Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om butikker, der jeg kan selge klær?

Anonym poster: eeeb2b1d7a7cb23b37ef7b1fb6480594

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

glømte å si at jeg ville selge klær jeg skjeldent har brukt ol.

Anonym poster: eeeb2b1d7a7cb23b37ef7b1fb6480594

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg lurer også!

Hvor får man best pris for klærne? Vintagebutikker - hvilke? Finn.no? Kjøp/salg-grupper på facebook? Garasjesalg?

(Jeg snakker om dyre merkeklær/klær med lappen på - alt annet donerer jeg selvfølgelig.)

Skrevet

skatteetaten vil vel si noen ord om dette med tanke på inntekt osv, ellers blir det svart arbeid. Vet folk selger på finn.no. Og vet at en del av dem er tatt inn i retten for skattesvindel.

Tråkk varig.

AnonymBruker
Skrevet

skatteetaten vil vel si noen ord om dette med tanke på inntekt osv, ellers blir det svart arbeid. Vet folk selger på finn.no. Og vet at en del av dem er tatt inn i retten for skattesvindel.

Tråkk varig.

jeg forstår ikke hvordan det kan være svart arbeid. når man allerede har kjøpt det!det er jo mitt.

Anonym poster: 9a534c53e680d30a307fe802017b1a8c

Skrevet

Tråkk varig.

Hvor stor skala er det snakk om da a? :klo:

Skrevet

Tråkk varig.

Her trur jeg du har missforstått litt Det er skattefritak for realisasjon av løsøre som har vært brukt i eierens husholdning, privatpersoner kan selge det de vil av egne klær uten at skatteetaten legger seg opp i det.

Det du tenker på er nok følgende - Dersom TS derimot planlegger å samle inn klær og selge i egen virksomhet kommer man riktignok ikke under dette fritaket, da er vi over på et helt annet område, nemlig næringsinntekt (men slik forstår jeg ikke dette innlegget i det hele tatt), Da må omfang, varighet og evnen til å gå med overskudd vurderes før TS blir skattepliktig for dette. De du har hørt om som er tatt for salg på Finn har nok drevet virksomhet, og ikke salg av private gjenstander.

Det å blande inn svart arbeid blir i alle tilfeller feil, da blander du epler og bananer. Svart arbeid er når noen leverer tjenester uten å betale offentlige avgifter som arbeidsgiveravgift og mva. Du tenker på å unndra skattepliktige inntekter ved salg av formuesobjekter.

Det hadde vært en fordel å kunne skille bedre mellom realisasjon av formuesobjekter, inntekt fra næringsvirksomhet og levering av tjenester før man svarer i slike tråder og forvirrer TS ;)

Skrevet

Takk for oppklaring Athene! Da prøver jeg meg igjen med spørsmålet:

Hvor får man best pris for klærne? Vintagebutikker - hvilke? Finn.no? Kjøp/salg-grupper på facebook? Garasjesalg?

(Jeg snakker om dyre merkeklær/klær med lappen på - alt annet donerer jeg selvfølgelig.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...