Gå til innhold

Hvilken kaffemaskin anbefaler du?

14 stemmer

1. 1. Hvilken kaffemaskin anbefaler du?

• Nescafé Dolce Gusto Circulo kapselmaskin
      11
    • Bosch Tassimo kapselmaskin
      3

Anbefalte innlegg

Gjest O___o
Skrevet

Jeg ønsker å kjøpe meg en kaffemaskin og jeg står i mellom

Nescafé Dolce Gusto Circulo kapselmaskin og Bosch Tassimo kapselmaskin

DG_white_Circulo_front_jpg.JPEG

Nescafé har den fordelen at jeg kan kjøpe kapsler på dagligvarebutikken og bestille på nett.

+ Den har også et svært pent design.

+ Den kan også lage kalde drikker som iste.

- Omtalen av Nescafés maskiner virker å ha penere kaffemaskiner enn hva de har kaffe med kvalitet

bosch_kapselmaskin_tassimo_rod-16257908-xtrab.jpg

Tassimoen har den fordelen at både maskinen OG kapslene er svært mye billigere.

+ Den opptar svært lite benkplass

- Ulempen er at jeg ikke kan kjøpe kapsler på dagligvarebutikken

- Det er vanskelig å finne omtale av disse maskinene

Hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER min Dolce Gusto! Masse forskjellige kaffetyper og ikke minst kan den også lage iste/iskaffe. Lett å få tak i kapsler, lett å rengjøre og ser pen ut.

Anonym poster: d0606bc4a46e373e0f3dd225feac8952

Skrevet

Jeg vil gjerne legge til;

Dolce Gusto lager ikke drikkene varme nok og den er ikke helautomatisk (man må starte/stoppe drikken, to ganger ved bruk av melkekapsler i tillegg).

Tassimo-kapsler fåes kjøpt i dagligvaren (jeg kjøper på Coop).

• Liker 1
Gjest O___o
Skrevet

Dolce Gusto lager ikke drikkene varme nok og den er ikke helautomatisk (man må starte/stoppe drikken, to ganger ved bruk av melkekapsler i tillegg).

Hvordan synes du smaken er? :)

Smaker det *KAFFE* og espresso - eller smaker det ...pulverkaffe...?

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg blir kaffen glodvarm, vet ikke hvorfor den ikke blir det hos deg. Det finnes Dolce Gusto maksiner som er helautomatiske, personlig liker jeg å kunne regulere styrken, slik en kan på både kaffe og melkekapsler. Du lærer for hvor mye som skal til for deg. Men altså, betalt litt mer så får du en helt automatisk.

Gjest O___o
Skrevet

En god anbefaling, det samme jeg har hørt fra f.eks baristaer. :)

Men disse ligger på 500 til 1000 kroner.

Helautomatiske ligger fort på 14 000 - 22 000, og vel. SÅ mye penger kommer jeg ikke til å bruke på en kaffemaskin til bare meg i førsteomgang. :)

Skrevet

Hvordan synes du smaken er? :)

Smaker det *KAFFE* og espresso - eller smaker det ...pulverkaffe...?

Den vanlige kaffen er litt typisk billig maskinsmak, men den mørke typen er veldig god. Latte macchiato er favoritten! Espressoen er også fin. Jeg synes ingen av typene smaker pulverkaffe.

Hos meg blir kaffen glodvarm, vet ikke hvorfor den ikke blir det hos deg. Det finnes Dolce Gusto maksiner som er helautomatiske, personlig liker jeg å kunne regulere styrken, slik en kan på både kaffe og melkekapsler. Du lærer for hvor mye som skal til for deg. Men altså, betalt litt mer så får du en helt automatisk.

Jeg har prøvd tre forskjellige Circolo-maskiner jevnlig og ingen av dem har lagd ordentlig varm kaffe. Jeg har for lengst lært meg hvor mye mengde som skal til, men jeg foretrekker at maskinen fikser det selv, jeg.

