Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Finnes det ekte korsetter som man kan snøre inn valkene med? Har bare sett sånne pynte korsetter som ikke holder inn noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Det mener jeg det gjør, men du skal nok til en skikkelig undertøydforretning for å finne det. Nytter nok ikke med HM eller Lindex!

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det må da være ubehagelig å gå med..?? Ser for meg at jeg får prob med å puste jeg :ler:

Men er ganske sikker på at de finnes ja.

Skrevet

De finnes, men vil du utsette kroppen din for noe som er helsefarlig når du kan la være?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Er det ikke sånn at om du bruker det ofte så flytter du varig på flesket?! Har hørt det i alle fall... Kan ikke være behagelig.

Skrevet
Er det ikke sånn at om du bruker det ofte så flytter du varig på flesket?! Har hørt det i alle fall... Kan ikke være behagelig.

Flesket er en ting, men det er faktisk kvinner som har fått deformerte organer på grunn av korsetter :roll:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Flesket er en ting, men det er faktisk kvinner som har fått deformerte organer på grunn av korsetter :roll:

Oi... :o Kanskje like godt å holde seg til pynte korsetter da...

Skrevet

www.absolutecorsets.com

Her har de ekte korsetter, figursydde med kraftige spiler. Du må ikke tro at du kan bare slenge på deg et slik et og tro valker forsvinner, for gjør du det, får du nemlig ikke puste.. ganske enkelt. Det er noe som heter korsett-trening. Og det er det som må til :wink:

Skrevet

Oi... :o Kanskje like godt å holde seg til pynte korsetter da...

Jeg kan ikke tenke meg at det er farlig å bruke det av og til da.

Skrevet

Mitt favorittkorsettsted:

www.galleryserpentine.com

Australsk side, veldig bra. De skriver at korsettene ikke er for waist training, som er når du skal ha en midje på ca 30 cm i omkrets. Men for å ha et plagg som gir deg en fantastisk figur er dette virkelig tingen!!! Har 4 korsetter og en kjole herfra, og har flere venninner som har det samme. Alle er fornøyd, med god service og rimelige priser.

Black Rose er visstnok også ganske bra:

http://www.blackroseclothes.com/index.php?br=Corsets

Har også hørt om Voller's

http://www.vollerscorset.co.uk/homepage.html

Ellers kan du gå på f.eks. Mitt Skattkammer i Trondheimsveien, Plasmatiqs i Thorvald Mayersgate eller Bonaparte i Markveien (alle i Oslo) for å se på korsetter før du kjøper dem.

Catzy

Skrevet

Korsettet mitt, som finnes som nummer tre her funker iallefall veldig bra på meg.

Skrevet
Korsettet mitt' date=' som finnes som nummer tre her funker iallefall veldig bra på meg.

Mens det var håpløst på meg (det er ikke et ordentlig korsett) på meg som har litt å løfte opp (- les digre pupper :ler: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for gode linker. Dette så virkelig spennede ut. Noe helt annet enn jeg hadde forestilt meg. :) Men er dette ment å brukes utpå klær? De så jo ikke særlig undertøysaktige ut? Utenom disse brudekorsettene.

Catzy: Bruker du og venninnene dine de utenpå klær? Og er det over eller under brystet korsetter dere bruker? Hva er fordelen med de forskjellige?

Skrevet

Bruker korsettene for det meste utenpå klær, bruker dem som fancy topper som gir en utrolig bra figur, i tillegg til å tiltrekke seg mye oppmerksomhet. :) De kan selvfølgelig brukes som vanlig undertøy under, det er nesten enda bedre! Har en sånn waist cincher, som bare drar inn midjen. Under en tettsittende kjole får jeg en helt utrolig HOT timeglassfigur, uten at folk flest skjønner hvorfor. ;)

Noen korsetter er laget til å brukes utenpå. De er gjerne veldig flashy, og i stoff som bare MÅ sees. Hvis du vil ha et korsett som skal brukes kun til undertøy, ville jeg gått for satin-stoff. Da glir "yttertøyet" mye bedre, enn hvis du f.eks. har fløyel eller andre stoffer med litt ru overflate. Korsetter som kommer med hofteholdere er jo også finest under andre klær, ellers blir det veldig rart. Under alle korsetter bør du ha et lag med stoff som kan ta av litt for svette etc. Hvis du skal ha et undertøyskorsett, så kan du sy en liten tubetopp av noe tynt bomullstoff. Da blir det mindre slitasje på korsettet, siden det ikke er så lett å vaske det...

Forskjellen mellom de som er under og de som er over puppene er selvfølgelig hva de gjør med puppene dine. De som er over vil kanskje dytte dem opp og fram, eller nesten gjemme dem, helt avhengig av utformingen. Med de som stopper under puppene, må du nesten ha en bh eller noe annet for å få orden på dem. Men hvis du vil strippe for typen din, så kan det jo være spennende med noe som går under puppene, så du kan beholde korsettet på så lenge du vil, samtidig som du flasher andre ting. ;)

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...