Paien Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Hei! Jeg har en stund merket at håret mitt har blitt tynnere og tynnere. I tillegg er det slitt og tørt. Så nå har jeg lest en del om "balsammetoden" og bestemt meg for å prøve det ut. Dette er det jeg skal gjøre: * Vaske håret en siste gang med en sjampo med sulfater. Dette gjør så jeg blir kvitt alle eventuelle oljer og silikon som er i håret fra tidligere bruk av sjampo o.l. * Bruke en balsam fri for alle lugubre ingredienser som tørker ut håret og forvirrer hodebunnens naturlige oljeproduksjon. * Balsamen skal gnis godt inn i hele hodebunnen og hårtuppene, viktig med mye friksjon som hjelper til med å rense håret. * Alt vaskes godt ut. Eventuelt bruker jeg en gele etterpå uten fy-fy ingredienser. Håper virkelig dette er noe for håret mitt, og at det ikke bare ender opp fett og skittent. Men jeg har bestemt meg for å prøve å oppdatere her en gang uka og komme med tilbakemeldinger på hvordan det går med håret, og om jeg ser noen forandringer. Kom gjerne med innvendinger eller spørsmål. Setter også pris på å høre deres erfaringer hvis dere har prøvd noe lignende.
Strikkemamma Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Tvi tvi! Og husk: det blir som regel verre før det blir bedre;)
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Hva med å bruke en av de trådene som allerede finnes? Anonym poster: 7fe0cbb1d6888a7ca9ca134b3bff89b3 4
Gjest badeand1 Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Hvilken sjampo brukte du til den siste vasken? Og hva heter balsamen du bruker? Har du rett eller krøllete hår?
Chocoholic Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Kan du si litt mer om hvilken hårtype du har? Er det stritt/krøllete, langt/kort, behandlet/ubehandlet osv.?
Paien Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2012 Håret Ganske rett, med litt "fall". Det er halvvlangt. Har aldri farget det eller brukt noe spesielt varme på det før. Siste rensesjampo First Price Balsam Neutral i første omgang. Skal se om jeg liker den.
Paien Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2012 Skal ut og handle sistesjampo og balsam i dag, så er det hjem og vaske håret og se hvordan den går.
JollyJolly Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Lykke til! Hvis du synes håret virker fett og tungt, ville jeg prøvd en annen balsam enn Neutral, feks Coop Xtra. Jeg fikk seigt hår av Neutral. Håret mitt ble bedre med en gang, jeg trengte ikke gå i ukevis før jeg var fornøyd - men det kom veldig an på balsamen jeg brukte. Mange uten forbudte ingredienser funker likevel ikke. Jeg har samme type hår som deg ca. Har brukt balsammetoden i ca 8 mnd.
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Har lyst til å høre hvordan det går, derfor henger jeg meg på her Hvor ofte skal du vaske håret med balsammetoden?
Paien Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 21. juni 2012 Lykke til! Hvis du synes håret virker fett og tungt, ville jeg prøvd en annen balsam enn Neutral, feks Coop Xtra. Jeg fikk seigt hår av Neutral. Håret mitt ble bedre med en gang, jeg trengte ikke gå i ukevis før jeg var fornøyd - men det kom veldig an på balsamen jeg brukte. Mange uten forbudte ingredienser funker likevel ikke. Jeg har samme type hår som deg ca. Har brukt balsammetoden i ca 8 mnd. Takk for tipset! Hvor får du forresten tak i Coop Xtra? Bare på Coop-butikker eller? Og er den en såkalt "rensende" balsam, eller en pleiende? Og hvordan er håret ditt nå, 8 måneder senere? Har lyst til å høre hvordan det går, derfor henger jeg meg på her Hvor ofte skal du vaske håret med balsammetoden? Jeg tenker jeg vil prøve å vente ca. 4-5 dager mellom hver gang jeg vasker det, hvis det er mulig uten at håret blir alt for fett. Har hørt at det blir fort fett etter første vask, så da er jeg usikker på om jeg burde vaske det igjen et par dager senere, eller om jeg burde vente. Men jeg får lese meg opp på det.
Aranciata Skrevet 21. juni 2012 #11 Skrevet 21. juni 2012 Hva med å bruke en av de trådene som allerede finnes? Anonym poster: 7fe0cbb1d6888a7ca9ca134b3bff89b3 Helt enig! Flott å lese om en til som vil teste dette, men veldig hyggelig om alle skriver i samme tråd, da blir det mer aktivitet også. Dette er tråden: Om balsammetoden (Jeg er selv en av de som tester det, noen dager ser det bra ut, andre ikke. Venter i spenning...) 1
JollyJolly Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Takk for tipset! Hvor får du forresten tak i Coop Xtra? Bare på Coop-butikker eller? Og er den en såkalt "rensende" balsam, eller en pleiende? Og hvordan er håret ditt nå, 8 måneder senere? Jeg tror det var Coop ja, husker ikke helt. Jeg bruker den som vaskebalsam. Men jeg bruker ikke pleiebalsam, jeg tar heller litt arganolje i håret etter vask. Har ikke funnet noen god pleiebalsam, og etter å ha skylt i en evighet for å få ut vaskebalsamen er jeg ikke så motivert for å ta i mer balsam ... Håret mitt er bedre. Mindre flisete og tynt og jeg har ikke den såre følelsen i hodebunnen lenger. Før hadde håret mitt en tendens til å bli helt dødt og slitent av vask, det skjer ikke lenger, det er mer liv i det og mer fall. Nå har jeg fremdeles problemhår, det blir like fett og er vanskelig å få det til å se velstelt ut. Men jeg fortsetter med balsammetoden, det er ikke noen vidunderkur for mitt hår, men likevel bedre enn sjampo.
Paien Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 21. juni 2012 Jeg tror det var Coop ja, husker ikke helt. Jeg bruker den som vaskebalsam. Men jeg bruker ikke pleiebalsam, jeg tar heller litt arganolje i håret etter vask. Har ikke funnet noen god pleiebalsam, og etter å ha skylt i en evighet for å få ut vaskebalsamen er jeg ikke så motivert for å ta i mer balsam ... Håret mitt er bedre. Mindre flisete og tynt og jeg har ikke den såre følelsen i hodebunnen lenger. Før hadde håret mitt en tendens til å bli helt dødt og slitent av vask, det skjer ikke lenger, det er mer liv i det og mer fall. Nå har jeg fremdeles problemhår, det blir like fett og er vanskelig å få det til å se velstelt ut. Men jeg fortsetter med balsammetoden, det er ikke noen vidunderkur for mitt hår, men likevel bedre enn sjampo. Ok. Da høres det jo passe lovende ut så langt da. Kanskje jeg skal fortsette over i den andre tråden? Tror jeg hopper over dit jeg, så fortsetter jeg oppdateringene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå