AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Var hos en lege angående noen føflekker og fikk høre den ene var "hva vi kaller gammel manns vorte". Tiden gikk så fort og han var så stresset at jeg ikke spurte hva det vil si. Ble litt overrumplet og tenkte "men jeg er hverken gammel eller mann"! Noen der ute som kan si noe mer om det? Han sa i allefall at føflekkene/vortene var ufarlige. Takk fra "ungdommelig kvinnes vorte" Anonym poster: 2601fb009948de2a55e737047ed7612b
yes2yes Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Det er nok 'seborroiske nevi' han snakket om, kall det gjerne 'seborroiske vorter' eller på folkemunne: 'gammel manns vorter'. HER er en artikkel jeg kom på i farta, men du kan gjerne søke opp mer. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Det er nok 'seborroiske nevi' han snakket om, kall det gjerne 'seborroiske vorter' eller på folkemunne: 'gammel manns vorter'. HER er en artikkel jeg kom på i farta, men du kan gjerne søke opp mer. Takk for tilbakemelding! Jeg søkte opp, men kom så mange linker om kreft (noe jeg er veldig redd for og takler dårlig å lese om), så derfor håpet jeg på at andre har informasjon de kan dele! Tusen takk! Hører gjerne mer fra andre! Anonym poster: 9cb35944d49c891bd91806593773c25a
Yougogirl Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Seboreisk keratose er ikke farlig, og kan heller ikke aldri utvikle seg til noe farlig. Seboreisk keratose Seboreisk keratose, talgvorte, senil vorte, opptrer særlig hos eldre og med økende antall jo høyere alder. Keratosene er fete, lysebrune til svarte, vorteaktige og hever seg over hudoverflaten. Ofte er det mange av dem, mest på ryggen, magen, brystet og i ansiktet. Årsaken til seboreiske keratoser er ikke kjent, men arv synes å ha betydning. Keratosene har ingen tendens til å utvikle seg til hudkreft. De kan skrapes bort i lokalbedøvelse. Tatt fra store norske leksikon Personer i alle aldre kan få disse seboreiske keratosene, men de er mest vanlig hos eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå