Gå til innhold

Lyst å bryte kontakten med min far.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg har lyst å bryte kontakten med min far

jeg er en 22 år gammel gutt som har bodd og klart meg alene siden jeg var 15 år

etter en litt bumpy tenåringsperiode. Min mor og far endte forholdet sitt en periode før jeg ble født, min far flyttet til en kommune 60 mil unna min mor og vi har hatt en litt dårlig kontakt siden jeg kom til. (det vil si rundt en 4 - 5 besøk til han og hans famile hvert år i løpet av barndommen) Pappa driter penger og det er lett og se jeg har aldri fått noe som helst økonomisk hjelp eller noe dyre gaver fra han og det er jeg også glad for den dag i dag. Siden jeg var 15 år har jeg jobbet ræva av meg klatra vel godt opp på karriere stigen en stund. og har ligget på en årslønn på rundt en 400 tusen kr i året. Nå har jeg møtt absolutt veggen og er totalt utbrent og har vært det i et halvt år fortsatt jobbet men en god del mindre. Dette vill si at jeg måtte

kutte ned store kostander glemme leiligheten til 15 tusen kr måndenden den luksusen med å spise ute hver dag og ikke kan ha så mange byturer lenger. rundt Mars oppsto det en situasjon rundt botilværelsen min med at jeg måtte ha et lite lån av min far på rundt en 5000 kr. dette har jeg ikke betalt tilbake enda. men jeg har forklart ham at han skal få penger når jeg får samlet det sammen. Når jeg var i et familieselskap med resten av famillien til far (uten at far var til stede) ble jeg fortalt at min far var svært skuffet over hvor lat jeg var og at jeg ikke hadde viljestyrke til og i det hele tatt jobbe lenger.

Hva synes dere jeg burde gjøre ?

Anonym poster: e31f29bf82ee58477303682c6b6ea1ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig og si hva du skal gjøre,men det virker ikke som din far forstår deg og det du sliter med. Dere har jo ikke så mye kontakt så det og gå inn og bryte kontakt er vel ikke så mye vits. Men om du velger og ta skritte og gjøre det,så sørg for og betale tilbake det du skyller han. Ikke la 5000 kr være grunnen til bruddet. Da er det jo det som din far kommer til og forteller til fam og det er litt dumt. Jobb nå med deg selv med og komme deg på beina ,du er hoved personen i ditt liv :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også vært skuffa over deg! Spise ute hver dag og dyr leilighet? Syns du virker borskjemt faktisk.

Anonym poster: 0b4a9d4cc52216ed32d62819ee48736e

Skrevet

Man må passe seg for hva men skriver her....

Gutten over her har faktisk klart seg selv i mange mange år. Vi vet ikke hav han sliter med så trå varsomt !!!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også vært skuffa over deg! Spise ute hver dag og dyr leilighet? Syns du virker borskjemt faktisk.

Viss man er bortskjemt så har man vel blitt skejemt bort av andre???

her er det vel heller snakk om å være godt vant.

Anonym poster: e31f29bf82ee58477303682c6b6ea1ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå skriver TS at han har jobbet og tjent opp sine egne penger, så da mener du at han skjemmer bort seg selv ikke sant?

Anonym poster: 1b94699d313fdce86a5c2fa1ade31b2e

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Han har tjent pengene selv! Da har han all rett til å bo i en fin leilighet og spise ute hver dag.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...