Gå til innhold

Han ville lage en familie med eksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samboer med en mann som har et barn fra før. Jeg har ingen selv. På grunn av alder og seriøsitet på forholdet har vi nå begynt å komme inn på temaet fellesbarn. Og det er her jeg ikke vet hva jeg skal føle;

Han har fortalt at han og hans eks var sammen i mange år før de bestemte seg for å stifte familie og få barn. Barnet kom, og de begynte å prøve på nr 2. Dette rakk de imidlertid aldri å få til, da det ble slutt og de flyttet fra hverandre.

Til meg sier han at han skjønner hvis jeg har lyst på barn, men for hans del "trenger" han ikke flere. Han sier han har på en måte fått utrettet sitt ønske, siden han har ett barn nå. Han sier samtidig at han godt kan være med på å lage et barn med meg, for han innser at hvis han ikke gjør det vil det være stor sannsynlighet for at han mister meg.

Det er her jeg blir nedfor og innesluttet. Han har altså ikke noe eget ønske om på stifte familie med meg? Mens med eksen ville han altså prøve på nr 2...

Det virker som at hvis jeg gir klarsignal, så kan vi lage barn sammen, men egentlig vil det bare være et ønske fra min side. :(

Jeg er redd for at han ikke føler det samme for meg som for eksen, for som sagt prøvde de på å lage nr 2... :(

Anonym poster: 163b15003e363b77c6481cffed7571a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

skjønner godt at du føler det sånn jeg...

men igjen.. så er det årsaken til at jeg aldri har vært sammen med noen som har barn fra før.. too much baggage.

Anonym poster: 66c884631ae02762c9f14659ee9d948e

Skrevet

Det er kanskje lettere å ville lage nr 2 med dama du har barn nr 1 med, enn å lage barn som får ulike mødre.

Kanskje han har ombestemt seg siden den gang han ville prøve på nr 2.

AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om deg.

Hæ? Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje lettere å ville lage nr 2 med dama du har barn nr 1 med, enn å lage barn som får ulike mødre.

Ja kanskje...og kanskje... Men hvorfor i all verden ville han bli sammen med meg og ville at jeg skulle flytte inn da, hvis han ikke har noe ønske om å stifte familie med meg?

Gjest Maruwan
Skrevet

Hæ? Hva mener du?

Det handler om at han har unger fra før av med ei annen og derfor ikke er så hypp på flere. Det handler ikke om at han "var mer forelska i ex'en enn i deg".

• Liker 4
Skrevet

Ja kanskje...og kanskje... Men hvorfor i all verden ville han bli sammen med meg og ville at jeg skulle flytte inn da, hvis han ikke har noe ønske om å stifte familie med meg?

Man flytter ikke sammen i utgangspunktet for å stifte familie, men fordi man elsker hverandre. Ville vært naturlig med et ønske om å stifte familie, helt klart. Men siden han har et barn fra før så har han kanskje ikke lenger det store lidenskapelige ønsket om å få barn, slik som du har. Har dere snakket ut om dette skikkelig?

Skrevet

Jeg trodde dette var en tråd om en mann som nå ville ha flere barn med eksen, og ventet meg skikkelig drama. Hehe.

Det kan ikke ha noe med at samlivsbruddet har påvirket han og barnet sånn at han er redd for at det samme skal skje igjen? Det kan jo også tenkes at hans ønske om barn har endret seg med tiden da, at han var klar, men nå syns han det er nok med en. Uavhengig av hvem det er med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om at han har unger fra før av med ei annen og derfor ikke er så hypp på flere. Det handler ikke om at han "var mer forelska i ex'en enn i deg".

Hvis du leser innlegget mitt så ser du at han har EN unge med sin eks og at de ville gjerne ha en til. Så han hadde jo tydeligvis lyst på flere med henne, det er dette hele innlegget mitt handler om...

AnonymBruker
Skrevet

Man flytter ikke sammen i utgangspunktet for å stifte familie, men fordi man elsker hverandre. Ville vært naturlig med et ønske om å stifte familie, helt klart. Men siden han har et barn fra før så har han kanskje ikke lenger det store lidenskapelige ønsket om å få barn, slik som du har. Har dere snakket ut om dette skikkelig?

Det har vi enda et problem, han har ikke sagt at han elsker meg enda. Jeg lurer på hvorfor... Det er ganske rart at han var den som var mest ivrig på meg, lurte på om jeg ikke ville flytte inn snart, og har egentlig vært ganske imøtekommende med kjærester og samboerskap...

Jeg føler jo vi har snakket sammen skikkelig om dette, siden det nå har kommet fram at "han godt kan være med på å lage et barn med meg, men at han egentlig ikke "trenger" mer enn det han har fra før"....

Gjest Maruwan
Skrevet

Hvis du leser innlegget mitt så ser du at han har EN unge med sin eks og at de ville gjerne ha en til. Så han hadde jo tydeligvis lyst på flere med henne, det er dette hele innlegget mitt handler om...

What she said.

Skrevet

Mannen kan ha endret seg, eller ombestemt seg på grunnlag av de erfaringene han allerede har. Du kan ikke forvente at han skal være den samme sammen med deg som han var med sin ex. Det er to forskjellige relasjoner.

Forsøk å ikke sammenlikne med hvordan du tror han var i det forrige forholdet. Forhold deg til den han er nå og så får du ta stilling til om det er nok for deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva han mener. Selv om han ville ha flere barn mes eks, så var det en helt annen setting enn den han er i i dag. Jeg har selv to barn fra før som jeg har annenhver uke. Tanken på flere barn med eks var ikke fremmed for meg, men i dag er jeg sikker på at jeg ikke vil ha flere.

Det handler delvis om at jeg ikke vil la flere barn gå gjennom samme opplevelse med brudd mellom foreldrene. Delvis at jeg ønsker å vie den tiden jeg tilbringer med barna mine til de, gi de det beste jeg kan. Delvis at jeg ikke ønsker at mine barn skal komme i en situasjon hvor de føler seg "på besøk" de ukene de er hos meg, noe jeg tror kan skje, og skjer, der hvor mor eller far får barn med nye partnere. I tillegg har det gått noen år til og tanken på å starte tidsregningen med små barn på nytt frister mindre og mindre.

Om jeg skulle komme i en situasjon jvor barn ble et tema, håper jeg at jeg har vært tydelig nok på det i utgangspunktet, jeg har ingen ønsker om å føre noen bak lyset med tanke på at de starter et forhold med meg i den tro at vi kan få barn en gang i fremtiden. Dette er noe jeg vil være klar og tydelig på i innlednignsfasen. Samtidig som at jeg håper en eventuell ny partner er like klar og tydelig på synet på felles barn.

• Liker 1
Skrevet

Det har vi enda et problem, han har ikke sagt at han elsker meg enda. Jeg lurer på hvorfor... Det er ganske rart at han var den som var mest ivrig på meg, lurte på om jeg ikke ville flytte inn snart, og har egentlig vært ganske imøtekommende med kjærester og samboerskap...

Jeg føler jo vi har snakket sammen skikkelig om dette, siden det nå har kommet fram at "han godt kan være med på å lage et barn med meg, men at han egentlig ikke "trenger" mer enn det han har fra før"....

Jeg tror ikke dere har snakket NOK om det, siden du er på KG og lufter tankene. Du må si til ham hva du føler rundt det han sa, ikke bare høre han fortelle hva han vil og så er det liksom "greit".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke dere har snakket NOK om det, siden du er på KG og lufter tankene. Du må si til ham hva du føler rundt det han sa, ikke bare høre han fortelle hva han vil og så er det liksom "greit".

Det kan hende vi ikke har det. Men sånn som han forklarte det, så skjønner jeg at han mener han er ganske klar; han mener han har ikke noe sterkt eget ønske om flere barn enn det ene han har, han kan likevel skjønne hva jeg mener og på grunnlag av det være med og lage barn med meg, for hvis ikke innser han at han kan miste meg, noe han tydeligvis ikke ønsker skal skje (siden han er villig til å lage barn med meg). Det er jo egentlig en ganske klar beskjed til meg, selv om jeg lufter tankene mine her på KG, for å høre hva andre tenker rundt dette.

Det kan jo hende at det ville blitt flott å lage et barn, og at ikke kommer til å angre på det, det kan jo til og med hende han blir med meg som med eksen at han faktisk vil prøve på nr 2 (med meg). Men dette kan vi jo ikke vite på forhånd, og sånn som det føles for meg nå, så føles det som dette er et ensidig ønske fra min side, og at et barn vil muligens komme til verden med bare et ønske fra mamma'n :sjenert:

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er samboer med en mann som har et barn fra før. Jeg har ingen selv. På grunn av alder og seriøsitet på forholdet har vi nå begynt å komme inn på temaet fellesbarn. Og det er her jeg ikke vet hva jeg skal føle;

Han har fortalt at han og hans eks var sammen i mange år før de bestemte seg for å stifte familie og få barn. Barnet kom, og de begynte å prøve på nr 2. Dette rakk de imidlertid aldri å få til, da det ble slutt og de flyttet fra hverandre.

Til meg sier han at han skjønner hvis jeg har lyst på barn, men for hans del "trenger" han ikke flere. Han sier han har på en måte fått utrettet sitt ønske, siden han har ett barn nå. Han sier samtidig at han godt kan være med på å lage et barn med meg, for han innser at hvis han ikke gjør det vil det være stor sannsynlighet for at han mister meg.

Det er her jeg blir nedfor og innesluttet. Han har altså ikke noe eget ønske om på stifte familie med meg? Mens med eksen ville han altså prøve på nr 2...

Det virker som at hvis jeg gir klarsignal, så kan vi lage barn sammen, men egentlig vil det bare være et ønske fra min side. :(

Jeg er redd for at han ikke føler det samme for meg som for eksen, for som sagt prøvde de på å lage nr 2... :(

Hva om han prøvde på nr to med eksen bare fordi hun ville? Er en grunn til at det ble slutt og ikke ble en unge likevel... Tror ikke dette har noe med deg eller eksen å gjøre i det hele tatt.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det å ville dele livet med noen trenger ikke nødvendigvis å bety at man vil ha barn.. Mange par som lever frivillig uten barn.

Skrevet

Han hadde lyst på flere med henne FØR det ble samlivsbrudd. Nå har han opplevd det, og har trådt ned fra sin rosa sky om forhold som varer evig. Derfor er han ikke så lysten som før på flere barn. Det gode er at han gjerne vil få et/flere barn med deg. Det negative er at nå er han litt forbeholden, fordi han har erfart at det ikke alltid går bra i forholdet.

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg tipper det er der det ligger. Hadde jeg vært lykkelig med eksen hadde det vært helt selvsagt at vi skulle hatt flere barn. Nå har jeg ny partner og er ikke så sikker på om jeg ønsker flere, mye av grunnen er at jeg nå vet at risikoen for brudd er der og det er tøft nok å skulle samarbeide med én eks. Tanken på å havne der med en mann til skremmer vettet av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...