Likeverdig Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Strever med å få koblet til ruteren. Får hele tiden feilmelding med beskjed om å sjekke internettforbindelsen. Den virker helt fint. Når jeg sjekket laptopems systemegenskaper, ser jeg at den har Windows Vista med Service Pack 2, ikke Service Pack 1, som det står i bruksanvisningen at det må være. Noen som vet om det er her feilen ligger? Har også prøvd "reset" knappen på ruteren, men den ser ikke ut til å funke. Har restartet laptopen også, uten resultat. Takknemlig for svar fra dere kompetente datafolk
ITjenta Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Må nesten få litt mer informasjon enn dette. Hvilken ruter har du? Hvordan er internettforbindelsen fin hvis ruteren ikke virker? Hva får du opp når du kjører en test av nettverket inne på netverk og delingsenter?
Likeverdig Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2012 Merke Apple Airport Extreme, skrev det i undertittelen. Når jeg går på Nettverk, står det faktisk at ruteren er koblet til... Internett-forbindelsen funker fint med kabel, ellers hadde jeg jo ikke vært på nett her og nå
ITjenta Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Har du fått noen konfigurasjons inntillinger som må gjøres av internett leverandør på ruterens grafiske grensesnitt? Dette kan man gjøre uten internett hvis du har fått pålogging informasjon. Eller har du kjøpt ruteren selv kanskje? Har ikke vært så veldig mye borte i konfigurasjons innstillingene til apple men jeg kan forsøke å se hva jeg eventuelt kan finne.
Likeverdig Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar! Kjøpte den på nettet, fikk den i posten i dag. Min nevø anbefalte denne ruteren, selv om han har en dyrere utgave selv.
Likeverdig Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2012 Dette står i hjelp under Airport verktøy som jeg lastet ned. "Det er enkelt å gjøre AirPort Express, AirPort Extreme og Time Capsule klar til bruk. AirPort-verktøy gjør mesteparten av jobben for deg. Den konfigurerer nettverket for deg og stiller inn maskinen din slik at den får tilgang til nettverket basestasjonen oppretter. Når du har koblet basestasjonen til strømnettet og statuslyset blinker gult, åpner du AirPort-verktøy, klikker på Fortsett og følger instruksjonene som vises på skjermen. Hvis du vil konfigurere eller endre andre innstillinger (for eksempel avanserte sikkerhetsinnstillinger, lukkede nettverk, DHCP-leietid, tilgangskontroll, WAN-sikkerhet og signalstyrke), velger du Manuell konfigurering fra Basestasjon-menyen". Hver gang jeg klikker "fortsett" som beskrevet over, kommer følgende feilmelding: "Det oppsto en feil under forsøk på tilgang til den trådløse Apple-enheten. Kontroller at nettverksforbindelsen er i orden og prøv igjen"
ITjenta Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 (endret) Ser på spesifikasjonene at ruteren ikke har innebygget modem. Har du det utenom? Du trenger å koble et modem inn i WAN porten Kommer samme melding hvis du velger manuelt oppsett? Endret 20. juni 2012 av ITjenta
Likeverdig Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2012 Ser på spesifikasjonene at ruteren ikke har innebygget modem. Har du det utenom? Du trenger å koble et modem inn i WAN porten Kommer samme melding hvis du velger manuelt oppsett? Ja, har modem utenom. Det rare er at det står tilkoblet i Nettverk/deling, men over der er det et kart som viser x mellom pc og internett. Når jeg kobler pc til internettkabel, forandrer bildet seg. (X forsvinner, og pc er tilkoblet. Ja får samme melding når jeg velger manuelt oppsett. Har en HTC mobil, og der står det også tilkoblet min trådløse ruter, men det kommer ikke inn noe e-post. Laster heller ikke inn Facebook, som når jeg kobler til trådløs sone andre steder...
ITjenta Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Er det Windows du kjører? Her er testing til Windows: 1. Hva står det hvis du trykker på Xen? 2. Når ruteren er tilkoblet og du ikke har nett, klikk på start, skriv inn cmd i søkefeltet. Da vil du få opp det tekstbaserte grensesnittet. Skriv inn ipconfig og se om du kan se hvilken IP-adresse du har. hvis den ikke klarer å få IP adresse så begynner den på 169.254.x.x 3. Åpne så Kontrollpanel>Enhetsbehandlig>Nettverkskort. Kontroller at det ikke står noe varsler eller Xer der. Hvis det er Mac du har så har jeg ikke gjennomgangen for disse testene. Hvis du får gjennomførst disse testene så skriv opp resultatene så får du eliminert mulige feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå