Gå til innhold

Herpes eller eksem/sopp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nok et herpesinnlegg, beklager. Venter på svar fra prøvene, men blir jo helt paranoid. Imens vet jeg at dere på KG er mye til hjelp :)

For to måneder siden gikk jeg gjennom et helvette med svie og kvisete nupper i hele underlivet. Verste jeg har opplevt! Gikk til legen, og han sa at det bare var sopp, hemoroide og betennelse i hårsekkene etter barbering med sløv høvel. Han utelukket herpes ganske fort.

NÅ derimot har jeg fått det tilbake, bare mindre utbrudd (rundt anus). Har fått ny fastlege, og hun var rask med å ta herpes-prøve. Fikk helt sjokk. Var så sikker på det bare var sopp og igjen uforsiktig med barbering.

Jeg mener å huske at dagen før det begynte å svi, gikk jeg svettende rundt på jobb med en altfor liten tanga på meg (type: dra den ut for justering flere ganger i timen). Tenkte det har skjedd litt mye gnissing i sprekka. Men varer dette i en hel uke?

Siden torsdag har jeg ligget med håndspeilet og undersøkt disse nuppene rundt anus. De er såre og vonde, men har aldri vært blemmeaktige - slik som herpesutbrudd ofte inneholder. Bare små sår.

Kan det også være eksem av noe slag?

Når jeg googler herpes og titter på bildene, så ligner det ikke så mye. Virker som blemmene er i små grupper, mens mine er litt overalt.

Anonym poster: acd0f5d54e8f9405ab9cf41c1e90515c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, herpespanikk slet jeg også nettopp med! Huff, det var helt forferdelig. Jeg hadde klødd og vært sår, og dette betraktet jeg kun som sopp. Alle symptomene for sopp stemte, og jeg tenkte ikke mer over dette. Jeg trener mye, og da blir man som kjent svett, og sopp liker seg visst veldig godt i fuktighet. Hehe.. Derfor passet dette enda bedre syntes jeg.

Men så, noen dager etter, ble jeg veldig dårlig og slapp i kroppen. Jeg fikk også et forkjølelsessår på nesa, noe jeg googlet opp og fant ut av var herpes type 1. Da ble jeg hysterisk, da! Hvis dette var herpes, kunne ikke det i underlivet også være det? Jeg fortalte dette til mamma, som roet meg ned med at slikt sår på nesa hadde jeg hatt når jeg var liten også. Heelt ufarlig. dette var midt i eksamenstiden, og jeg var veldig stresset generelt. (leste at slike sår kunne oppstå av stess) Men likevel var jeg av en eller annen grunn 100% sikker på at jeg hadde herpes, og at livet mitt (hvert fall seksuallivet) nå var ødelagt for alltid.

Jeg gråt og gråt og gråt, og var helt i fra meg. Mamma kjørte meg til slutt opp til legevakta (haha, snakk om hysterisk jente, gitt), hvor en lege raskt sjekket denne "herpesen" min, og sa "typisk sopp" Da var det ei som fikk et smil om munnen og 100 kg lettere skuldre:-) Livet var plutselig ikke over allikevel!

Jeg fikk en pille, og noen dager senere var underlivet helt fint igjen. Puh. Nå vet jeg at dette var to helt forskjellige symptomer, og at jeg kanskje ikke hjelper så veldig med å roe deg ned. MEN legen min viste meg et bilde av hvordan herpes så ut (jeg var faktisk helt gråtkvalt når jeg fortalte om frykten min, nesten rart han ikke sendte meg til psykolog eller noe..), og fortalte at man ikke var i tvil når man så herpes. Det var blemmer man kunne klemme hull på, sa han. Og ettersom du ikke har disse blemmene, er jeg veldig sikker på at det ikke er herpes som er på ferde der nede :)

Bare prøv å ikke studer så veldig mye nedentil med speilet(selv så jeg der nede hver gang jeg var på do og nærmest hver gang jeg hadde mulighet, bare for å se om det hadde kommet blemmer osv), og prøv å la være å tenke på det. Det er nok noe annet ufarlig noe, skal du se:Nikke: Bare tenk positivt på det, så får du vite helt 100% sikkert når svarene på prøven kommer:) Uansett, ønsker deg god bedring, vet hvor skummel slik frykt kan være! :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk for trøstende ord! Det hjelper mye :)

Anonym poster: acd0f5d54e8f9405ab9cf41c1e90515c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...