Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på å kjøpe 'nettbrett', men er rimelig blank på rimelige alternativer til Ipad 1. Noen som har erfaring? Dere som har Ipad 1/2- er dere fornøyde?

Kommer til å bruke den til nettsurfing, e-bøker og andre "lette" ting.

Anonym poster: 202d6db0346812fcbe453d387f5658db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beroende på størrelse som du trenger:

Asus EP121 - på størrelse med en vanlig iPad men kjører Windows i stedet. Kan oppgraderes til 4GB ram og så stor SSD (harddisk) som du selv ønsker. Kjenner du noen som kan litt om data så gjør de det for deg på under ti minutter. Tar ikke fem minutter en gang. Pris: mellom 4-6 lapper.

HP Slate 500 - denne er på størrelse med tre iPhone ved siden av hverandre. Kjører også Windows. Vanskelig å åpne og kan ikke oppgradere RAM. Litt tregere enn EP121, men likevel veldig rask. Pris: mellom 3.5 til 5 lapper.

Disse må bestilles fra utlandet dog. Asus EP121 har tastatur som følger med. Det er et standard Microsoft 5000 bluetooth tastatur, så selv om det er amerikansk type så koster det ikke mer enn under 500 kroner å få et maken norsk tastatur her i Norge. Til Slate 500 passer det ypperlig med en billig type tastatur de har på Elkjøp til 200 kroner.

EP121 holder batteriet på i en 3 timer, sånn ca.

Slate 500 holder i seks timer, sånn ca.

(Jeg har begge selv, har testet de, begge er gode "verktøy" på hver sin måte, men skal du ha noe til å ta notater med så anbefaler jeg EP121 siden den er litt større og følgelig lettere å skrive på, men skal du ha noe å se video på, noe å ha med over en lenger dag så anbefaler jeg Slate 500 ganske enkelt fordi batteriet varer langt mye lenger på den)

Anonym poster: 8b57424637314d71b198999b8ba0d946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...