Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi prøvd over ett år å bli gravide...jeg har vært gravid to ganger før, både emd nåværende og tdiligere kjæreste.Ingen barn dog! Han har også barn fra før.

Vært hos gynekolog og fått resept på Pergotime, om jeg får emnsen på fredag begynner jeg på det.

Men jeg må da ha eggløsning når jeg har vært gravid? Eggløsningstester er også positive og jeg har regelmessig sykluser.hvordan virker Pergotime på meg da? Får jeg kraftigere eggøsning?

Og en annen ting, står på pakken at man skal strate på 5.mensdag..og ta i fem dager. Etter dette, skal man da få eggløsning..? Legen forklarte så dårlig! Takk for svar, dere :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Ting kan forandre seg, eller dere kan ha hatt flaks tidligere.

Jeg anbefaler det sterkt å få partneren din undersøkt og få ham til å levere sædprøve, før du begynner på Pergo-kuren. Og en gynekolog som ikke forklarer dette skikkelig, synes jeg du burde bytte ut med en annen.

Skrevet

Takk..han har fått henvisning til å ta spermprøve, regner med han får gjort det i løpet av måneden..

Hva er det som kan forandre seg? er tre år siden han gjorde meg gravid(samboeren).. Bare lurer.- Det er min verste skrekk, at jeg tok abort den gangen og nå kan jeg aldri bli gravid igjen... :trist:

Enig i det med at legen burde forklart oss bedre..gikk så fort fra vi kom inn til vi ble sendt avgårde, rakk liksom ikke fortelle el få forklart ordentlig om neonting!

Gjest Marmot
Skrevet

Da synes jeg du skal utsette Pergo-kuren til dere har fått svar på hans sædprøve, én mnd. til eller fra utgjør ingen forskjell, men å påføre kroppen din masse hormoner unødvendig, er dumt. Jeg hadde veldig sterke og ubehagelige bivirkninger av Pergo.

Mye kan forandre seg, både kvalitet på egg og sæd.

Fikk du ingen forklaring på hvorfor du fikk Pergo? Med regelmessige sykluser og positive EL-tester, synes jeg det er merkelig. Sa gynekologen noe om cyster på eggstokkene? Jeg regner med du hadde innvendig UL?

Skrevet

Alt så bra ut på innvendig ultralyd, så hvorfor jeg fikk det vet jeg ikke..men han sa bare at jeg må ta det med ro og ikke stresse, vet ikke om han regner med at Pergotime skal virke som placebo på meg, at jeg slapper av fordi jeg tenker at de virker og så bli gravid... Mulig vi utsetter det til sambo har levert prøven sin da.. Lest om mange som får mye bivirkninger på nett nå :-S

Gjest Marmot
Skrevet

Det er jo veldig typisk: la oss behandle kvinner for problemer de ikke har.

Skrevet

Fekk også pergo utan at det vart funnet noko galt. Trur det er fordi det ofte modnes fleire egg da, og da blir jo sjansen større for å bli gravid. Sjansen blir også større for å få tvillinger (5% vart meg fortalt). Me hadde ikkje oppfølging under pergokurene, og så vidt eg har skjønt så bør ein ha oppfølging. Ein kan risikere at det blir for mange modne egg og dermed at fleirlinge svangerskap kan bli resultatet. Det klaffa for oss på 3. pergokuren, men dessverre gjekk ikkje graviditeten bra. Det var dog fyrste gang eg har vore gravid. Mannen ønsker å prøve pergo igjen, men eg ønsker å prøve utan fyrst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...