Gå til innhold

Hvem kontakter jeg for å få kopi av egen journal(barnevern,sykehus, BUP)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt kontakt med diverse instanser bl.a barnevernet omtrent hele mitt umyndige liv. Mye pga problemer i forhold til omsorgsevnen til mine foreldre, men også mye pga mine egen problemer og adferdsvansker. Foreldrene mine holdt alt skjult for meg, jeg fikk ikke vite om noe som skjedde i forhold til barnevernet, selv om det handlet om meg og diverse hjelpetiltak...

Nå ønsker jeg å lese alle papirer som fremdeles finns. Er bare noen år siden jeg ble myndig, så de finnes vel et eller annet sted. Men hvem ringer/kontakter jeg for å få kopi av journalen? Burde jeg møte opp personlig noen sted? Trapper opp på kontoret til barnvernet i den aktuelle kommunen?

Gikk til en del samtaler på BUP også, er det muligheter for å få journalen min derfra også? Kontaker jeg BUP da eller?

Ja, også skulle jeg hatt journalen min fra sykehuset også. Da ringer jeg vel bare sykehuset?

Høres kanskje kjemperart ut å ville vite alt dette, men som sagt, foredra mine fortale meg null niks om hva som skjedde med meg, så ville vært fint å vite bl.a hvorfor tiltak ble satt i gang og hva psykologen på BUP skrev om meg..

Takk for evt. svar=)

Anonym poster: 584fa4e343e384a31f5919437cd0f883

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Byarkivet.

Kulturetaten

Byarkivet

Postboks 1453

0116 Oslo

Søknad om utlevering av barnevernsmappe, Xxxxxx omegn.

Søker med dette min mappe utlevert fra barnevernet som ligger i Xxxxxxx.

Mors navn: Xxxxxx Xxxxxxxxxx (fødselsdato: xx.xx.xx)

Fars navn: Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx (fødselsdato: husker ikke)

Vennlig hilsen

Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx

Født xxxxxx - xxxxx

Legg ved en kopi av pass/førerkort eller annen form for id. Gjerne med stempel fra politiet (de kan ta kopi for deg og skrive under på kopien så er den formelt attestert, gjør det lettere å bekrefte at du er du).

Verre er det ikke. Lykke til! :)

Hilsen en som har hentet ut sin BV-mappe før.

Anonym poster: 6cbe2c48f72062efa1ec19173891392a

AnonymBruker
Skrevet

Hva med folk som ikke er fra oslo?

Anonym poster: b8fa4976249b2f3d0287ee2a958456fa

AnonymBruker
Skrevet

Da sender du brev til barnevernet i kommunen. Og til BUP der du gikk til samtaler - og til sykehuset du har vært på.

Barnevernet

Xxx kommune

PostNr Poststed

Utlevering av opplysninger

Etter fvl § 18 ønsker jeg innsyn i opplysninger i min(e) sak(er) hos dere.

Hilsen

NN

I forhold til BUP og sykehuset er det pasientrettighetslovens § 5-1 du henviser til i stedet for fvl § 18.

Dette er grei skuring! De som jobber med dette gjør slikt hver dag.

Anonym poster: e5a8b04266b7bd06affc7d7a26f04dd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...