AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 I februar sendte vi inn et spørsmål til styret i borettslaget vårt ang. bygging av terrasse. Etter ca en måned fikk vi til svar at det ikke var mulig fordi leiligheten over oss ikke ønsket terrasse. Etter et par mailer fram og tilbake fikk vi innvilget terrasse likevel. Svaret fra styret mellom hver mail kom med nesten en måneds mellomrom. På nettsiden deres står det at man kan forvente svar innen tre dager. Vi sendte også et brev til dem på et tidspunkt med et håp om at de kanskje sjekket postkassen oftere enn mailen. Etter en uke var posten fortsatt ikke tatt inn (til tross for at postkassen var stappfull av både brev og reklame). Det endte med at vi hang opp en lapp utenfor postkassen med påskriften "Til styret. Sjekk posten deres". Nå har vi enda et spørsmål til styret (i forbindelse med oppussing), og går inn med nytt mot, i håp om at ting skal gå litt raskere denne gangen. Mitt spørsmål er da hva deres erfaringer fra styret i ditt borettslag er? Behandlingstid, og besvaring av spørsmål? Jeg synes ikke det er for mye å forlange å få et svar innen èn uke, og ikke fire. Eller? Anonym poster: 1120adef4c7e870b7f8f61209a423bee
Sugerøret Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Samme erfaring,ting tar lang tid.Mange ganger får en ikke svar tilbake.Irriterendes! En uke er kansje litt vel fort men 1mnd er for lang tid.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Borettslag sucks. Skaff dere leilighet i et sameie, så eiger dere iallfall deres egen bygning. Men styret er vel satt sammen av folk som bor i borettslaget og som har et liv utenom. Jeg vet at om jeg hadde blitt tvangsvalgt til styreleder så hadde jeg ikke hatt tid til å jobbe med det så altfor ofte. Anonym poster: 0b2c960a42ed79b14863f14c5c29a851
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Borettslag sucks. Skaff dere leilighet i et sameie, så eiger dere iallfall deres egen bygning. Men styret er vel satt sammen av folk som bor i borettslaget og som har et liv utenom. Jeg vet at om jeg hadde blitt tvangsvalgt til styreleder så hadde jeg ikke hatt tid til å jobbe med det så altfor ofte. Anonym poster: 0b2c960a42ed79b14863f14c5c29a851 Ser at jeg har skrevet feil. Vi bor i et sameie. Dessuten, styrelederen har hatt tittelen i mange, mange år. Så man skulle jo tro at det var frivillig? Man kan vel ikke bli tvangsvalgt år etter år? TS Anonym poster: 1120adef4c7e870b7f8f61209a423bee
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Her skjer ting raskt. Kan ha noe med at borettslaget er lite (under 20 boenheter). Styret har møter når nødvendig. Anonym poster: 1d9441cbb5549bffae3b8bfd2578d835
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Ærlig talt, hvis du er misfornøyd med styret, så foreslår jeg at du stiller til valg selv og går inn i styret. Jeg er selv styreformann, da det ikke finnes noen i mitt sameie som ønsker å være det. Jeg får 5000 kr i året for arbeidet. Det er ikke i nærheten av normal timelønn for arbeidet jeg gjør. Jeg bruker minst to timer i uken på normale henvendelser etc, og adskilling mer i forbindelse med dugnader, når noe må utbedres, oppfølging av brannkontroller, feier etc. Kanskje 200 - 250 timer i året? Når det gjelder byggesaker etc, må dette opp i et styremøte. Styremøter avholdes selvsagt ikke hver dag. Selv om det står på nettsiden at dere stort sett får svar innen tre dager, betyr dette at mailen sjekkes og enkle spørsmål kan besvares innen tre dager. Spørsmål som må opp i styremøte, tar naturlig nok lenger tid. Slutt å syte over at styret ikke gjør bra nok jobb - gå inn i styret selv så ser du hvor lett det er å kombinere vanlig jobb med sytete naboer! Anonym poster: 7f977f27241ddc9d63f696775f8e9ab7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Ærlig talt, hvis du er misfornøyd med styret, så foreslår jeg at du stiller til valg selv og går inn i styret. Jeg er selv styreformann, da det ikke finnes noen i mitt sameie som ønsker å være det. Jeg får 5000 kr i året for arbeidet. Det er ikke i nærheten av normal timelønn for arbeidet jeg gjør. Jeg bruker minst to timer i uken på normale henvendelser etc, og adskilling mer i forbindelse med dugnader, når noe må utbedres, oppfølging av brannkontroller, feier etc. Kanskje 200 - 250 timer i året? Når det gjelder byggesaker etc, må dette opp i et styremøte. Styremøter avholdes selvsagt ikke hver dag. Selv om det står på nettsiden at dere stort sett får svar innen tre dager, betyr dette at mailen sjekkes og enkle spørsmål kan besvares innen tre dager. Spørsmål som må opp i styremøte, tar naturlig nok lenger tid. Slutt å syte over at styret ikke gjør bra nok jobb - gå inn i styret selv så ser du hvor lett det er å kombinere vanlig jobb med sytete naboer! Anonym poster: 7f977f27241ddc9d63f696775f8e9ab7 Hjelpe meg! Tror du skal slappe av litt. Jeg SPØR hva som er vanlig behandlingstid fordi jeg ikke VET. Har ikke nevnt noe om at jeg er misfornøyd. Lurer jo bare på om det er vanlig at det tar en måned å få svar på spørsmål. Det je skrev da langt i fra syting. Jeg velger jo tross alt å spørre her om andres erfaringer fra sameier, før jeg gjør meg opp noen mening om tidsbruken. Dessuten er det allerede vedtatt i styremøtet at vi kan bygge terrasse, men vi må sende inn en formell søknad i tillegg. Ts Anonym poster: 1120adef4c7e870b7f8f61209a423bee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå