Dolce Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Hvordan gjør du det med vask av gjenvinningsemballasje som det har vært mat i? Jeg forbanner meg over å måtte legge inn en ekstra oppvask-økt mange ganger i uka. Og dette må jo vaskes utenom oppvaskmaskinen. På kjøkkenet nå er det "alltid" noen hernmetikkbokser (stort sett kattemat) + div. annen emballasje som ligger i Zalovann, og deretter til tørk på benken. Kan jo ikke levere emballasje med matrester i? Dvs. er det henting samme dag, går det greit med litt matrester. Men er det lenge til, må det jo vaskes. Spesielt nå på sommeren. Eksempel: Hadde en "plastkurv" der det hadde vært plommer i. La den i kurven for gjenvinning, men uten å vaske den først. Resultat: Dagen etter var det 58454385394 små fluer.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Haha, vasker du søpla di? De går rett i søpla, og kartonger går rett i papir-søpla Anonym poster: a873364cf96d03f5adbc44ce0338976d
Marsipan Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Det kan da ikke være noe stort problem? Jeg drar ut av emballasjen med oppvaskkosten under rennende vann og hiver det rett i posen. Bløtlegging og tørking er ikke-eksisterende... 1
bobbi Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Jeg bruker å skylle plastsøpla godt ed vart vann, sånn at alle matrester går bort, men jeg orker ikke å ha masse søppel stablet langs kjøkkenbenken til tørk. Er det noe som ikke blir rent, hiver jeg det i restavfallet. Tror ikke du trenger å gjøre så mye ut av det, selv om det er veldig fint gjort 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Jeg skyller raskt i varmt vann, rister det og hiver det (litt vått) rett i plastsekken. Ting med kork (ketchup mm) hiver jeg bare rett oppi.. Dette handler jo om energi, gjør det ikke det? Og energiregnskapet ved bruk av masse varmt vann og såpe tviler jeg på at går i pluss. Anonym poster: 3068ba1728a0ff127d035e5bb70db2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå