Gjest villrev Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Hva synes dere om trenden som dreier seg om å bli fit og sterk fremfor å bare være slank?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Like irriterende. Anonym poster: 02cc0a06514ff135058ba0457a009a81 1
Gjest _La Femme Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Alt med måte, sier jeg. Sterke kvinner er bra, tynne kvinner er bra, litt større kvinner er bra, så lenge det ikke blir for mye av det "gode". 5
venus_ Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Jeg liker det, synes det er mye finere med litt muskler enn å være tynn. Så lenge ikke alle hiver seg på fitnessbølgen da... 4
Gjest villrev Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Jeg liker det, synes det er mye finere med litt muskler enn å være tynn. Så lenge ikke alle hiver seg på fitnessbølgen da... Enig, jeg vil bli litt fit og ha litt markerte muskler, men vil ikke være fitness-fit. 1
Redbull Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Jeg liker det, synes det er mye finere med litt muskler enn å være tynn. Så lenge ikke alle hiver seg på fitnessbølgen da... Enig
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 Mye heller muskler enn beinrangler. Selv har jeg alltid likt kroppen min best når den er veltrent. Men jeg er alikevel ingen fitnessbabe. Alt med måte. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 Alt med måte, sier jeg. Sterke kvinner er bra, tynne kvinner er bra, litt større kvinner er bra, så lenge det ikke blir for mye av det "gode". Helt enig.Men hvis jeg skulle velge mellom tynn og overtrent, så hadde jeg gått for tynn... Anonym poster: 9626ea97ee6dc08205e30cef22ccac7c
vogue90 Skrevet 20. juni 2012 #9 Skrevet 20. juni 2012 Jeg synes det er positivt at mange går fra å fokusere på tynnhet til å fokusere på muskler, men jeg tror ikke det nødvendigvis er sunt det heller, om målet er å være "rippet" og ha så lav fettprosent som mulig, så synlige blodårer som mulig +++ 4
venus_ Skrevet 20. juni 2012 #10 Skrevet 20. juni 2012 Jeg synes det er positivt at mange går fra å fokusere på tynnhet til å fokusere på muskler, men jeg tror ikke det nødvendigvis er sunt det heller, om målet er å være "rippet" og ha så lav fettprosent som mulig, så synlige blodårer som mulig +++ Enig! Mange ender nok opp med å ha som mål å se sceneklar og fotoshootklar ut til daglig, og det er ikke sunt!
blab Skrevet 21. juni 2012 #11 Skrevet 21. juni 2012 Enig! Mange ender nok opp med å ha som mål å se sceneklar og fotoshootklar ut til daglig, og det er ikke sunt! Det merkes at mange hiver seg på denne trenden, spesielt jenter. Har flere venninner som trener seg ihjel og spiser mager kesam med Fun light etc. At det er finere å være veltrent enn sylslank er iallefall sant. Men alt med måte, man skal jo leve også
karella Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Det er finere med muskler enn å være syltynn ja, men jeg er allikevel ikke så glad i dette utrykket. Ihvertfall hvis de referer til "muskler og lav fettprosent" (noe som gir definerte muskler) så er dette ikke helt naturlig for kvinnekroppen det heller. Ta jenter som Kristine Dedication, og Kristiner Weber, silje mariela osv.. de trener beinhardt og har strengt kosthold med proteinpulver, mandelmel, uten sukker osv. Jeg syns heller ikke dette er noe "sunt" forbilde egentlig. Det er sunnere enn å spise lite og være kjempe tynn ja,,men å måtte trenge 6 ganger i uken og konstant tenke på trening og mat kan være litt usunt i lendgen med tanke på det psykiske. Det positive med det derimot er at flere kvinner har funnet ut av styrketrening er effektivt og sunt for kroppen, men alt med måte..
