Gå til innhold

Fått for lite utbetalt i lønn - renter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i samme jobb siden begynnelsen av 2010, og merket ikke før i 2011 at jeg hadde fått for lite i lønn. Lønnsslippen er svært vanskelig å lese, eneste svar jeg fikk fra arbeidsgiver var at de ikke hadde visst noe om dette. Har ikke arbeidsgiver kontroll på hvor mange timer osv. de ansatte arbeider? Virker ekstremt merkelig.

Jeg fikk etterbetaling i slutten av 2011, men beløpet stemmer ikke overens med antall dager og timer. Jeg mener også å ha lest at man har krav på rente (9 prosent?) ved for lite utbetalt i lønn, noen som vet noe mer om dette?

Anonym poster: 96e2bb7dcfc8a1c0577fc4e54022ca48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er selv ansvarlig for å sjekke at lønna di stemmer. :)

Anonym poster: cb5383852a71f85584dd472656d49fc5

Skrevet (endret)

Du er selv ansvarlig for å sjekke at lønna di stemmer. :)

Anonym poster: cb5383852a71f85584dd472656d49fc5

Ja, det er man. Men det betyr ikke at man ikke har rett på etterbetaling når man oppdager feilen. Man underskriver en arbeidskontrakt hvor det står hvor mye man skal ha betalt og da er arbeidsgiver pliktig til å holde den kontrakten.

TS. Er du fagorganisert? Ta det opp med din tillitsvalgte på jobben.

Endret av Armitage
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er man. Men det betyr ikke at man ikke har rett på etterbetaling når man oppdager feilen. Man underskriver en arbeidskontrakt hvor det står hvor mye man skal ha betalt og da er arbeidsgiver pliktig til å holde den kontrakten.

TS. Er du fagorganisert? Ta det opp med din tillitsvalgte på jobben.

Nei, jeg er ikke fagorganisert.. Arb.giver er enig i at jeg har fått for lite i lønn, og jeg skal sende inn oversikt over det jeg mener jeg ikke har fått for. Det er mest dette med renter jeg lurer på. Noen som vet?

Anonym poster: 96e2bb7dcfc8a1c0577fc4e54022ca48

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått etterbetalt lønn to ganger det siste året. Så vidt jeg vet fikk jeg ikke renter på dette, ble trukket 36% i lønn.

Jeg er ansatt i statlig bedrift, vet ikke om dette har noe å si.

Anonym poster: c5033c7101b641a8762c132a62a78b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...