Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tammie
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt hele dagen på å finne svaret via andre forum, men ser meg nødt til å spørre selv.

Jeg fikk en iPhone 4 av svigerfar, sånn rett i hånda "jeg trenger den ikke". Uten eske, papiret, lader osv.

Jeg bestilte så et microsim fra chess som er min operatør. Det fikk jeg i dag. Jeg logger på chess.no og aktiverte simkortet. Jeg plasserte det så i iphonen - "sett in et gyldig SIM-kort uten PINlås for å aktivere iPhone" står det så. Oppe i venste hjørnet står det: Låst SIM-kort. Jeg visste ikke hva slags operatør svigers hadde så jeg forsøkte alle og fikk napp på Telenor:

Mobiltelefonen er klar for å bli låst opp.

Gjør følgende for å fjerne operatørlåskoden på din iPhone:

Koble mobiltelefonen til en datamaskin

Åpne iTunes

Velg Gjenopprett i iTunes

Velg Ja ved spørsmål om du vil sikkerhetskopiere

Mobiltelefonen er nå låst opp.

Merk, SIM-kortet må stå i mobiltelefonen mens du låser den opp. Det trenger ikke være et SIM-kort fra Telenor.

Jeg forsøker så å koble telefonen til pcn, men så kommer denne feilmeldingen opp på itunes:

"the sim card inserted in this iphone doeas not appear to be supported. only compatible sim cards from supported carriers may be used to activate iphone".

Hva i alle dager betyr dette og hva må jeg gjøre? Her sitter jeg uten en telefon som fungerer og drar snart på ferie! HELP! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring chess og hør først med de. Hvis ikke de kan hjelpe deg, noe jeg mener de skal kunne så gå til en forhandeler av IPhone på et senter eller noe og be dem se om de kan gjøre det for deg.

Tror desverre det ikke er mye annet du kan gjøre.

Kanskje du kan søke på feilmeldingen på engelsk?

Gjest Tammie
Skrevet

Ikke så lett å ringe uten telefon :/ Forsøkt på engelsk også, men får ikke noe særlig godt svar. Må få tak i chess i morgen på en eller annen måte!

Skrevet

Vel du har jo internett så hva med en E-post?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...