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #13 Skrevet 21. juni 2012 Jeg synes uttrykket er urteit. Anonym poster: 2d480c6f64a7053f2b146c9e586e0155 1
Glynis Skrevet 21. juni 2012 #14 Skrevet 21. juni 2012 De som går for å være strong i stedet for skinny er som regel minst like ekstreme som slankerne. Jeg liker ingen av filosofiene, jeg er mer for generelt sunt kosthold og mye aktivitet uten å drive å klistre opp motivasjonsplakater med slagord. Dessuten har jeg ikke ork til å trene mye styrke og jeg har aldri bygget en muskel i hele mitt liv (fikk ikke engang fotballegger etter 10 år med fotballtrening), så for min del er det et mye mer uoppnåelig ideal enn å være tynn. Litt som folk som sier at det er sunt og realistisk å ha former, for hvis jeg skal få former må jeg implantere litt både her og der. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #15 Skrevet 21. juni 2012 De som går for å være strong i stedet for skinny er som regel minst like ekstreme som slankerne. Jeg liker ingen av filosofiene, jeg er mer for generelt sunt kosthold og mye aktivitet uten å drive å klistre opp motivasjonsplakater med slagord. Skulle si det samme Hvis du leser på forumet til fitnessbloggen synes jeg ikke de virker sunnere (både psykisk og fysisk) enn de som bare slanker seg. Hvor pent er det å være en muskelbunt? I starten syntes jeg det var litt kult, og jeg synes fortsatt det er kult på en måte, men jeg synes ikke det er fint. Noen få kler det, slik som kriweb.no (kanskje fordi hun er veldig pen), men på andre synes jeg det ser mer merkelig ut. Synes det er pent å være som Victorias Secret-modellene, men litt fyldigere og med bittelitt mer muskler enn en del av dem. Men omtrent samme proporsjonene. Verken for tynn og mager som fashion-modellene eller like stor som fitness-utøverne. Tror ikke "Strong is the new skinny" representerer den generelle oppfatningen i befolkningen. Face it, det er jo ikke feminint. En annen ting jeg har reagert på er at enkelte sier dette er noe "alle" kan oppnå, i motsetning til å være veldig tynn. Men jeg er ikke helt enig i det... Jeg tror det krever mer. Anonym poster: 7ff957859c2488980ac52eedbda9366b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #16 Skrevet 21. juni 2012 Det er finere med muskler enn å være syltynn ja, men jeg er allikevel ikke så glad i dette utrykket. Ihvertfall hvis de referer til "muskler og lav fettprosent" (noe som gir definerte muskler) så er dette ikke helt naturlig for kvinnekroppen det heller. Ta jenter som Kristine Dedication, og Kristiner Weber, silje mariela osv.. de trener beinhardt og har strengt kosthold med proteinpulver, mandelmel, uten sukker osv. Jeg syns heller ikke dette er noe "sunt" forbilde egentlig. Det er sunnere enn å spise lite og være kjempe tynn ja,,men å måtte trenge 6 ganger i uken og konstant tenke på trening og mat kan være litt usunt i lendgen med tanke på det psykiske. Det positive med det derimot er at flere kvinner har funnet ut av styrketrening er effektivt og sunt for kroppen, men alt med måte.. Sant. Eneste forskjellen fra "slankerne" er at kostholdet er enda mindre balansert, og at treningen består av styrke istedenfor kondisjon. Anonym poster: 7ff957859c2488980ac52eedbda9366b
Gjest alille Skrevet 21. juni 2012 #17 Skrevet 21. juni 2012 Jeg elsker styrketrening, men hater uttrykket og trenden. Trender dør ut, det beste er å ha et sunt og langsiktig forhold til trening. Tidligere var jeg stor fan av fitnessbloggen, nå representerer det bare usunn fanatisme. Det gjør meg oppriktig lei meg! Det er jo umulig å finne godt, sunt lesestoff om styrketrening, hvertfall for jenter. Det ser ut til at en del menn fortsatt har beina plantet på jorda da;-) 2
Arlea Skrevet 21. juni 2012 #18 Skrevet 21. juni 2012 I utgangspunktet er det jo bedre å satse på å bygge opp kroppen med muskler fremfor å ha tynnhet som eneste mål, men som mange påpeker, det kan lett gå for langt. Men jeg tipper at de fleste som ikke har problemer fra før av klarer å balansere dette på en sunn og fin måte, "problemet" er kanskje at de eneste som blogger og promoterer dette er de som har det som aller høyeste prioritet, og det er kanskje ikke helt heldig. Jeg ser i alle fall mange nye fitnessjenter på studioet mitt og de fleste av dem ser sunne og flotte ut.
Dragonfly84 Skrevet 21. juni 2012 #19 Skrevet 21. juni 2012 Hvis man ikke tar helt av syns jeg det er kjempefint at folk fokuserer mer på muskler enn å være syltynn. Jeg behandler de fitnessbloggene litt som mote på runwayen - det ser ekstremt ut og det er ikke meninga du skal ta etter ALT du ser der, bare plukke en detalj her og der av det du liker. Så jeg lar meg inspirere uten at jeg begynner å grine fordi jeg ikke har six-pack.
bergans Skrevet 22. juni 2012 #20 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Stort sett så mangler jenter funksjonell styrke til gangs, så jeg er veldig for at de ser på annet enn håpløse pumptimer og skadelige abs-maskiner. Det er derfor flott at kunnskap om ulike typer muskelfibre spres til alle, slik at jenter vet at spinning ikke gir enorme lår og at jenter mangler testosteron for å bli størrelse belgisk blå. Noen bekjente av meg driver med kroppsbygging på semiprofesjonelt nivå, og for all del, det er sterke jenter som trener mye. Men, og det er et stort men; det er vedlig ofte spiseforstyrrelser satt i ekstreme system hos mange av de utøverne. Målene er bare litt annerledes (lavest mulig fettprosent istedenfor lavest mulig vekt), men kontrollen er om mulig hakket sykere, og diettene like lite sosialt inkluderende som de med bulimi/anoreksi. Samtlige jenter blir hormonelle roboter, da kroppene deres ikke hår råd til å kaste bort energi på produksjon av benmasse og kvinnelige androgener. Kroppsbyggerindustrien er ikke akkurat ren (jmf styret der oppe i Trøndelagsfylkene), og selvbildet til de jeg kjenner er på bånn med mindre de har den "ideelle" muskeldefinisjonen på x muskelgruppe. Fokuset på utseende gjør jo badedraktposeringer til en gåtur i parken sammenlignet medde som vandrer på motemoloen med brunkrem, silikon og dehydrert muskelmasse. Hvorfor må så mange jenter alltid drive på til det ekstreme? Endret 22. juni 2012 av bergans 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå