Gjest Ts Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Jeg hadde selskap forleden. Hadde bakt flott marsipankake og gjort mitt ytterste for at selskapet skulle bli bra. Midt foran gjestene proklamerer min mor at hun vil betale kaken , klasker pengene på bordet og nekter å gi seg. Jeg synes det er uhøflig å på en måte at hun tar bort litt av min glede for meg som vertskap. Hun tar litt av æren og setter seg i fokus. Hva mener dere?
Tropic Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Jeg hadde selskap forleden. Hadde bakt flott marsipankake og gjort mitt ytterste for at selskapet skulle bli bra. Midt foran gjestene proklamerer min mor at hun vil betale kaken , klasker pengene på bordet og nekter å gi seg. Jeg synes det er uhøflig å på en måte at hun tar bort litt av min glede for meg som vertskap. Hun tar litt av æren og setter seg i fokus. Hva mener dere? Du sa ikke at du hadde bakt kaken og ikke kjøpt den, dermed er det i så tilfelle ingrediense hun kan betale for, og det ser ikke du noen grunn til. Ut i fra KUN din side av saken kan det virke som hun prøvde å ta litt av æren ja. 8
Gjest Violetta Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Ordentlig sært av din mor. Skjønner godt at du ble irritert så lenge hun tror at hun kan betale seg til ære for festen. 6
Gjest O___o Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Jeg hadde selskap forleden. Hadde bakt flott marsipankake og gjort mitt ytterste for at selskapet skulle bli bra. Midt foran gjestene proklamerer min mor at hun vil betale kaken , klasker pengene på bordet og nekter å gi seg. Jeg synes det er uhøflig å på en måte at hun tar bort litt av min glede for meg som vertskap. Hun tar litt av æren og setter seg i fokus. Hva mener dere? Jeg skjønner ikke helt problemstillingen 10
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Jeg blir flau på hennes vegne. Sært av din mor, ja. Anonym poster: b27b2646c751699ea028035254c74ccd 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Sært av henne, men jeg tenker at du ikke burde gidde å ta det så personlig. Hadde jeg vært gjest, ville jeg jo fortsatt tenkt at det var du som hadde gjort hele arbeidet. Anonym poster: 37506013a80663ed83f4953cd3f06743 1
Gjest Ts Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er utdannet konditor så jeg baker selv. Ja det visste hun og hun la pengene på bordet og sa behold resten, for styret.. Uangripelig eller..? Synes hun er sær. Det var jo ikke et selskap spesielt for henne.. 4
La Papesse Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er utdannet konditor så jeg baker selv. Ja det visste hun og hun la pengene på bordet og sa behold resten, for styret.. Jepp SÆRT! 6
Gjest O___o Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er utdannet konditor så jeg baker selv. Ja det visste hun og hun la pengene på bordet og sa behold resten, for styret.. Uangripelig eller..? Synes hun er sær. Det var jo ikke et selskap spesielt for henne.. Her kommer du med nye opplysninger som ikke står i startinnlegget. Hun mente det sikkert ikke sånn du tolker det. Ja - hun oppførte seg dumt. Sånn! Hva skal du gjøre nå? 1
Gjest Bond Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 Er æren å betale for noe? Måten hun gjorde det kan jo anses som noe underlig (altså - hvorfor måtte det gjøres så demonstrantivt med "behold resten" og hele pakka), men i det store og hele hadde jeg sagt "takk", smilt pent og brukt pengene på noe fint til barnet eller meg selv. Ble kaken noe mindre bra eller mindre smakfyll eller mindre laget av deg etter hun ga deg penger? Kan det hende du bare tolker alt i verste mening her?
Gjest Ts Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Du o___o, trenger ikke svare frekt da er det bedre å ikke kommentere. Min mor har tendens til å gjøre dette ofte. Jeg synes det er uhøflig når slikt blir sedvane. En enkelt gang kan man sikkert overse men det skinner vel gjennom at jeg er litt overgitt. Med rette. 5
Gjest Guest Skrevet 21. juni 2012 #13 Skrevet 21. juni 2012 , smilt pent og brukt pengene på noe fint til barnet eller meg selv. Hvilket barn?
Gjest Bond Skrevet 21. juni 2012 #14 Skrevet 21. juni 2012 Hvilket barn? Ah - antok det var barnebursdag siden tråden ligger på B&F. Men var bok bare en antakelse fra min side Men det er egentlig mindre viktig, jeg i hvert fall har ingen problemer med å finne noe fint å bruke penger på.
Katniss Skrevet 21. juni 2012 #15 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Troll? Noen av oss har sære familiemedlemmer. Endret 21. juni 2012 av Katniss 4
Gjest Violetta Skrevet 21. juni 2012 #16 Skrevet 21. juni 2012 Tolker dette som et hjertesukk fra ts. Skjønner det godt jeg. Og dette maset om troll i alle tråder er skikkelig slitsomt. 13
Gjest Mildrid Skrevet 21. juni 2012 #17 Skrevet 21. juni 2012 Da hadde jeg spurt hva det skulle vært godt for og ledd høyt, og selvfølgelig gitt henne pengene tilbake. 3
Gjest O___o Skrevet 21. juni 2012 #18 Skrevet 21. juni 2012 Du o___o, trenger ikke svare frekt da er det bedre å ikke kommentere. Min mor har tendens til å gjøre dette ofte. Jeg synes det er uhøflig når slikt blir sedvane. En enkelt gang kan man sikkert overse men det skinner vel gjennom at jeg er litt overgitt. Med rette. O___o, takk. Jeg synes det høres ut som du plages av helt andre ting enn at moren din ville betale for en kake du hadde bakt. Jeg ser ikke helt poenget av denne tråden, utover at du trenger ros og støtte fra x-antall KG-brukere som verken var til stede, som ikke kjenner din mor, ikke vet hvordan konteksten var og som kun kan ta utgangspunkt i "Mamma oppførte seg dumt - buhu - Er dere ikke enige? :trist: :trist: " "Jooo. vi er enige. stakkars- stakkars TS! :klemmer: :klemmer: " 4
Gjest _Blomsten_ Skrevet 21. juni 2012 #19 Skrevet 21. juni 2012 O___o, takk. Jeg synes det høres ut som du plages av helt andre ting enn at moren din ville betale for en kake du hadde bakt. Jeg ser ikke helt poenget av denne tråden, utover at du trenger ros og støtte fra x-antall KG-brukere som verken var til stede, som ikke kjenner din mor, ikke vet hvordan konteksten var og som kun kan ta utgangspunkt i "Mamma oppførte seg dumt - buhu - Er dere ikke enige? :trist: :trist: " "Jooo. vi er enige. stakkars- stakkars TS! :klemmer: :klemmer: " Hva er galt med å søke støtte på KG? 10
Gjest Violetta Skrevet 21. juni 2012 #20 Skrevet 21. juni 2012 Hva er galt med å søke støtte på KG? Signerer. Hvilke rammer må man holde seg innenfor på kg egentlig? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå