nv Skrevet 8. februar 2004 #1 Skrevet 8. februar 2004 Hei! Jeg er ny her, kjekt forum med mange gode råd! Vi gifter oss i august. Hvem skal ha toastmasteroppgaven i deres bryllup? Vi vurderer å la to kamerater dele oppgaven. Skal dere alle ha kun én toastmater? Jeg vil jo tro at det går greit med to stykker. De vi tenker på er spilloppmakere som kan greie å skape litt stemning. Kjekt å høre hva dere synes!
Maxine Grey Skrevet 8. februar 2004 #2 Skrevet 8. februar 2004 Jeg synes det høres litt slitsomt ut, jeg! Jeg mener at toastmasteren ikke skal være en hvilken som helst "stand-up", men en som i vertskapets sted passer på at det som skal skje går riktig for seg og i rett rekkefølge, særlig under middagen, slik at brudeparet kan slappe av og nyte oppmerksomheten.
Vimsevips Skrevet 8. februar 2004 #3 Skrevet 8. februar 2004 Vi skal spørre en eller to av søskenbarna mine (brødre). Ho vi spurte først kunne ikke, da ho begynner i jobb igjen etter 1 års permisjon akkurat da.. To toastmastere går kjempe greit. Søstra mi og jeg har gjort den jobben sammen flere ganger. Noen råd på veien: -vær sikker på at de planlegger seg i mellom, i tillegg til sammen med dere. -Og det kan ofte gjøre ting enklere ved bordet om de sitter nogenlundei nærheten av hverandre. -enklere for alle parter om gjestene har en på selve dagen å gå til med tanke på taler/sanger. Så kan de heller samarbeide om rekkefølge, og hvem som introduserer.
nv Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2004 mother of the bride: Jeg mener ikke at toastmasterene skal holde sitt eget show. De er to som utfyller hverandre godt. Den ene er veldig strukturert og ville ikke ta på seg en slik oppgave uten å planlegge godt. Den andre er den som er mest gjøgler og kan skape litt småartige innslag.. Uten at det blir for mye av det gode.. Vimsevips: Ja, de må sitte i nærheten av hverandre..
jea Skrevet 8. februar 2004 #5 Skrevet 8. februar 2004 Vi skal ha en toastkvinne Hun er en god venninde av oss
Maxine Grey Skrevet 8. februar 2004 #6 Skrevet 8. februar 2004 mother of the bride: Jeg mener ikke at toastmasterene skal holde sitt eget show. De er to som utfyller hverandre godt. Den ene er veldig strukturert og ville ikke ta på seg en slik oppgave uten å planlegge godt. Den andre er den som er mest gjøgler og kan skape litt småartige innslag.. Uten at det blir for mye av det gode.. Vimsevips: Ja, de må sitte i nærheten av hverandre.. Very good! :D
Augustbrud02 Skrevet 9. februar 2004 #7 Skrevet 9. februar 2004 Vi hadde en toastmaster som er en barndomsvenn av min mann... Personlig synes jeg man skal være litt forsiktig med å la toastmasteren få for mye spillerom. Har vært i bryllup der toastmasteren pratet hele tiden, forstyrret midt under middagen og i mine øyne ødela den høytidelige stemningen. Skal man ha 2 toastmastere bør det nok planlegges litt, sånn at de ikke avbryter middagen i hytt og pine med ulike innslag.
Cajsa Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Vi skal ha to toastmastere. En venninne av meg og en kompis av min kjære. De kjenner også hverandre. Tror det blir en artig og bra ordning!
Tusenfryd Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 Vi hadde to toatsmastere, et vennepar av oss. Vi var veldig mange til middag og dte var kjempegreit at en snakket med kjøkkenet, en snakket i forsamlingen - arbeidsoppgavene dem i mellom ble fordelt og de hadde knallbra kontroll. Anbefales. Ikke for underholdningens skyld, men for den praktiske delen. I tillegg, siden de var venner av oss, var dte jo koselig at de fikk tid til å være litt gjester også...
Gjest MrsL Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Vi har en toastmaster og det er en gammel kollega av min mann og han og hans fru er nå blitt gode omgangsvenner med oss.
Gjest Tex Skrevet 9. februar 2004 #11 Skrevet 9. februar 2004 Personlig syns jeg to toastmastere er like fjollete som to forlovere..... Vi har spurt mammas lillebror, og han har heldigvis takket ja.
Tusenfryd Skrevet 9. februar 2004 #12 Skrevet 9. februar 2004 Personlig syns jeg to toastmastere er like fjollete som to forlovere..... Da får jeg heller ha fjolle-stempel på meg... hør heller på litt erfaring da. Toastmaster og forlovere? Hvorfor sammenligner du det? Når man har 135 til middag og dertil hørende sanger og taler - er det hyggelig at alle gjesten får lov å være det også, ikke bare jobbe. Det er en stor jobb å være toastmaster, skal det gjøres skikkelig. Ikke uten grunn man kan leie slike som tar seg godt betalt. Med rette. Hadde vi leid inn en person, ja, da hadde vi hatt kun ett menneske. men jeg ville aldri igjen ha lagt jobben alene på en venn eller et familiemedlem som uansett ville vært invitert som gjest. Jeg har hatt bryllup og er i ettertid sjeleglad for at onkelen min, som er "familien toastmaster" takket nei, fordi han syntes det ble en for stor jobb og ville være gjest. Han visste hva han snakket om.
Lullu Skrevet 9. februar 2004 #13 Skrevet 9. februar 2004 Syntes det er helt greit å ha to toastmastere jeg! Er jo morsomt med en litt annen vri. Skal selv ha en, men skjønner ikke vitsen med å diskutere det å ha to.... Skal også kun ha 1 forlover. Men skjønner også meget godt de som tar to. Jeg var ikke langt fra sistnevnte jeg heller. Det er jo ikke fjollete det vel? Dersom man absolutt ikke klarer å bestemme seg, så er det vel like greit å ta to? Ikke meningen å spore inn på noe annet her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå