Gå til innhold

Lyd- og lysstyring på laptopener defekt/virker ikke!

Anbefalte innlegg

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg har en Samsung Q530, der lyd og lysstyrke justeres ved fn-knappen og piltast opp-ned eller høyre-venstre. I det siste har den vært kjempetreig, så jeg kjørte CrapCleaner og vanlig Normansøk på den. Det hjalp, men enten det er i sammenheng eller ikke, så virker ikke disse knappene nå.

Tips, noen? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Vet du om du har innstallert nye drivere på den i det siste?

Med min mini-Samsung fikk jeg problemer med det i hvert fall. Jeg installerte en anbefalt driver, og plutselig overstyrte den tastene.

Om du opplever at den er fryktelig treg kan det være lurt å formatere/reinstallere fabrikkinstillingene. Om det er et problem med programvaren som gjør at tastene ikke fungerer vil det kunne hjelpe på det også :)

Skrevet (endret)

Tror ikke jeg ville formatert maskinen, da sletter jo man alt. Ta heller og kjør en diskfragmentering for å frigjøre litt plass.

Hvis maskinen går tregt så kan det hende du har noen oppstartsprogrammer som man ikke ser men som starter hver gang man slår på maskinen. Sjekk listen over hva som starter og sett på manuell start på programmer maskinen ikke trenger for å kjøre.

Hva er det fullstendige modellnr? fant flere q530

Endret av ITjenta
Gjest PinkLeaf
Skrevet

Tror ikke jeg ville formatert maskinen, da sletter jo man alt. Ta heller og kjør en diskfragmentering for å frigjøre litt plass.

Hvis maskinen går tregt så kan det hende du har noen oppstartsprogrammer som man ikke ser men som starter hver gang man slår på maskinen. Sjekk listen over hva som starter og sett på manuell start på programmer maskinen ikke trenger for å kjøre.

Hva er det fullstendige modellnr? fant flere q530

Det er Q530-JS02SE. Hvordan finner jeg listen over oppstartsprogrammer?

Skrevet

Hvis du har Windows: Når du trykker på start knappen så kommer det opp et lite søkefelt under programmene dine. skriv inn msconfig og enter så får du opp en dialogboks og velg arkfanen oppstartsprogrammer. der ligger listen.

Skal se om jeg finner driverene du kan prøve å laste ned.

Gjest Tekola
Skrevet

Du kan også fikse oppstartsprogrammene i Ccleaner, som du allerede har sagt at du har :)

Skrevet

I første omgang kan du gå inn på kontrollpanel> tastatur> maskinvare og se om du får opp valget oppdater drivere. Hvis ikke kunne hjelpe å få høre hva de driverene du har heter.

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Takk for svar, jeg har prøvd å oppdatere enhetsdriverne i dag, men det skjer ingenting. :-/

Er det noe annet jeg kan prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...