AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Har hatt kontakt med diverse instanser bl.a barnevernet omtrent hele mitt umyndige liv. Mye pga problemer i forhold til omsorgsevnen til mine foreldre, men også mye pga mine egen problemer og adferdsvansker. Foreldrene mine holdt alt skjult for meg, jeg fikk ikke vite om noe som skjedde i forhold til barnevernet, selv om det handlet om meg og diverse hjelpetiltak... Nå ønsker jeg å lese alle papirer som fremdeles finns. Er bare noen år siden jeg ble myndig, så de finnes vel et eller annet sted. Men hvem ringer/kontakter jeg for å få kopi av journalen? Burde jeg møte opp personlig noen sted? Trapper opp på kontoret til barnvernet i den aktuelle kommunen? Gikk til en del samtaler på BUP også, er det muligheter for å få journalen min derfra også? Kontaker jeg BUP da eller? Ja, også skulle jeg hatt journalen min fra sykehuset også. Da ringer jeg vel bare sykehuset? Høres kanskje kjemperart ut å ville vite alt dette, men som sagt, foredra mine fortale meg null niks om hva som skjedde med meg, så ville vært fint å vite bl.a hvorfor tiltak ble satt i gang og hva psykologen på BUP skrev om meg.. Takk for evt. svar=) Anonym poster: 584fa4e343e384a31f5919437cd0f883
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Byarkivet. Kulturetaten Byarkivet Postboks 1453 0116 Oslo Søknad om utlevering av barnevernsmappe, Xxxxxx omegn. Søker med dette min mappe utlevert fra barnevernet som ligger i Xxxxxxx. Mors navn: Xxxxxx Xxxxxxxxxx (fødselsdato: xx.xx.xx) Fars navn: Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx (fødselsdato: husker ikke) Vennlig hilsen Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx Født xxxxxx - xxxxx Legg ved en kopi av pass/førerkort eller annen form for id. Gjerne med stempel fra politiet (de kan ta kopi for deg og skrive under på kopien så er den formelt attestert, gjør det lettere å bekrefte at du er du). Verre er det ikke. Lykke til! Hilsen en som har hentet ut sin BV-mappe før. Anonym poster: 6cbe2c48f72062efa1ec19173891392a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Hva med folk som ikke er fra oslo? Anonym poster: b8fa4976249b2f3d0287ee2a958456fa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Da sender du brev til barnevernet i kommunen. Og til BUP der du gikk til samtaler - og til sykehuset du har vært på. Barnevernet Xxx kommune PostNr Poststed Utlevering av opplysninger Etter fvl § 18 ønsker jeg innsyn i opplysninger i min(e) sak(er) hos dere. Hilsen NN I forhold til BUP og sykehuset er det pasientrettighetslovens § 5-1 du henviser til i stedet for fvl § 18. Dette er grei skuring! De som jobber med dette gjør slikt hver dag. Anonym poster: e5a8b04266b7bd06affc7d7a26f04dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå