Gå til innhold

Hjelp meg å finne igjen verktøylinja?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller, det er vel egentlig ikke en verktøylinje. Men i mitt laaaange Word-dokument har skrollmuligheten forsvunnet, dvs. der hvor jeg tidligere så en vertikal linjal med sidetall er det ingenting lenger... Hvis jeg skal til side 79, må jeg rulle nedover alle sidene. Mangler altså scrollemuligheten som gjør at jeg kan hoppe direkte til en side.

Hva har skjedd? :klo: Noen som har tips, og som kan forklare meg hvordan jeg kan få den tilbake? Aldri skjedd meg før. Bruker Mac.

Anonym poster: fdaa249b26aec76a56feb1be53915c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det MS Word2010 du bruker på Mac?

I så fall så helt øverst på venstre side av dokumentet så står det en liten pil nedover. Der kan man velge verktøy linjer.

MS har gjort en fin jobb med å skjule dette alternativet.

AnonymBruker
Skrevet

Er det MS Word2010 du bruker på Mac?

I så fall så helt øverst på venstre side av dokumentet så står det en liten pil nedover. Der kan man velge verktøy linjer.

MS har gjort en fin jobb med å skjule dette alternativet.

Ja, si det... Var nok nyeste mulighet da maskina ble kjøpt i november 2010.

Jeg har ingen pil, men en lang, flat oval øverst i høyre hjørne som gir meg skjuler/åpner det øverste feltet hvor jeg blant annet kan velge verktøylinjer. Å finne valgmuligheter for verktøylinjer er altås ikke probleme - for det hjelper meg uansett lite, når jeg ikke vet hva denne funksjonen heter... :forvirret:

Skrevet

Oki hvis du kommer inn i "alternativer for word" dialogboksen (Har Word på norsk) og går deretter til avansert så under "vis" kategorien så skal det stå en "vis vannrett rullefelt" som du kan hakke av.

AnonymBruker
Skrevet

Finner ikke "alternativer for Word"... :sjenert:

Skrevet

Hehe den ligger på Fil> over avslutt knappen.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe den ligger på Fil> over avslutt knappen.

Avsluttknappen? Hva mener du? Jeg har ingen "avsluttknapp". Jeg har selvfølgelig Fil, men her finnes ikke opsjonen "Alternativer for Word".

Skrevet

Hm da kjører vi nok ikke samme word. Her er et bilde over hvordan man kommer inn på alternativer i fra min word

post-61467-0-37703500-1340224424_thumb.p

Har du ingen slike muligheter?

AnonymBruker
Skrevet

Det der er vel ikke et skjermbilde fra Mac?

Nei, det ser helt annerledes ut hos meg. Under Vis> har jeg Tilpass verktøyliner/menylinjer, men problemet er altså at jeg ikke finner igjen noe som ser ut til å handle om den loddrette scrollmuligheten.

Skrevet

Nei det er ikke fra mac, har ikke sett utformingen til MS Word på Mac så det beklager jeg. Men hva med å søke i hjelpe teksten til programmet eventuelt da?

"Jump to" eller noe slikt hvis den er på engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke fra mac, har ikke sett utformingen til MS Word på Mac så det beklager jeg. Men hva med å søke i hjelpe teksten til programmet eventuelt da?

"Jump to" eller noe slikt hvis den er på engelsk.

Har prøvd, men når jeg ikke engang vet hva funksjonen heter, blir det vanskelig... :(

Den var jo der før, for pokker! :kjefte:

Uansett, takk for forsøk på hjelp. :)

Skrevet

Har kanskje funnet løsningen. Når du er i word trykk og hold inn FN tasten mens du trykker F5.

Her er siden jeg fant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...