt provosert over at folk liksom skal "rangere" andre menneskers forhold etter hvor lenge de har vært sammen. Alle må starte på 0, og fordi vi er voksne, ferdig med utdannelse osv. så har vi for lengst kommet over det stadiet der vi slår opp i helgene og ikke er stabile Han kjenner dem ganske godt og har kjent begge to lenge. Dessverre er de bedre venn med hans eks enn han, og jeg føler nesten at det er det de har tatt hensyn til i dette tilfellet. Velvel... Jeg hadde faktisk hatt stor forståelse for dette hvis de hadde sagt ifra på forhånd. "Vi kan dessverre ikke invitere deg med følge fordi vi har nådd maksimum kapasitet" eller noe. Men her kommer invitasjonen i posten, og vi hadde begge regnet med at vi begge skulle bli invitert. Sambos reaksjon var umiddelbart at da gidder ikke han å gå i bryllupet heller, men det har jo ingenting å si. Han må gjerne reise - skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan delta. Han er ikke invitert til middagen, så det er ikke slik at de hadde måttet betalt 3-retters for meg Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280 I alle dager!? Han er invitert som kaffegjest og likevel blir han den eneste av vennene som ikke får ha med partner - på kaffen!? Her syns jeg han bør ta deg opp med brudeparet om det er noen grunn for dette. Evt kanskje takke nei til invitasjoen og forklare hvorfor han sier nei. 6
Gjest "gjest" Skrevet 21. juni 2012 #16 Skrevet 21. juni 2012 Siden din kjæreste bare er invitert til kaffen så kan han holde seg hjemme. Ingen som reiser bare pga det. De her vennene hans er rett og slett dødsuhøflige. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #17 Skrevet 21. juni 2012 Jepp.. Kun kaffe! Så, ja... Jeg forstår det rett og slett ikke! Jeg har da aldri gjort noen som helst noe vondt, og jeg trodde vi hadde en god tone. Så feil kan man ta! Jeg har faktisk aldri vært i bryllup før, men jeg trodde det var vanlig å invitere med følge. Vi har diskutert bryllup og konkludert med at vi må invitere få venner fordi det blir for mye å ta med alle + følge. Det hadde faktisk vært mer høflig å ikke invitere noen av oss, dersom det er pengene det går på, føler jeg. Da tolker jeg det som "vi inviterer kun de aller nærmeste", og det er jo et greit sparetiltak. Jeg skal iallfall huske på hvordan dette føles ut når jeg inviterer folk til mitt bryllup. Skal prate med folk før invitasjonene blir sendt, og sørge for at ingen sitter igjen med den følelsen jeg sitter med i dag. Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #19 Skrevet 21. juni 2012 Men TS: Kommer din kjæreste til å dra? Det første han sa var at da drar ikke han heller... Er jo ganske dumt det og da, så jeg tenker at han bør bare dra også later vi som ingenting. Orker ikke at det skal virke som at det er skikkelig sur stemning. Forsøker å se på det som en bagatell Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280
Gjest "gjest" Skrevet 21. juni 2012 #20 Skrevet 21. juni 2012 Det første han sa var at da drar ikke han heller... Er jo ganske dumt det og da, så jeg tenker at han bør bare dra også later vi som ingenting. Orker ikke at det skal virke som at det er skikkelig sur stemning. Forsøker å se på det som en bagatell Anonym poster: 83753dc63b9c2f3d3125564c46ce9280 Men det er ikke en bagatell, de prøver å late som at forholdet deres ikke eksisterer i tillegg til å ikke invitere langveisfarne gjester til middagen. Send en liten presang med begrunnelsen om hvorfor han ikke kommer. Det har de pinadø fortjent, de to trollene. Klem. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå