Gå til innhold

Ang brudekjoler og høyde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :) Jeg er ny her inne. Jeg er ei jente på 28 år som ska gifte meg neste sommer.

Å det jeg lurer litt på er om det er nonen her inne som måler 150-151 på strømpelesten. Jeg tror jeg vil få problemer med å finne kjole siden jeg er så lav. Men hvis det er noen her inne som er på samme høyde så ønsker jeg gjerne tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg 170 cm, men alle kjolene jeg prøve på meg i salonger var for lange til meg. Det er fordi det lettere å ta opp en kjole enn det er å legge den ned.

Gratulerer forresten^_^

Skrevet

[quote name=Jente28 :)' timestamp='1340219015' post='11159753]

Hei hei :) Jeg er ny her inne. Jeg er ei jente på 28 år som ska gifte meg neste sommer.

Å det jeg lurer litt på er om det er nonen her inne som måler 150-151 på strømpelesten. Jeg tror jeg vil få problemer med å finne kjole siden jeg er så lav. Men hvis det er noen her inne som er på samme høyde så ønsker jeg gjerne tips :)

Skrevet

Nå er jeg 170 cm, men alle kjolene jeg prøve på meg i salonger var for lange til meg. Det er fordi det lettere å ta opp en kjole enn det er å legge den ned.

Gratulerer forresten^_^

Men kan ikke kjolen bli rar siden jeg må legge den så mye opp at den mister fasongen?

Tusen takk :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg måler 160, og min kjole ble bra, den var nærmere 15 cm forlang. Du kan jo selvfølgelig bestille skreddersøm, men da må du ha skoene og måle høyde etter det, slik at kjolen blir lang nok

Skrevet

[quote name=Jente28 :)' timestamp='1340219628' post='11159820]

Men kan ikke kjolen bli rar siden jeg må legge den så mye opp at den mister fasongen?

Tusen takk :)

Gjest Ellab
Skrevet

Jeg er 158 og har samme problemet med vanlige lange kjoler. Er ikke forlovet ennå, men jeg drømmer jo litt om kjolen jeg vil ha og det er vanskelig når man er så liten. Jeg har selv tenkt til å få skreddersydd kjole når den tid kommer(forhåpentligvis snart!). Det kan jo bli veldig dyrt, men hvis man tar seg en tur til utlandet er alt plutselig MYE billigere. Svigerinna mi er fra Romania og kjøpte skreddersydd kjole der, hele turen ble nesten billigere enn en lignende kjole her i Norge.

Gratulerer med forlovelsen!

Gjest Emera
Skrevet

Jeg er 154 cm høy, og hadde type ballkjole. Det var ikke noe problem i det hele tatt, kjolen ble lagt opp og tilpasset, og satt flott.

Skrevet

Jeg er 160, og har kjøpt en kjole lignende denne. Tror de la den opp 20 cm jeg:)

Alle kjolene er superlange i butikken, så litt vanskelig å se hvordan de vil bli, men spør i butikken så hjelper deg å forstå. Hvis du kjøper en kjole med mye detaljer nederst, legger de den opp i livet isteden, så da er det jo fint med en kjole som har en slags todelt løsning, f.eks toppen i et annet stoff, eller et belte. Jeg ser ikke så liten ut i den kjolen, og overraskende nok så jeg ikke så liten ut i ball-kjoletyper heller. Uansett synes jeg det er fint å være liten også, så jeg var ikke så veldig bekymra ove dette.

Siden min kjole var laget for en som en 20cm høyere enn meg er naturlig nok toppen litt for lang også. skjørtet skal jo egentlig begynne rett under bysten, men den var liksom litt lenger, og det så rart ut. Så jeg fikk skreddern til å forkorte den også. Det funker ikke med alle kjoler, hvis de har en spesiell kant eller noe, så det må du spørre om i butikken. Og du må stole skikkelig på skreddern din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...