Skrevet

...

Tassimoen har den fordelen at både maskinen OG kapslene er svært mye billigere.

+ Den opptar svært lite benkplass

- Ulempen er at jeg ikke kan kjøpe kapsler på dagligvarebutikken

- Det er vanskelig å finne omtale av disse maskinene

Hva anbefaler dere?

Som Zaphire sier; Tassimo-kapsler er slett ikke vanskelig å få tak i. Jeg tror alle dagligvareforretninger har dem. I tillegg kan de kjøpes på f.eks. Elkjøp og Clas Ohlson. Men jeg synes ikke de er spesielt billige, i hvert fall ikke hvis du skal ha en drikk som krever TO kapsler, sånn som cappuchino. Men det smaker veldig godt, da... :sjenert: Chai latte er nok min favoritt.

AnonymBruker
Skrevet

En god anbefaling, det samme jeg har hørt fra f.eks baristaer. :)

Men disse ligger på 500 til 1000 kroner.

Helautomatiske ligger fort på 14 000 - 22 000, og vel. SÅ mye penger kommer jeg ikke til å bruke på en kaffemaskin til bare meg i førsteomgang. :)

Neida, de du slipper å regulere vannmengden på koster ca 500 kr mer.

Gjest O___o
Skrevet

Som Zaphire sier; Tassimo-kapsler er slett ikke vanskelig å få tak i. Jeg tror alle dagligvareforretninger har dem. I tillegg kan de kjøpes på f.eks. Elkjøp og Clas Ohlson. Men jeg synes ikke de er spesielt billige, i hvert fall ikke hvis du skal ha en drikk som krever TO kapsler, sånn som cappuchino. Men det smaker veldig godt, da... :sjenert: Chai latte er nok min favoritt.

Jeg fant ut at Euronics selger kapslene billigst. de tar typ 20 kr mindre enn enkelte andre steder.

Jeg regnet på det og kom vel fram til at det ble 2,2,- pr kopp kaffe. og det vil jeg si er overlevelig :)

Skrevet

Jeg fant ut at Euronics selger kapslene billigst. de tar typ 20 kr mindre enn enkelte andre steder.

Jeg regnet på det og kom vel fram til at det ble 2,2,- pr kopp kaffe. og det vil jeg si er overlevelig :)

Oj, det var da billig. Jeg var ikke klar over at de solgte dem såpass billig. Det er faktisk billigere enn kapslene til min Nespresso-maskin. :)

Gjest O___o
Skrevet

Oj, det var da billig. Jeg var ikke klar over at de solgte dem såpass billig. Det er faktisk billigere enn kapslene til min Nespresso-maskin. :)

Nettopp :)

Nespresso koster stort sett det dobbelte for kapslene.

Og når både kaffen og maskina er dyrere, så tenkte jeg å høre med de store forumsoraklene først :D

Skrevet

Nettopp :)

Nespresso koster stort sett det dobbelte for kapslene.

Og når både kaffen og maskina er dyrere, så tenkte jeg å høre med de store forumsoraklene først :D

Nåja, det dobbelte er det vel ikke akkurat. De dyreste kapslene til Nespresso koster 3,70 men de fleste variantene koster 3,09.

Skrevet

Nespresso-kaffen er jo mye bedre da... Ikke noe problem å bestille på nett.

Gjest O___o
Skrevet

Nespresso-kaffen er jo mye bedre da... Ikke noe problem å bestille på nett.

Men har du smakt Tassimo sin?

Skrevet (endret)

Men har du smakt Tassimo sin?

Ja, ikke det samme.

Gevalia er ikke god kaffe.

(Heller ikke Kjeldsberg eller Friele (men det er jo bare min mening).)

Endret av Løvetanten
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Tassimo, men har ikke testet Nescafe. Det finnes mange flere kaffetyper enn Gevalia å få kjøpt på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...