Gå til innhold

Tjener 28500 i mnd, er 7100 tabell riktig da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt bak mål når det gjelder tabell hit og skatt dit, og har egentlig alltid bare levert det skattekortet jeg har fått i posten. Jeg er 22 år og tjener ca 28500,- i mnd før skatt, er det da riktig med 7100 tabellen? Jeg har ikke lån eller barn, kun en liten formue.. Vil jo helst ikke skatte mer enn jeg må.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de trekker for mye, vil du ikke da få dette tilbake?

Anonym poster: 396a911d4e4ac6aceb9027bbf026230f

• Liker 1
Skrevet

7100 er nok ganske riktig hvis du ikke har noen fradrag (reisefradrag, fradrag for gjeldsrenter, den typen ting). Du vil nok i utgangspunktet betale litt for mye, men så spørs det hvor mye renteinntekter du har.

Eller så kan du alltids legge inn tallene dine her for å sjekke om du trekker riktig:

http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2012/

Husk at det ikke trekkes skatt i juni og at det trekkes halv skatt i desember.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for link til skjema. Jeg er ikke TS, men spekulerer på noe av det samme.

Skal man på dette skjemaet føre inn det man forventer å tjene for hele 2012? Altså det man har tjent hittil, pluss øvrig lønn/annet for resten av året? (Men feriepengene teller man vel ikke med?)

Anonym poster: ac5f1b6ceaaeaec4bc96a88196f992ee

Skrevet

Takk for link til skjema. Jeg er ikke TS, men spekulerer på noe av det samme.

Skal man på dette skjemaet føre inn det man forventer å tjene for hele 2012? Altså det man har tjent hittil, pluss øvrig lønn/annet for resten av året? (Men feriepengene teller man vel ikke med?)

Anonym poster: ac5f1b6ceaaeaec4bc96a88196f992ee

Selvfølgelig skal feriepenger med.

De er også skattbare som vanlig lønn. Selv om de blir utbetalt uten skatt, så kommer de på årets samlede skattbare inntekt.

Skrevet

Som Østlandet sier, feriepengene skal med. Og ja, det er det du forventer å tjene for hele året.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Man taper vel ingenting på å bruke feil skattetabell. Betaler du for mye i skatt, så får du tilbakebetalt diferransen til neste år. Betaler du for lite, så får du smell. Bare husk å oppgi riktige opplysninger, rettelser ved innsending av info til skattetaten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en får AAP fra nav: det blir ikke trukket skatt nå i juli, jeg får fullt beløp. Men skal jeg sette av a 1/3 av de ekstra kronene, for å betale skatt av de neste år?

Anonym poster: ef5a8d120a797892fe17ca611431d089

Skrevet

I utgangspunktet ikke, med mindre du vet at du betaler for lite skatt gjennom året. Skattetrekket de øvrige månedene er høyere enn det kunne vært, nettopp fordi man skal få en og en halv trekkfri utbetaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...