Gå til innhold

er rockering ok magetrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har fett som sitter godt rundt magen, og har prøvd ulike typer trening uten så mye resultat. Nå skal jeg prøve rockering, er det noen som har erfaringer med det? er en sånn treningsrockering

Anonym poster: 69c6a6260d36de84349d96be34fc8997

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke blir svett så forsvinner ikke fett..

Anonym poster: 3c58bb98dcbad02fd4be45cd433e5920

• Liker 1
Skrevet

Skal du få bort fett er det kostholdet du må gjøre noe med. Å bare trene litt lett og håpe på at fett forsvinner fungerer dessverre ikke, som du sikkert har merket.

Skrevet

Spørsmålet ditt var om rockering var ok magetrening. Alene er ikke rockeringen nok, men sammen med et sunt og stabilt kosthold (kosthold teller visst 70-80%), og annen trening og fysisk aktivitet så kan jo rockeringen være et ok tilskudd til treningen.

Du får iallefall bedre effekt på magen av å trene med rockeringen enn å bare sitte i sofaen :) Sett på et tv program du liker og stå foran med rockeringen en halvtime hver dag :) Og se hvordan det går :)

AnonymBruker
Skrevet

ok, takker for svar! har dere noen gode kostholdsråd? for magen min forsvinner ikke, uansett hva jeg spiser føler jeg. Har kuttet ut hvetemel, melk og det meste av sukker. Spiser aldri godteri, chips eller drikker brus. Har også kuttet ut juice. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Legger til at jeg er tynn over hele kroppen bortsett fra den store magen

AnonymBruker
Skrevet

ok, takker for svar! har dere noen gode kostholdsråd? for magen min forsvinner ikke, uansett hva jeg spiser føler jeg. Har kuttet ut hvetemel, melk og det meste av sukker. Spiser aldri godteri, chips eller drikker brus. Har også kuttet ut juice. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Legger til at jeg er tynn over hele kroppen bortsett fra den store magen

http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/

Anonym poster: 2430dbb5e9348f3674863567b1caeece

Skrevet

Hvis du har fett rundt magen, så hjelper det ikke med rockering, det eneste som hjelper er å forbrenne flere kalorier enn du putter i deg, da vil du sakte, men sikkert redusere mengden kropsfett. Kardio på medium intensitet og godt med vekttrening er den beste oppskriften.

Du må selvfølgelig også gjøre mageøvelser som sit-ups etc. Selv om du ikke nødvendigvis ser resultatet med en gang, så vil resultatet bli synlig når du kommer langt nok ned i kropsfettprosent.

Jeg vet ikke om du er mann eller kvinne TS. For menn så er jo mageområdet det primære fettoppsamlingsområdet og man må ta tiden til hjelp. Har du f.eks 25% kropsfett, så er det ikke urealistisk å anta at det vil ta ca. et år før du ser noe som kan ligne en sixpack.

For kvinner så er fettet ofte mere rundt rompa, hoftene og lårene, så rent teoretisk bør jenter lettere kunne få en definert mage, men for kvinner så kommer reduskjon av kroppsfett med endel uønskede bieffekter, de to mest åpenbare er jo at hvis du slanker deg, så er det jo ikke bare magen som blir mindre, men selvfølgelig også puppene og rompa..

Går man langt nok ned i fettprosent, så er det ganske vanlig for kvinner å miste mensen (om dette er en ulempe eller ikke varierer vel fra kvinne til kvinne og hvilket forhold de har til den uka...)

AnonymBruker
Skrevet

er kvinne, men alt fett legger seg rundt midje. Er faktisk ellers veldig slank i kroppen med sped benbygning, smale hofter og tynne ben og armer. Bruker størrelse 27 i bukser så er slank over hoftene, og har lite kroppsfett ellers på kroppen, ALT legger seg på magen. Under slankeperioder jeg drev med da var yngre, ble jeg bare veldig tynn i ben og armer og ansikt, magen var samme størrelse. Frustrerende

Skrevet

er kvinne, men alt fett legger seg rundt midje. Er faktisk ellers veldig slank i kroppen med sped benbygning, smale hofter og tynne ben og armer. Bruker størrelse 27 i bukser så er slank over hoftene, og har lite kroppsfett ellers på kroppen, ALT legger seg på magen. Under slankeperioder jeg drev med da var yngre, ble jeg bare veldig tynn i ben og armer og ansikt, magen var samme størrelse. Frustrerende

Da er det kjernemusklaturen du bør trene, sjekk linken min over. Hadde du holdt på videre ville nok fettet på magen forsvunnet etterhvert også ;)

AnonymBruker
Skrevet

takker for tips angående trening, det er bare det at jeg har drevet med trening i alle år og danset ballett flere år, uten effekt på magen. lurer på om det har å gjøre med at jeg er mye stresset, har lest at høyt stressnivå gjør at fettet legger seg på magen. kanskje er det sånn for meg at jeg kan trene og spise så sunt jeg bare orker, men så lenge stressnivået er høyt vil ikke noe av det fungere

AnonymBruker
Skrevet

dytter

Skrevet

Rockering er alle tiders trening, kombinerer du dette med annen magetrening og trening av annen kjernemuskulatur er jeg sikker på at du vil oppnå resultater. Det er bare det at det tar litt tid, men etter hvert vil du merke at det blir bedre.

Om du prøver å bli kvitt magen ved å slanke deg i perioder, tror jeg det er dette du bør slutte med. Det er hverfall min erfaring. Har nemlig funnet ut at slankeperiodene kun fører til at jeg spiser mindre der og da, før jeg så går tilbake til samme gamle..

Nok mat hele tiden fører til at kroppen "stabiliserer" seg, og med nok mat får du mer energi , og treningen blir opptimal!!

Lykke til :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...