Gå til innhold

Gode tips mot halsbrann?

Lillah

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har noen gode tips mot halsbrann?

Har vært på apoteket å kjøpt meg både Gaviscon (som jeg forøvrig kastet opp av) og Novalzid uten merkbar virkning.

Lovehearts og Nyco er også prøvd, Nyco hjelper.. Men etter 10-15 minutte er halsbrannen tilbake igjen.

Eneste som har relativt grei effekt er Natron, men blir veldig oppblåst av det..

Noen som har noen andre tips som kan hjelpe?

TUSEN :hjerte:-lig takk for alle eventuelle svar!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble også kvalm av Gaviscon første gangen, men da jeg prøvde igjen gikk det bra. Den ble redninga gjennom hele det siste halve året.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye halsbrann da jeg var yngre, og jeg synes å spise mandler var noe av det som fungerte aller best på meg i alle fall. Ellers kan det hjelpe å drikke melk, men det har du sikkert prøvd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skjedde med alle postene som var her før om halsbrann? :lete:

Uansett,

Jeg var innom et apotek i dag og kjøpte meg gaviscon - gravide skal visst ikke ha samarin..Noe jeg ikke hadde peiling på da det ikke står noe om det på hjemmesiden deres. :filer:

Anonym poster: fc2a3bdfb6868658d79dece78befa657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fungerte noe av de som er nevnt over. Men en god kald is hjalp også. Kanskje ikke det sunneste alternativet men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg inntok Gaviscon til den store gullmedaljen uten at det hjalp, men Link gjorde susen i løpet av bare to sekunder. Reseptfritt på apotek og trygt for gravide. :)

(Jeg følte ALLE anbefalte Gaviscon. Hørte aldri noe om Link før jeg hadde gått i flere uker med kraftig halsbrann, så nå vil jeg spre tipset, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pepcid Duo er uslåelig.

Anonym poster: 87179a29c36ac7597b6c41cd3bdc2519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde mye halsbrann da jeg var yngre, og jeg synes å spise mandler var noe av det som fungerte aller best på meg i alle fall. Ellers kan det hjelpe å drikke melk, men det har du sikkert prøvd? :)

Melk er det aller, aller siste man skal få i seg. Det hjelper akkurat der og da, men gjør det mye, mye verre på sikt.

Du må finne ut hva som gjør det verre for din del. Er det først ille må jeg holde meg langt unna alle melkeprodukter og sjokolade.

Anonym poster: e94cd640b43e42f42eb32189829ba36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 ts potetmel i litt vann er redningen her.

Har prøvd Gaviscon, Novalzid og Link og blir kvalm og kaster opp av alle sammen. Hvorfor må alle syrenøytraliserende smake mint, peppermynte eller bare ekkelt?? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...