Gå til innhold

Morsomme leker som får opp pulsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal ha en gruppe overvektige til trening på fredag i en times tid. Er litt i tvil til hvordan jeg vil gjøre dette. Tenker å starte med en lek som motiverer deltakerne og som får dem til å synes at det er gøy samtidig som de samtidig får opp pulsen. Noen som har gått til noe trening hvor de har hatt en morsom lek til å begynne med eller som på andre måter har forslag til hva jeg kunne starte timen med?

Anonym poster: 65b1e834d740f6e68e5295e8b4f9d38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nappe hale, haien kommer, kanonball, diverse stafetter, robotlek, jegerball, samle dinosauregg, og mye mer. Udirhar oversikt over mange, mange aktiviteter i Aktivitetsbanken.

Skrevet

Varianter av "balltikken" er kjekt. Man har en eller flere baller i sirkulasjon. Den som blir truffet av ballen(e) må utføre f.eks 5 push ups, knebøy uten vekt, burpees osv.

"Straffen" må være så hard at de heller løper vekk for å unngå å bli truffet.

Ekstra regler du kan ta med: Henger man i noe etter armene er man fri, ball som blir grepet uten å ha vært i bakken slår tilbake på den som kaster.

AnonymBruker
Skrevet

barn eller voksne?

voksne :)

Skrevet (endret)

Hei. Skal ha en gruppe overvektige til trening på fredag i en times tid. Er litt i tvil til hvordan jeg vil gjøre dette. Tenker å starte med en lek som motiverer deltakerne og som får dem til å synes at det er gøy samtidig som de samtidig får opp pulsen. Noen som har gått til noe trening hvor de har hatt en morsom lek til å begynne med eller som på andre måter har forslag til hva jeg kunne starte timen med?

Ballongsisten er fint til det. Alle knytter en snor med en ballon festet i deg rundt ankelen så er det om å gjøre å passe på at sin egen ballong ikke sprekker samtidig som man skal prøve å sprekke andres :)

Endret av SKE87
AnonymBruker
Skrevet

Stiv heks!!

Anonym poster: 38b27c80ceaa91a2e69e55eb0a9a5063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...