AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Pokker altså. Jeg hadde det som liten, men siden jeg var omtrent 14 har jeg ikke vært plaget med det. Det kom en flekk eller to da jeg var rundt 18, men de forsvant fort. Så da jeg ble 19 kom det tilbake for fullt i bakhodet og jeg fikk to svæære flekker som nektet å forsvinne (den ene er der fortsatt, den andre forsvant nettopp) Og nå merker jeg at det bare blir mer og mer i bakhodet. Jeg har langt hår så jeg kan dekke det til, men nå fant jeg nettopp en ny på siden av hodet og i dag gikk den fra å være på størrelse med en ert til på størrelse med tommelen min. Nå har jeg mest lyst til å legge meg ned å gråte. Jeg vet hvor tragisk det er, det er tross alt bare hår, men jeg føler meg så hjelpesløs, det er ingenting jeg kan gjøre med det og ingenting som funker. Det er så jævlig dritt og urettferdig og jeg hater den stygge sykdommen. Noen her inne som sliter med det samme og som har vokst fra det selv i voksen alder? Jeg begynner å føle det som at jeg skal slite med det her resten av livet og trenger litt oppmuntring. Anonym poster: b2f735fd22c1cf53df07780a93517f55 1
Gjest me Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Uff. Jeg hadde også noen flekker når jeg var liten. så plutselig, for et år siden fant kroppen min ut at den ikke ville ha hår lengre. nå har jeg alopecia universalis. Det er ikke noen hggelig sykdom, og det verste med det hele er reaksjonene til folk... Men de som kjenner meg tenker ikke på det, og det er veldig deilig å ha venner som det. Jeg håper du får håret ditt raskt tilbake ^^ Bruker du noen behandliger?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Takk! Nei, jeg har brukt sånn kortisonkremer, men føler ikke at jeg får noe effekt av det og da unngår jeg heller å smøre på masse kortison unødvendig. Tror nok jeg bare må ta tiden til hjelp, men det er så irriterende at jeg tydeligvis er en av dem det tar spesielt lang tid for. Håper du får håret ditt tilbake du og! Det må være veldig vanskelig. Anonym poster: b2f735fd22c1cf53df07780a93517f55
Gjest me Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har aldri prøvd kortison krem. Men gikk på behandlig på apollon en stund, men det var svindyrt. Var faktisk og snakket med dem nettopp for å få litt info om en type "parykk" de har fått nå. som er lace som de limer rett på huden, og som sitter i ca en mnd i gangen. og da trenger man ikke hel parykk heller, da lager de til deler slik du trenger dem. Der finnes uendelig mye fine og bra parykker også nå til dags. Det er en lettelse, jeg tok bare å skinnet meg til slutt, og det så bedre ut en når jeg prøvde å dekke det til. Er du med i alopecia norge? http://www.alopecia.no de har også sammenkomst for hele norge en gang i året. Kan jo være greit å komme i kontakt med andre som har det samme. ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå