AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Jeg gikk på arbeidsavklaringspenger frem til babyen min kom og får nå foreldrepenger. Jeg vet at på AAP så ville jeg fått skattefritt i 2 utbetalinger, men jeg ser på min side på nav.no at utbetalingen som er rett rundt hjørnet, IKKE er skattefri. Jeg har heller ikke fått noen annen form for feriepenger, dette skulle vel ha skjedd i mai engang? Så nå lurer jeg på om det er flere i samme situasjon der ute som har opplevd å få noen form for feriepenger? Det er jo ikke snakk om så mye, ca 3000kr, men det er make it or brake it i forhold til om jeg får meg en fin sommer eller ikke..... Anonym poster: 58a81486fbcffbb41e40992f2c8d0498
*appifany* Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Feriepenger på foreldrepenger får du vel i mai til neste år siden du har foreldrepenger nå, mener jeg...
2shy Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Det er vel 2 skattefrie utbetalinger i juni. Jeg forventer ihvertfall at neste utbetaling neste utbetaling nå over helgen er skattefri
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 AAP har to skattefrie utbetalinger i juni. Jeg fikk min første for snart to uker siden, og den neste blir til uken. Anonym poster: 02836a14b2dec410de7ed7821faca0fb
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Nei, du får ingenting ekstra i år, og du får litt mer foreldrepenger enn du skulle fått nå i år for å gjøre opp for at du ikke får feriepenger neste år. Er du tilbake på AAP neste sommer får du skattefritt som vanlig da. Anonym poster: ad9fe7560d01a82e0220eee3d3b42efc
moncabang Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Nei, du får ingenting ekstra i år, og du får litt mer foreldrepenger enn du skulle fått nå i år for å gjøre opp for at du ikke får feriepenger neste år. Er du tilbake på AAP neste sommer får du skattefritt som vanlig da. Anonym poster: ad9fe7560d01a82e0220eee3d3b42efc Denne skjønte jeg ikke. Jeg får mer i foreldrepenger i år enn jeg egentlig skulle fått? Jeg får akkurat det samme som jeg pleier å få i app, ikke noe mer, ikke noe mindre. Men det dere sier er at jeg til neste år vil få feriepenger av foreldrepengene i tillegg til skattefritt på aap? Jeg begynte på foreldrepenger i november 2011, skulle jeg ikke hatt litt i feriepenger nå da? Eller er det sånn at jeg verken får feriepenger ELLER skattefritt i år?
Portvinpiken Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Denne skjønte jeg ikke. Jeg får mer i foreldrepenger i år enn jeg egentlig skulle fått? Jeg får akkurat det samme som jeg pleier å få i app, ikke noe mer, ikke noe mindre. Men det dere sier er at jeg til neste år vil få feriepenger av foreldrepengene i tillegg til skattefritt på aap? Jeg begynte på foreldrepenger i november 2011, skulle jeg ikke hatt litt i feriepenger nå da? Eller er det sånn at jeg verken får feriepenger ELLER skattefritt i år? Tror jeg ville tatt en telefon til nav :-)
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Denne skjønte jeg ikke. Jeg får mer i foreldrepenger i år enn jeg egentlig skulle fått? Jeg får akkurat det samme som jeg pleier å få i app, ikke noe mer, ikke noe mindre. Men det dere sier er at jeg til neste år vil få feriepenger av foreldrepengene i tillegg til skattefritt på aap? Jeg begynte på foreldrepenger i november 2011, skulle jeg ikke hatt litt i feriepenger nå da? Eller er det sånn at jeg verken får feriepenger ELLER skattefritt i år? Får du nøyaktig det samme i foreldrepenger som i AAP? Jeg fikk litt mer for å veie opp for at jeg ikke fikk feriepenger året etter. Dette står uansett i vedtaket om foreldrepenger du skal ha fått. Men du får uansett ikke feriepenger av foreldrepengene dine når AAP er grunnlaget for foreldrepenger. Anonym poster: ad9fe7560d01a82e0220eee3d3b42efc
Gjest Marmot Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Du kan spørre her: http://www.facebook.com/navforeldrepenger Der står det uansett: Feriepengeordningen gjelder bare for arbeidstakere. Det betyr at du ikke har rett på feriepenger hvis du: •helt eller delvis opptjente rett til foreldrepenger på AAP Endret 21. juni 2012 av Marmot
moncabang Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 Du kan spørre her: http://www.facebook.com/navforeldrepenger Der står det uansett: Der står det ganske klart at jeg ikke vil få feriepenger ja... Får vel heller ikke skattefritt jeg da? Blæ, det var den sommern...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå