solch Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 (endret) Har i dag kjøpt en bamse som en liten tilleggs-gave til mitt tantebarn som fyller 1 år. Når jeg kommer hjem så studerer jeg den litt. Står at den ikke egner seg for barn mellom 0-3 år. Dette er snakk om en bamse. Ingen løse gjenstander som følger med. Er i slikt mykt stoff ala denne, og ser omtrent slik ut:Bamsen Men om man kjenner på den inni, så merker man at der ligger små kuler på en måte. Men skal da litt til før en bamse revner? Eller er det de svarte kule-øynene som er farlige? Vil det være greit å gi henne bamsen? Endret 20. juni 2012 av solch
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Har i dag kjøpt en bamse som en liten tilleggs-gave til mitt tantebarn som fyller 1 år. Når jeg kommer hjem så studerer jeg den litt. Står at den ikke egner seg for barn mellom 0-3 år. Dette er snakk om en bamse. Ingen løse gjenstander som følger med. Er i slikt mykt stoff ala denne, og ser omtrent slik ut:Bamsen Men om man kjenner på den inni, så merker man at der ligger små kuler på en måte. Men skal da litt til før en bamse revner? Eller er det de svarte kule-øynene som er farlige? Vil det være greit å gi henne bamsen? Det er sikkert øynene. Eventuelt sløyfen, hvis den du kjøpte også har det? Og jeg tror ikke det skal så mye til for at et barn sliter ut en bamse, slik at de kulene kommer frem. Men mest sannsynlig så er det aldreskravet satt slik at produsenten skal være helt sikret. Jeg hadde gitt bamsen likevel, og kanskje sagt fra til foreldrene at du ikke så det med alderen før etter at du kjøpte den.
Gjest Lotte Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Jeg har en datter på 15 mnd, og jeg har jobbet i 4 år på en lekebutikk. Min datter har mange leker som ikke er beregnet på barn under 3 år, men de oppbevares i stua, sånn at vi har litt kontroll på hvordan lekingen foregår. Aldersbegrensningen er noe produsenten setter på for å sikre seg selv. Det betyr ikke at leken er farlig i den forstand, men som du sier at feks. øynene kan falle av, eller fyllet kan svelges om barnet får det ut. Evt også at leken ikke nødvendigvis tåler å bli tygd på osv. Jeg hadde gitt den bort. Om det er noen trøst så er faktisk også mange kosekluter osv (som selges med babyer/småbarn som målgruppe) ikke sikret for barn under 3 år. Og jeg regner med at foreldrene er såpass oppegående at de forstår at om et av øynene står i fare for å falle av, bamsen har ett hull osv, så må dette sikres før barnet evt får leke/kose mer med den. Men det kan jo selvfølgelig være greit å opplyse om det, spesielt om barnet er av typen som tygger på alt 1
solch Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2012 Ok, takk for svar, da forstår jeg det litt bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå